Accounts worden niet op non-actief gezet. Het kan wel zo zijn dat je bij het inloggen op "wachtwoord vergeten" klikt en dan krijg je een nieuwe activeringsmail. Totdat je die bevestigt, staat je account op non-actief.
Ik vind het afkorting beleid in titels zoiezo dom. Iedereen weet wat GTA, PGR etc betekent. Weet je een afkorting niet staat het altijd wel in de thread of op google. Je titel moet de inhoud van het topic zo kort en duidelijk mogelijk weergeven de verduidelijking/verklaring staat in de thread. BMW, ING etc zijn ook allemaal afkortingen maar gebruik je ook. Op deze manier het beleid hanteren is totaal niet overzichtelijker of prettiger.
Het gebruiken van volledige titels berust op het feit dat de zoekfunctie dan beter zoekt, niet of iemand wel of niet de afkorting weet...
Omdat het geen robots zijn... Je ziet ook dat er een rijtje achter elkaar word gesloten, ze kunnen gewoon niet alles sluiten.
Dit lijkt me niet echt een heel relevant argument in de x-bazar. Ten eerste worden titels vaak compleet uitgeschreven in de startpost. De zoekfunctie heeft een optie om posts te doorzoeken i.p.v alleen titels. Daarnaast is de x-bazar een forumdeel waar in feite de zoekfunctie niet heel relevant is vanwege de snelle veroudering van posts en het gebrek aan relevantie op langere termijn. Als ik zoek naar GTA zoek ik op GTA en niet op het Grand Theft Auto. In dit geval belemmerd deze regel mijn zoekresultaten in plaats van het verbeteren. GTA is een gangbare en veelgebruikte afkorting voor het spel, het niet gebruiken van deze afkorting schept juist verwarring. Als je dan het beleid wil richten op het verbeteren van zoekfuncties, het argument dat je aanvoert. Waarom wordt in andere foradelen dan een "centrale thread" beleid gehanteerd? Als er iets zoekresultaten belemmert zijn het deze gigantische threads waar je zelfs met de zoek in "thread" functie met heel veel moeite doorheen komt om uiteindelijk je antwoord te vinden. Vaak zijn er meerdere delen van deze topics waardoor je dan ook nog eens dezelfde handeling meerdere malen moet uitvoeren. Een voorbeeld. Je ziet in deze thread opzich een goede vraag. Met de zoekfunctie komt deze thread erg snel naar boven, het is namelijk een specifiek probleem met een specifieke kenmerken en dus te koppelen aan een specifieke zoekterm. Deze word gesloten en doorverwezen naar een centraal topic. Hierin is het d.m.v de zoekfunctie te gebruiken een antwoorden vinden een stuk moeilijker. Daarnaast leid het vragen stellen in die centrale threads vaak tot het negeren of het onbeantwoord laten van bepaalde "moeilijke" vragen die vaak wel worden beantwoord wanneer je een aparte thread maakt (dit kan denk ik iedereen met enige forum ervaring beamen). Als je dus de resultaten in de zoekfunctie kwalitatief wilt verbeteren dan zou je op dat punt je slag moeten maken en afstappen van het centrale thread systeem. Het niet kunnen gebruiken van afkortingen in threadtitels vind ik frustrerend. Topictitels worden onnodig lang. [XBOX360] PoPoT, GTA IV, SR2, COD4 wordt [XBOX360] Prince of Persia: Sands of Time, Grand Theft Auto: IV, Saint's Row 2, Call Of Duty 4. Al deze afkortingen zijn naar mijn mening gangbaar en erg herkenbaar. We hebben hier immers te maken met een Xbox forum en de doelgroep, gamers, herkent in de meeste gevallen alle afkortingen wel. Mocht iemand een afkorting niet kennen is dit vaak te vinden in de startpost. Mocht dit er niet staan, wat maar in een heel klein percentage van alle threads is kan het antwoord altijd op Google gevonden worden of aan de topic starter worden gevraagd. Ik snap niet waar de ergenis vandaan komt m.b.t topictitels. Ik vind het juist een overzichtelijke werking hebben.
GTA is eigenlijk het enige spel waarbij dit ook echt op gaat. Als je zoekt naar Saints Row 2, Ninja Gaiden 2 of welk ander spel dan zoek je op de volledige titel en niet op SR2 en NG2. Daarnaast is er inderdaad een optie om posts te doorzoeken i.p.v. titels maar dan krijg je ook direct de aangeboden spellen van de members en niet enkel de spellen die de verkoper aanbiedt waardoor het dus een stuk langer duurt om het juiste spel te vinden. Zoals je ziet is in bovenstaande thread het antwoord reeds gegeven. Ook zal je zien, bij het bekijken van het Hardware en Live gedeelte, dat wij threads gedurende een bepaalde periode open laten staan. Hierdoor kan men snel een antwoord krijgen en hoeft hij de vraag niet nog eens in een andere thread te stellen. Wanneer er echter geen antwoord komt of als de TS uit de reacties niet veel wijzer wordt, dan zal deze persoon echter wel naar een centrale thread worden verwezen. Dit alles gebeurd dus al. Afkortingen zoals GOW, COD en GTA kennen de meeste xbox bezitters inderdaad wel. Echter was het in de oude bazar zo dat bijna alles werd afgekort en dat er dan ook zeer vaak reacties kwamen zoals "wat is ...?". Natuurlijk is dit makkelijk te googlen maar simpelweg niet iedereen doet dit en dat zorgt daarom juist voor veel offtopic reacties. Dit alles kwam ook omdat men vaak zijn eigen afkortingen hanteert. Zo gebruikt de één bijvoorbeeld de afkorting PoPoT en de ander maakt er gewoon POP SOT van, om maar een voorbeeld te noemen. Naast het scheppen van meer duidelijkheid was ook dit één van de redenen waarom we hebben besloten om niet langer afkortingen in titels toe te staan.
