1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging eigelijk mee in dat lichte offtopic gedrag omdat ik niet geheel zonder invloed van alcohol postte.. Ik weet iig nog wel dat het me gister avond een gepaste post leek O-)

2. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Je gaat al vaker mee in offtopic, en bij jouw is het niet lichtelijk. Waarschijnlijk ben je daar over het punt gegaan dat nog acceptabel is. Aangezien zomaar opeens poep roepen, niet als bijster intelligent of bijdragend wordt gezien.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het is inderdaad handig om een pm te sturen als je een waarschuing geeft (mod tag neer zet) Dat gaat toch automatisch met het Waarschuwings systeem?

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik kreeg pas een pm toen ik de ow had.. Het lijkt me inderdaad handig dat het bij bepaalde mod tags ook gebeurd. Ik spreek uit ervaring:mad:

@Conquistador
    Dat van mij was niet "licht" nee. dat van de rest wel :)

Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nou 1 keer een OW gehad (thnx Kevf O-)) maar als ik er nou weer een krijg, word ik dan meteen gebanned voor een week :eek: ?!

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, dit staat in de FAQ. Als je een OW hebt, en je hebt er al één op zak, dan neem ik aan van wel.
    Lees; Voor een lichte overtreding krijg je alleen een waarschuwing. Bij een tweede waarschuwing wordt je dan gebant. Standaard is de duur van een ban 1 week. Na deze week neem je contact op met de mod of admin die je gebant heeft. Die zal je dan unbannen.

7. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. Waarom zijn er dan mensen (hoofdninja bv) die meteen een half jaar foetsie zijn? Of zit er dan meer achter?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Deze mensen zijn iets vaker gewaarschuwd of hebben zwaardere overtredingen begaan ... Eerst krijg je een waarschuwing, vervolgens een OW, dan een Ban, vervolgens een zwaardere ban, etc.

9. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt zo'n BAN eigenlijk, gewoon op username?

10. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Niet persé, maar je kan er wel van uitgaan dat je voor minimaal 2 dagen gebanned zult worden. Soms is de overtreding namelijk lichter, dus de mate van de overtreding daar word op bepaald hoe lang je ban is. Het kan dus ook een ban van een maand zijn als de situatie daarnaar vraagt.

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, maar er kan natuurlijk ook een IP Ban gegeven worden. Dit om bijvoorbeeld kloon accounts te voorkomen op hetzelfde IP, of dat diegene die gebanned is weer terugkomt in de vorm van een ander account. Althans, zo werkt het bij een ander forum waar ik op zit.

12. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je gebanned bent, hoe neem je dan contact op met je meerdere?

En oja, wat voor ban krijg ik als ik bjiv. nog een keer een vuil woord :) zeg...

puur hypotetisch natuurlijk.

13. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit snap ik, maar neem nu je geeft een ban op username, dan kan je toch gewoon een nieuwe aanmaken?
    En op IP bannen gaat toch ook niet, even reset van de modem/router en je hebt toch ander IP?
    Just curious, niets van plan hoor :9

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ip wordt geregeld via je provider en dat verander je niet zomaar :)

15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Daar zat veel meer achter.

Jij hebt een OW gekregen door herhaaldelijk offtopic te gaan. Bij jouw "poep" opmerking had je op zich al een OW verdient als je kijkt naar voorgaande dagen. Ik liet dat echter nog voorbij gaan. Als je dan in je volgende post weer komt met een nutteloze opmerking is het je eigen schuld. Het maakt niet uit of je de waarschuwing wel of niet hebt gezien. Je kent nu zelf ook de regels en weet dat opmerkingen als "poep" en "omdat appel" gewoon nergens op slaan.

16. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Ja dat kun je doen, enkel kunnen wij IP's controleren. Zodra we merken dat een gebannede user op een kloontje actief is, dan zal de kloon een permanente ban krijgen. En de andere account word de ban van verdubbelt.

Ga je hier lang genoeg mee door dan kun je een IP-ban verwachten.

17. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Niet zomaar, ik kan met minstens 10 verschillende subnets hier binnen komen horen. Een beetje provider heeft meer dan 1 blok ;)

Werken jullie in NL met statische IP's dan? Als ik mijn router reset krijg ik steeds een nieuw IP van verschillende subnets.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn site ging over legaal te downloaden muziek. Downloaden is volgens de Nederlandse wet niet illegaal. Lees je post even na. Arjan heeft mij al een fatsoenlijk antwoord gegeven. Ik heb geen interesse meer om er verder op door te gaan. Zorg er in het vervolg alleen voor dat je op de hoogte bent om watvoor site het gaat (Waar zie jij films), de regels mbt tot het "illegaal" zijn al dan niet voordat je een post aanpast. Ik ben van mening dat die link niet ongepast is en in het beleid van XBW past.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Danger

Juridisch gezien heb je gelijk .. je bent niet strafbaar. Dat betekend niet dat het legaal is.

Sites welke downloads aanbieden zijn echter wel strafbaar
    Sites welke linken naar sites waar data waar rechten aan verbonden zijn aanbieden, zijn theoretisch ook vervolgbaar

Daarom is het op XBW niet toegestaan om naar sites te linken waar je iets kan downloaden

20. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ook toe dat ik fout zat :) Ik kende de regels ook al, alleen was er alcohol in het spel:b:. Ik vind wel dat als ik meteen een pm had gehad het niet zover had hoeven komen.

Deel Deze Pagina