1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Iswitch

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 8 jul 2003.

1. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    n00000000, heb vandaag weer iswitch gemailt, en het komt dus pas over een paar maanden in tilburg, Maar @home verloopt anders op 23 september!. Geen iswitch for me :eek:!!!

2. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt toch de maand erna opzeggen of zie ik dat fout.

3. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nopez, dat gaat niet bij @home! dat kan pas na een maand! :mad:

4. martijn_h

martijn_h sorry voor spelfoute

Leuk Bevonden:
    0
    na dit lijkt me ook wel wat maar moet me ouders maar ff over halen(voor die prijs is dat wel te doen)alleen duurt het nog wel ff voor dat het in haarlem is

5. martijn_h

martijn_h sorry voor spelfoute

Leuk Bevonden:
    0
    maar moet je dan niet van te voren een dikke prijs betalen voor een draatloze moden enz?(zal wel ff in deze thread zoeken is wel zo slim)

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dit hele topic is zinloos aangezien xbox live niet goed schijnt te werken met iswitch. De responstijd van draadloosinternet ligt namelijk een stuk lager. Te laag om goed te kunnen gamen.

Nu denk je misschien, maar het is toch zo snel met 700 kb? Dan moet xbox liven makkelijk gaan. Dat is dus niet waar. De bandbreedte bij iswitch is heel erg hoog. Dus je haalt hoge snelheden, maar het "reactievermogen" van de verbinding is erg laag. daardoor schijnt iswitch niet/minder geschikt te zijn voor live. Het is maar dat je het weet.

Je zou hiervoor eigenlijk even contact op moet nemen met de iswitch klantenservice om het even te controlleren want ik heb deze info niet direct van iswitch.

Laatst bewerkt: 8 aug 2003
  7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dit vermoede heb ik ook ... maar ja ik heb het ook nog niet kunnen testen ... uds de voordeeel van de twijfel ... maar zodra iemand hget heeft wil ik wel weten of ze live kunnen

8. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt niet wat je zegt volgensmij. kijk maar op Deze pagina! bij Xbox LiveTM aansluiten en dan iSwitch Basic (daar praten wij hier over) dan staat daar een gele balk. Een gele blak betekend optimaal.

En volgensmij zijn ze xbox live compatibel. netzoals chello.

toch? :{

9. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou dit topic zinloos zijn, omdat jij van iemand hebt gehoord (je zegt niet eens hoe je hieraan komt) dat het niet gaat. Het is zeker de moeite waard om het uittezoeken want 11 mbit voor 30 euro is super (bijna niet te geloven). Op de site zelf staat inderdaad dat het live compatible is. Maar dat wil natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het ook echt zo is. Gewoon ff afwachten tot iemand iSwitch heeft en het kan uitproberen.

10. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is wel een verschil tussen draadloos internet en internet via de satelliet. Met satelliet-internet heb je vaak een ping van 1-2 seconden, maar dit is eigenlijk hetzelfde als een draadloze LAN, maar dan over grotere afstanden. Daarmee moet je ongeveer dezelfde ping kunnen halen als met kabel of adsl.

11. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    de ping van iswitch is écht niet extreem hoog, vergelijkbaar met een kabelabonnement zelfs ( volgens de testresultaten op hun site dan hè! )

btw hun site is nu down, jmmr, ik wou net ff gaan kijken

12. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens hun site is de ping tussen de 15 en de 30 ms (gemeten bij speedtest), maar dat zijn hun eigen tests, die ook op een testnetwerk plaats hebben gevonden. Daarnaast is de ping (en ook de snelheid) afhankelijk van de afstand tot de antenne, het weer en de drukte op het netwerk, dus er is nog niet veel te zeggen over hoe het gaat werken, maar ik heb er wel vertrouwen in.

13. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog even op speedtest gekeken en daar zie je wel dat andere draadloze-netwerken-providers een hoge ping hebben ( zie hier; http://www.speedtest.nl/Database/Ranking.asp?SortField=snelheid&TestTypeID=18&chkCTW=on

introweb zelfs een ping van 297ms, nou dat is dus ECHT veel te hoog voor XBL, ik geloof dat 250 ms het maximum is
    nouja we zullen het wel merken he, is er trouwens al iemand hier op xbw met iswitch??

btw hun site ( iswitch.nl ) is nog steeds down bij mij
    ze zijn toch niet failliet ofzo he want dan ga ik huilen :mad:

-edit- aaah nu doet ie het al! duurde alleen een beetje lang :+

14. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
  15. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb daar nu een stuk van gelezen maar ik ga nu ook twijfelen :'-(
    maarja ik blijf toch hopen he 8)

eigenlijk wil ik wel es horen van testers van iSwitch, wat hun ervaringen zijn, op hun forum was daar weinig van te lezen en het forum is nu ook gesloten :confused:

Laatst bewerkt: 10 aug 2003
  16. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het forum hebben ze dichtgegooid naar hun zeggen vanwege de vervelende sfeer die er onstond8) .

17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
  18. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En op echte testresultaten natuurlijk :)

19. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ís dit misschien het geheim van iSwitch, wat ze achter de hand hadden gehouden? :eek:

iSwitch gebruikt eigen protocol
    Uitgegeven: 24 juli 2003 11:56

iSwitch heeft een eigen protocol ontwikkeld waarmee het mogelijk is om geheel Nederland te gaan voorzien van breedband Internet. Gebleken is dat veel andere partijen proberen grootschalig een netwerk op te bouwen puur gebaseerd op WiFi. Zodra zij hun netwerk opbouwen loopt het prima. Maar zodra zij de mijlpaal van 50 gebruikers zijn gepasseerd krijgt het netwerk te maken met storingen en bandbreedte tekort. iSwitch heeft deze problemen voorzien en bouwt door toepassing van hun eigen protocol een stabiel en grootschalig landelijk netwerk.

Bron!

20. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze willen dit oplossen door grotere antennes te plaatsen met meer vermogen, alleen of dit de oplossing is is maar de vraag. In het artikel (link vorige post van mij) wordt er toch wel kritiek op geleverd:

Helaas is hun WiFi netwerk niet het enige WiFi netwerk in ons land. Veel bedrijven en partikulieren stappen over op WiFi. Ook al hebben ze hun eigen implementatie toch hebben ze daar last van. Ze willen dit oplossen door grotere antennes, hoger vermogen. Maar ze zitten op de zelfde (voor WiFi) vrij gegeven frequenties. Afgezien van het feit of ze dit mogen doen zijn er een aantal problemen.

In het meest gunstige geval zit er geen WiFi component tussen hun en hun eindgebruiker (eind-node). Dan is de enige beperking hun eigen netwerk. Zit er een ander WiFi netwerk dwars, hoe klein het vermogen ook, dan kan de performance dalen. Dit is helaas voor hun niet lineair, maar logoritmisch. 1 WiFi node of netwerk kan de verbinding tussen hun i-node en de eind-node met 10-30% omlaag brengen. Een tweede node of netwerk kan de overgebleven bandbreedte met de zelfde waarden omlaag brengen. Meer vermogen of niet, collisions (botsingen op de WiFi kanalen) zijn niet uit te sluiten. Harder schreeuwen helpt in dit geval niet veel. Hoe meer WiFi in het land hoe meer de performance van iSwitch, maar ook andere WiFi componenten zal teruglopen.

Het wordt toch afwachten:).

Deel Deze Pagina