1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk ook wel voor zo'n tijdseenheid. Dan denkt men wel 2 keer na voordat men iets post.

Misschien kan er hier een poll over worden gestart om te kijkenwat de rest ervan vindt.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zo'n tijdseenheid is niet uit te voeren en te controleren, die thread is gewoon dicht omdat het te loos was, de gedachte "meer dan 100 pagina's dus zal ie wel populair zijn" gaat ook niet op aangezien dit neerkomt op loos gespam voor minstens de helft van alle posts. Daarnaast is er ook nog een algemene thread "Show hier je avatar" die mijns inziens prima geschikt is om je avatar te laten zien en te horen wat anderen daarvan vinden, en die heeft een stuk meer inhoudswaarde.
    Geef je sig een cijfer is helemaal loos, hetzelfde geldt voor Geef je nick een cijfer. Voor dat laatste zijn ook al meerdere threads (in soapbox staat er een geloof ik) die een stuk interessanter zijn.

Ik vind dat de megalange spam-threads van 100+ pagina's nu wel eens plaats mogen maken voor leuke, vernieuwende threads. Dus leef je uit en verzin iets wat wél leuk is voor in de Green Mile zonder dat het een ellenlange opsom-spamthread hoeft te worden :) Geen "Geef .... een cijfer" threads meer dus.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ok, nu weet ik dat ik het mezelf moeilijk maak omdat ik de 'sig' thread had opgestart, maar het was me in de eerste plaats niet zozeer om cijfers te geven, maar meer om een duidelijke reden aan te geven waarom je een bepaalde sig zo goed vind ja/nee. Wellicht had ik beter een thread kunnen opstarten waarin je moet uitleggen waarom je een bepaalde sig hebt. IMO zijn er bepaalde sigs echt interessant namelijk, mag van mij wel wat aandacht krijgen :)

Maar om ff terug te komen op de gesloten sig-thread, je hebt wel gelijk, spam-alert was wel hoog. Sowieso word er de laatste tijd enorm veel gespamt dat het een lieve lust. Kijk bijvoorbeeld in deze thread (een hele interessante thread bytheway) HIER waar gevraagd word waarom mensen niet meer met hun xbox spelen. Krijg je 600 reacties over dat mensen juist elke dag wel minimaal 3 (!!!) uur met hun xbox spelen....tja....jammer. Het blijft een topforum, maar het is jammer dat het grote publiek het heeft gevonden

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ben ik met je eens. Niks aan te doen helaas, het vergt alleen wel een andere aanpak, een ander beleid en een andere uitvoering daarvan. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het is nu eenmaal onoverkomelijk.

5. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom werd mijn thread verweiderd inplaats van gewoon een slotje erop? Iedereen krijgt een slotje en die van mij werd verweiderd.

6. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

mag het "hoe goed is het seksleven van je ouders" topic weer open?
    als ik het lief vraag?
    pwease *puppy eyes*

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hoho... Mag ik even? Er wordt juist *niet* gevraagd waarom mensen niet meer met hun Xbox spelen. Er wordt enkel gevraagd (topictitel) "Wie speelt er niet meer mijn zijn Xbox" en dat zou je wat mij betreft best een opsomtopic mogen noemen. Dat is heel wat anders dan de (overigens best interessante) vraag naar het "waarom".

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    ?
    Eeeh, maar dan is het toch raar als mensen gewoon gaan roepen dat ze minimaal drie uur achter hun boXie zitten? Ik bedoel, hun reacties houden dan toch geen enkel verband met de topic titel? En dat zie ik hier steeds vaker, dat mensen gewoon -pats-hun situatie erin zetten zonder even goed te kijken waar de thread nou basically om gaat.

[edit]ik snap al hoe je hem bedoeld :). Maar nog blijf ik het raar vinden dat mensen precies het tegenovergestelde antwoord gaan geven op een topic'vraag'[/edit]

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Hoe lang heb je er over gedaan voordat je hem snapte? 8)

Ik vind dat niet zo raar, maar wel destemeer storend.

Sommige mensen zijn zo vol van zichzelf dat hun streven alleen maar geconcentreerd is op het ventileren van hun eigen situatie en daarbij laten ze inderdaad het topic of dat wat daar in staat gewoon links liggen.

Een voorbeeldje: Ik meld een netwerkprobleem dat verschillende users hebben en schrijf erbij "Dit is zowel bij iemand met Links2004 als bij iemand met DTM racer gebeurd".

Vervolgens komt er een mafketel die toevallig beide games heeft en die blèrt "Nou, ik heb die games ook en ben onder de indruk van de fantastische laadtijden."

Als ik dat dan zie ram ik met mijn kop (hoofd) op mijn toetsenbord en denk ik wel eens ietwat hardop "Leer toch godverdomme eens fatsoenlijk lezen stomme *&$%$&%!!! klootzak!". |:- (Pejannl is al aan zijn 3e toetsenbord toe, dit jaar. ;))

Maar ja, ik kan dat moeilijk als moderator in een van mijn forumposts schrijven, wel? Soms probeer ik dan met de een of andere smoes terug naar het topic te gaan maar vaak is het kwaad al geschied en rest dan niets anders dan het topic te sluiten.

