Hallo Xbox -livers,
Sindskort ben ik ook op Xbox Live te vinden. Helaas alleen nog met FIFA 2006, maar binnekort ook wat racegeweld. Voordat ik het probleem voorleg, zal ik eerst de beginsituatie schetsen en vanuit daar zal ik het probleem onder de loep brengen.
Thuisnetwerk
Mijn Internet is via een thuisnetwerk. Op dat netwerk zitten vier pc's aangesloten. Je moet er niet vanuit gaan dat de hele dag elke pc is ingelogd op het netwerk. Het netwerk bevat tevens ook de mogelijkheid om er bestanden op te zetten. Het netwerk wordt beheerd door mijn broer en vader, en de instellingen worden niet veranderd voor Xbox Live.
Internet:
ADSL, XS4ALL (genoeg snelheid dus.)
Aansluiting
Ik zit nu op mijn eigen pc, dus de netwerkkabel zit in de computer. Als ik Xbox Live opstart dan gebruik ik die kabel voor de Xbox. Mijn connectie is:
Modem in Netwerkpc-Kabel-Xbox.
Probleem
Xbox Live opstarten is totaal geen probleem en gaat snel. Xbox Live opstarten in FIFA 2006 is ook geen probleem. De verbinding blijft goed en geeft drie groene streepjes aan.
Het probleem ontstaat bij ''teams kiezen'' en tijdens het spelen zelf. Soms krijg ik een melding voor en tijdens het spelen, genaamd ''Verbinding verbroken''. Ik vraag mij af hoe dat komt, zeker als alles daarvoor prima is.
Ik ben een leek op pc-gebied en na veel gegoogle en topics doorlezen, heb ik helaas nog niet de oorzaak gevonden. Hopelijk kan iemand mij helpen.
edit: ik heb geen Startertspakket nog! Ik weet niet of dat echt verschil uitmaakt.
Laatst bewerkt: 5 jan 2006