1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    You're welcome :)
     
  2. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Xbox -livers,

    Sindskort ben ik ook op Xbox Live te vinden. Helaas alleen nog met FIFA 2006, maar binnekort ook wat racegeweld. ;) Voordat ik het probleem voorleg, zal ik eerst de beginsituatie schetsen en vanuit daar zal ik het probleem onder de loep brengen.

    Thuisnetwerk
    Mijn Internet is via een thuisnetwerk. Op dat netwerk zitten vier pc's aangesloten. Je moet er niet vanuit gaan dat de hele dag elke pc is ingelogd op het netwerk. Het netwerk bevat tevens ook de mogelijkheid om er bestanden op te zetten. Het netwerk wordt beheerd door mijn broer en vader, en de instellingen worden niet veranderd voor Xbox Live.

    Internet:
    ADSL, XS4ALL (genoeg snelheid dus.)

    Aansluiting
    Ik zit nu op mijn eigen pc, dus de netwerkkabel zit in de computer. Als ik Xbox Live opstart dan gebruik ik die kabel voor de Xbox. Mijn connectie is:
    Modem in Netwerkpc-Kabel-Xbox.

    Probleem
    Xbox Live opstarten is totaal geen probleem en gaat snel. Xbox Live opstarten in FIFA 2006 is ook geen probleem. De verbinding blijft goed en geeft drie groene streepjes aan.

    Het probleem ontstaat bij ''teams kiezen'' en tijdens het spelen zelf. Soms krijg ik een melding voor en tijdens het spelen, genaamd ''Verbinding verbroken''. Ik vraag mij af hoe dat komt, zeker als alles daarvoor prima is.

    Ik ben een leek op pc-gebied en na veel gegoogle en topics doorlezen, heb ik helaas nog niet de oorzaak gevonden. Hopelijk kan iemand mij helpen.

    edit: ik heb geen Startertspakket nog! Ik weet niet of dat echt verschil uitmaakt.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  3. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand mij nog wil helpen, zou ik dat vet tof vinden.

    Overigens maakt het niet veel uit als er mensen tegelijk Internetten. Ook als ik de enige ben die van Internet gebruik maak, dan gebeurt het nog steeds.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe zit jouw thuis netwerk in elkaar ... welke modem heb je? wat voor een xbox heb je ... de gewone xbox of de xbox 360 ... heb je een router?
     
  5. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik iets te onduidelijk ben geweest.

    Ik heb de normale Xbox.
    Waarschijnlijk zit er in het netwerk wel een router om alles netjes te verdelen.
    Ik kan het modem moeilijk zien. Helemaal ingebouwd.
    Ons netwerk, lijkt meer op een bedrijfsnetwerk. :confused:

    Het netwerk bestaat uit verschillende servers en een Internetverbinding. Voor de rest heb ik er totaal geen weet van, omdat ik hem zelf niet heb gemaakt. :mad:

    Bedankt voor de hulp ieder geval! :)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm ik moet wel weten welke router je hebt ..

    Ga naar toubleshooter van je xbox ... druk op y

    noteer l en p

    druk op A

    Noteer MT,NT en IC

    wat zijn je waardes
     
  7. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb dus sinds vandaag een xbox 360, en ik wil dan ook op Live. Met men oude xbox had ik een account, en daar ging alles vlot via ICS. Nu met de 360 heb ik na een tijdje knoeien aan de instellingen (manueel ip enzo) eindelijk verbinding met Live, maar dan moet ik een verplichte update installeren. Dit begint even, en daarna geeft hij een foutmelding: "a faillure occured during the installation of the update." weet iemand hier de oorzaak van, of beter nog: een oplossing hiervoor?
     
  8. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het vandaag eens uitvogelen.

    Het vreemde is dat ik soms een wedstrijd kan uitspelen, terwijl het de andere keer zonder enig schokken het na 5 minuten al begeeft. :)
     
  9. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien de domste vraag ever, maar ik kan nergens een Troubleshoot optie vinden. Ik heb gegoogled, ben naar de bekendere sites geweest. Of komt die optie alleen als er wat loos is? :eek:

    Thanks.
     
  10. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet je xbox aan zonder spel, ga naar instellingen -> netwerk -> verbinding maken (of zoiets)
     
  11. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar geeft mijn XBox geen enke fouten.

    IP, DNS -shit allemaal goed. :)
     
  12. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    PG2 gaat 100% goed. Alleen soms kan ik wat moeilijker inloggen op een room. ;)

    Het netwerk van mij vindt FIFA waarscijnlijk niet zo plesant. Ieder geval, bedankt voor de hulp. :)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee maar ik vraag dan ook na die test op Y te drukken

    Noteer L en P

    druk dan op A

    Noteer MT NT IC

    dan weet ik wat er aan de hand is
     
  14. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0

    Na die test. Ok...bedankt voor de hint. Nu ben ik ook wel nieuwsgierig! :p
     
  15. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt. ;)

    1.00.5971.01
    W: 0000-0000
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-4860
    Z: 0000-0000
    L: 180 ms (198 ms)
    P: 15 / 25 (denk te laag??)

    De router is waarschijnlijk 3COM.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2006
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oei .. kabels vervangen en je provider bellen ...

    L: 180 ms (198 ms)
    P: 15 / 25 (denk te laag??)

    15/25 betekend .. dat van de 25 pakketjes verzonden er maar 15 aankomen ... betekend lag .. als je uberhaupt aan kan loggen op Live ... modem/ router/ provider en kabels kunnen de oorzaak zijn

    test ook een keer zonder router

    en begin maar al vast te klagen tegen je provider ... als dat niet helpt ... een andere provider nemen

    MT NT en IC wil ik ook weten
     
  17. M. Arnoldi

    M. Arnoldi Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je advies, maar ik kan helaas niks aan het netwerk veranderen. Alleen de provider opbellen, is mijne enige redmiddel. ;)

    Bedankt voor je hulp! Echt top! :)

    Ik zal die andere waarden ook even opschrijven.
     
  18. Capt. Yokohama

    Capt. Yokohama Jin the MC

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook problemen met ics,
    ik vind het ook niet :mad: (voor 360)
    heb xp natuurlijk...
    iemand die weet hoe het wel moet, stuur me pm want ik wil graag online :)

    Edit: laat maar heb een nieuwe modem gekocht :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  19. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Krijg Xbox Live ook niet aan de praat. Heb dus mijn Xbox 360 met de meegeleverde kabel verbonden met de ingebouwde poort van mijn moederbord. Het maakt wel verbinding. Want het lampje knippert. Maar als ik de Xbox Live Connection Test toe dan zegt hij Failed bij IP Adress. En ik heb bij de LAN verbinding Internet-delen aangevinkd. Heb als provider Caiway. En ik heb ook een USB modem om verbinding te maken met het internet.

    Foutnummer:
    W: 0000 - 000B
    X: C000 - 4003
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt ics nog niet ingeschakeld ... soms kan je dan het beste je pc opnieuw installeren ;) .. ben je vaak sneller on-line
     

Deel Deze Pagina