En dat is bijzonder jammer, want het probleem wordt daarmee niet opgelost.

10. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil meer threads in The green mile. Er is bijvoorbeeld maar een "lekkere wijven topic"
    Waar op zn hoogst alleen schaarsgekleden komen te staan en waar iets gelijk spammen word genoemd. Dat zouden er best meer mogen zijn zonder dat er een slotje opgaat. Naast het LWT kan er ook een thread gemaakt worden door jullie waar alles in komt te staan, of jullie moeten het toestaan het in LWT te posten.

Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je weet dat dit een Xbox site is? Mij lijkt 1 draad waar je plaatjes van vrouwen kan posten (meer dan) genoeg.

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Meer lekkere wijven topics? 1 is meer dan genoeg, er mogen toch geen geslachtsdelen worden gepost dus een variatie in deze thread is overbodig.

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind de reactie in dit topic een beetje flauw! Er is aan dit onderwerp immers een frontpage post geweid. Met plaatjes en al! Helaas doen de plaatjes uit oude nieuwsposts het niet meer in V3.

Het onderwerp had wel beter in het centrale DOAX topic besproken kunnen worden. Maar om het nou te sluiten, beetje omslachtig.

En Trickle's reactie :'doax is vollybal. En wel op het strand. Voor hormonale bevrediging kan je denk ik beter een playboy oid kopen' is ook een beetje vaag. Doax gaat niet alleen om volleybal, dit is chickmanagement, het volleyballen is bijzaak. Hier gaat het juist om de dames, en de physics die daarop toegepast worden als je begrijpt wat ik bedoel :9

Maar nogmaals, het gaat hier dus om het feit dat honderden mensen het wel mogen lezen op de frontpage, maar ze mogen het er niet over hebben op het forum :{ Dát vind ik een beetje raar.

Laatst bewerkt: 26 jun 2004
  14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, ging er meer om dat er een link naar beever shots werd geplaatst. Lijkt me niet de plek.

/edit bovendien, zoek en -> zie en zie en zie genoeg info en plek om je uit te leven. Gebruik gewoon de zoek :+

Laatst bewerkt: 26 jun 2004
  15. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Forum waar het slotje werd geplaatst: xbox magazine: Soapbox
    Behandelende moderator: Cole Trickle
    link naar het betreffende topic
    Wat is er volgens jou fout gegaan/Hoe moest het wel?: Volgens de moderator was het (terecht) een opsomtopic, hij zei dat 5 minuten nadat ik de thread had gestart terwijl ik hem aan het editen was waarbij ik om een redenering en een beschrijving aan het vragen was, ik zie een bericht in mijn mailbox, type door, klik op de post-knop, en er staat dat de thread gesloten (!@#$%) is.
    maar na mijn edit was het een legale post gewoost zonder problemen:confused: moet ik die thread opnieuw aanmaken onder dezelfde naam met edit :confused: da's wel heel vaag.. hij stond iig in het goede forum, alleen het was in den beginne een opsomtopic, ik was dus half fout, maar toch, met de edit erbij had het een goed topic kunnen worden :'-(

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  17. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    en dat is geen opsomtopic? alleen omdat een mod hem heeft geopend? niet eerlijk! :mad:

Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  18. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, Dioga is geen mod. Maar nu ik het zo zie, staat daar een identieke vraagstelling, maar wel open. In plaats van dat Dioga heel gericht naar een titel vraagt, heeft hij wat meer fantasie gebruikt en plaatst je in de stoel van regiseur.

Wat is nu het verschil?, zul je misschien denken. Lees de openingspost van Dioga en die van jou. Dioga formuleert de vraag zo dat je een beredenering wordt gevraagd, de waarom. Het is namelijk geheel niet interessant om te weten dat Pietje Dead or alive leuk vind als film, maar de reden waarom is wel interessant discussievoer.

Jij stelt je vraag heel gesloten en dat leidt ertoe dat mensen alleen doa zeggen of gta of ... of. Oftewel een opsomtopic.

Aangezien Dioga's draad en de jouwe wel hetzelfde thema hebben, kan je utieraard jouw onderbouwde post daar plaatsen.

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ook dat is een opsomtopic maar daar hebben Darkwing en ik toendertijd flink gemoderate om het netjes te houden en mensen aan te sporen te argumenteren, wat redelijk gelukt is.
    Toendertijd was Cole geen mod, misschien dat hij beide threads op slot zou hebben gedaan. Ik prefereer meer het proberen van threads in goede banen te lijden, daar had Cole nu ook voor kunnen kiezen maar dan heb je nog steeds 2 topics met hetzelfde onderwerp :)

20. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Om eerlijk te zijn vind ik dat in de soapbox erg tollerant wordt omgegaan met het beleid, wat er direkt toe leidt als je het beleid handhaaft, je je tot in den treure moet verantwoorden.

Denk ook dat als je je nickname in het XBM wil zien, je je best mag doen :+. Oftewel wordt creatief en ik laat je met rust :D.

Deel Deze Pagina