[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die lijstjes kwamen vroeger binnen via Xboxmagazine waar je dan in de Soapbox kon reageren enzo en vervolgens achter in de XBM's belanden. Vroeger...

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Groepsberichten komen er genoeg, denk maar aan PM's van tournooitjes op het Live Forum.
    Een PM lijkt me sowieso niet schadelijk of irritant, je klikt erop en klikt vervolgens op verwijderen.
    Dat is mijn mening..

Dat zal wel meevallen, er zijn maar weinig betrouwbare lijsten, je hebt de top 1000 van IGN maar daar zitten ook Japanse games, tussen.
    Ik zou graag willen weten hoe de smaak van de mensen hier is, wordt het een xbox only lijst of zal dat wel meevallen?
    Het schrijven van stukken is ook leuk, een oude game de aandacht geven die het verdient, mensen stemmen erop en hij is zeker niet vergeten, die games worden in zo'n lijst weer ter aandacht gebracht.

Ik zie het negatieve er niet van in.
    We zullen zien hoe het door de Administrators en Moderators wordt ontvangen :)

3. Hemelsmandaat

Hemelsmandaat Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me een leuke rubriek voor de frontpage. Lijstje hoeft niet per PM opgesteld te worden, simpele webverkiezing, formuliertje maken & invullen en klaar. Stuk makkelijker ook. Leuk idee, uitvoering is simpel.

4. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel willen dat er meer op het forum kwa topic kwam te staan
    Het is naleijk te weinig om in te discusieren(naar mijn mening) ;)

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Was ook niet zo zeer negatief bedoeld, ik snap (persoonlijk voor mij) het nut er niet echt van ;)

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En wie gaat al die pm's coördineren? Worden wij straks gebombardeerd met berichten en mogen we dan ook nog zelf de stemmen tellen? 8) Het is een leuk idee Viktortje, maar pm's zijn toch veel te onpraktisch? Dan kun je beter een pagina maken waarop je kunt stemmen en dat een script automatisch alles bijhoudt. Een uit de kluiten gewassen poll dus.

Je idee is op tafel gegooid in het Modhok. Dit is slechts mijn bescheiden mening. ;)

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Juist. Ik sta nog in die van Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty samen met een vriend van mij. Herinner mij dat Goiz en Willem er ook bij stonden. :)

Leuk idee trouwens. :+

8. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Goed idee!

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wait, what?

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zal wel even die oude XBM zoeken, wacht even..

Edit ~ Mhm.. je staat niet in de Soapbox van MGS 2. Wél sta je in de Soapbox van Manhunt.
    Dat is de XBM editie nummer 4 Juni 2006 met Bioshock op de cover.
    Ik citeer; ''Ik was blij toen ik uiteindelijk deze titel in huis haalde en in het begin heb ik me er ook erg mee vermaakt. De sfeer was wel oké en de ziekheid van het spel wist ik ook erg te waarderen. Maar op de een of andere manier had ik het vrij snel wel weer gezien. Ik heb het ook niet afgemaakt en heb het spel op de bazaar gegooid.''

Cool. :)

Laatst bewerkt: 15 nov 2008
  11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Als het met PM's niet gaat werken kan je de methode van Hemelsmandaat gebruiken.
    Wel natuurlijk een verkiezing waar je geen resultaten kan zien voordat alle stemmen binnen zijn.
    En er een aantrekkelijke countdown van maken!

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    http://www.gamevillage.nl/forumdisplay.php?f=1282

Een klein tijdelijk sub-subforum met alleen maar polls vind ik al een beter plan. Maarja, dan zouden we wel letterlijk hun idee jatten. Iets wat we eigenlijk niet kunnen maken. Hopelijk kunnen we zelf een originele, eigen insteek bedenken.

Voor een script/pagina/item op de frontpage, kun je beter bij Jorrit en Mirik zijn denk ik. Jorrit is de programmeerdeskundige hier. :)

13. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Beter goed gejat dan slecht bedacht, waarom het wiel 2 keer uitvinden?? Je kan dan toch gewoon een bronvermelding erbij doen.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bovendien heb ik het anders sites/fora het ook al zo zien doen en dat al een aantal jaar na elkaar.

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Desnoods vraag je het zelfs even aan de moderator van GameVillage..
    Daar hebben ze het overigens wel via een soort PM systeem gedaan.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar om het even helder te krijgen:

Leden pm'en de genomineerden en de crew pikken de meest gekozen games uit en maken er polls van?

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Dat zou je kunnen doen,

Mijn nieuwe idee:

Open een wisselforum.
    Maak een thread aan over de top 100
    Zet erin dat je je lijstje moet sturen naar:
    Dan sturen de geinterreseerden een top 5 naar die persoon.
    Die persoon gaat zo turven (5 punten voor nummer 1, 4 punten voor nummer 2, 1 punt voor nummer 5)
    Na dat je 2 weken kon stemmen (of een langere termijn) wordt het gesloten.
    Dan worden de stemmen geteld.
    Dan wordt bij dag 1 de nummers 100-95 of 100-90 laten zien, de dag erop laten ze de nummers 89-84 of 79.
    Zo wordt de spanning erin gehouden en neemt de aandacht toe.

Het is interresant, niet storend aangezien je alleen een bericht stuurt als je wilt en het wisselforum hebt gezien.
    Als jullie het turven niet willen doen zou ik het in principe wel willen doen.

Naar mijn mening is de methode hierboven het best, zo heb je een echte countdown en kan je eerlijk zien welke games het meest gelieft zijn over XboxWorld!

Laatst bewerkt: 15 nov 2008
  18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    We zijn natuurlijk een Xbox-forum, dus 100 games zijn wel erg veel. Je zou je kunnen beperken tot een top50. Of wellicht een top10 van 2008 (elke dag een game bekend maken, de laatste 10 dagen van het jaar). Als je een top-tien van alleen dit jaar maakt, kun je het elk jaar houden en krijg je altijd een andere lijst,

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom die naar mijn mening domme manier van Gamevillage? Ik heb vroeger in de Xbox Magazine altijd exact dit soort lijstjes ingevuld op het eind van het jaar. Toen werden in de XBM vervolgens de top 10/20 oid gegeven met een leuk stukje erbij aan de hand van de uitkomst. Dit was gewoon een heel simpel webformulier waar je een kruisje bij de top 5/10 van jou games kon zetten, je favoriete RTS, favoriete Shooter etc. Kwestie van een lijstje van alle xbox (360?) games opzoeken en er een digitaal formulier van maken. Dit moet ongeveer iedereen kunnen met een beetje kennis van programmeren. Vervolgens rollen uit de resultaten dan keurig de top X, de top favoriete RTS, top favoriete shooter etc.

Mirik moet dit vast kunnen realiseren.

20. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja als het Xbox only is dan is een top 50 wel een beter idee,
    Al zitten er ook mensen met meerdere consoles hier :)
    Maar dat begrijp ik wel, sleutel maar aan de ideetjes!

Deel Deze Pagina