Ik zit met een groot probleem, een tijd geleden kon het niet opgelost worden in het XS4ALL en xbox live Forum, en nu - lange tijd later - ga ik het hier proberen.
Als ik naar dat config scherm ga dan loopt hij de eerste 3 punten succesvol af, maar de 4e laat hij niets zien.
Dus:
Cables Connected - prima
IP confimed - prima
DNS resolved - ook prima
Dan springt hij gelijk over naar een volgend scherm en slaat hij het bolletje"Xbox Live not found" over, wat je wel ziet als er geen kabel in de xbox zit. Er staan dan namelijk 4 bolletjes.
Maar hij gaat gewoon door.
In het volgende scherm gaat hij xbox live proberen te updaten, maar het buisje loopt niet vol. En na een tijdje komt de volgende error message:
"Xbox Live is not responding.
Please try again later."
De vorige keer dat dit was zei men tegen mij dat ik te weinig MTU had met mijn speedtouch USB modem. Maar volgens XBM is het MTU probleem al opgelost, dus weet iemand anders een oorzaak?
Bij voorbaat dank...
Robje
A: Abonnement
1: Naam provider XS4ALL
2: Soort abonnement (naam, type) Basic (768 x 12
3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
4: Up- en downloadsnelheid snel genoeg? Ja
B: Hardware
1: Modem merk en type Alcatel Speedtouch
2: USB modem? (Ja/Nee) Ja
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, windows XP home edition in het Nederlands
5: Direct Connection Ja/Nee Nee
6: Crossover kabels in gebruik? Ja
7: Hub in gebruik? Nee
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway ???
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ???
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
2: Dashboard versie? Weet niet, XBOX live erop gekregen via UC, heb nog geen Starterkit dus... (kan het hieraan liggen?)
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Hij kan Xbox live niet vinden, dat is pas na de test, als hij probeert te updaten...
4: Wat is de exacte foutmelding? Xbox Live is not responding. Please try again later.
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Kan niet... Ben daar al voorbij...
Laatst bewerkt: 2 mei 2003