Je moet niet vergeten dat dit laatste niet negatief hoeft te zijn. Als ik iemand zijn spel zie aanbieden die ik graag wil kan ik daar juist mooi op ingaan! Zelf valt het me op dat "rare" afkortingen eigenlijk in de praktijk helemaal niet worden gebruikt PGR, JSRF word bijv wel gebruikt maar Morrowind word niet afgekort als MW. Zelf heb ik in ieder geval nooit last ervaren van het gebruik van afkortingen en heeft het mij alleen overzichterlijkheid gebracht. Ik verbaas me dan ook eigenlijk ook over de maatregel. Alhoewel ik ook echt wel het nut ervan kan inzien en de redenering best begrijp. Het schept alleen een hele hoop werk, onduidelijkheid terwijl -naar mijn mening- het weinig voordelen oplevert. Misschien is het ook wel een kwestie van wennen, er is immers veel veranderd in de Xbazar in korte tijd. Alleen juist dan, wanneer het wennen is, probeer dan het beleid in die wenperiode ook daadwerkelijk uit te voeren. Laat een paar moderators uit andere forumdelen voor een kleine periode "freelancen" in de X-bazar tot die wenperiode achter de rug is! Het probleem is nu met name dat het nieuwe beleid lakt in controle. Dit is een voorbeeld, hier is toevallig het antwoord wel gegeven maar dat is niet het punt. Dat ligt juist in het verbeteren van de zoekresultaten, het argument dat Lenny aanvoerde. Centrale threads komen de zoekfunctie niet ten goede. Als je dan ten doel stelt de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren is dat een punt wat je moet aanpakken. De topictitels maakt niet bijster veel verschil. Dan denk ik dat jij (als moderator) een andere ervaring hebt dan ik als member. Ik denk dat jij een stuk meer threads bekijkt in de X-bazar, met name recentelijk. Mij is het nog nooit echt opgevallen dat mensen problemen hebben met de verklaring van afkortingen en dat het aantal gevallen waar dit wel zo is erg klein is. Daarnaast is de oplossing van het probleem erg simpel.
Nog even een paar aanmerkingen op de Sticky. Er staan een paar dingen niet in waarvan ik denk dat deze wel handig zijn om te vermelden: - Veilingen. Je ziet ze steeds regelmatiger, voorwaarden zijn o.a een eindtijd in de startpost, een [VEILING] GAME X tag, niet meerdere games tegelijk. Moet het dan op deze manier: [Xbox360] Veiling! Crackdown. Of is [VEILING] Crackdown ook prima? Is de platform tag nodig bij een veiling? Hoe moet deze dan worden toegepast? [VEILING][360] Crackdown of [360][VEILING] Crackdown? Ik denk dat de optie [VEILING] (net als [VERLOTING]) SPELX het beste is met platformvermelding (mocht dit van toepassing zijn) in de startpost. - De "persoonlijke" threads. Je ziet het heel veel, "Danger's draadje", "X's games" etc. Persoonlijk vind ik het irritant, de inhoud van de thread wijzigt elke keer en de enige manier om daar achter te komen is het topic in de gaten houden. Deze threads worden vaak vervelend lang en onoverzichtelijk. Persoonlijk heb ik voorkeur voor de belangrijkste titels (naar eigen keuze) in de topic titel en een e.a tag aan het eind. Topictitel kan 1x per week gewijzigd worden waardoor het topic toch meer actueel blijft. Maargoed, dat is mijn persoonlijke voorkeur, andere schijnen dit wel prettig te vinden. Hier is nog niets over in het regelement te vinden. Misschien handig om de regels omtrent de grote "X's draadje" te vermelden. - Ik vind dat een topictitel je enigzins het idee moet geven wat er in de thread te koop staat, dat vergroot de overzichtelijkheid en het gemak in mijn mening. Een voorbeeld van de perfecte notatie in mijn ogen: [360] FIFA '08, SR2, Fallout, GTA:IV e.a Met in de startpost de afkortingen volledig uitgeschreven. [PC] aantal games in perfecte staat als: [PC] Hitman, NFS:MW, FIFA '07, Battlefield - Vereist is [XBOX 360], [360] zegt evenveel in minder woorden. Hierdoor kunnen er meer titels in de topictitel. Misschien de standaarden iets aanpassen. [360] [XBOX] [PS3] [NGC] [WII] [PSP] [Multi]. Als je nu de Xbazar rondkijkt zie je allemaal verschillende tags [360] [X360] [XBOX 360] [XBOX360]. Maak hier één uniforme standaard van. - Wanneer gaat [Multi] op? Als je 2 verschillende platformen in één thread hebt of wanneer je er 4 hebt? Hier een leuk voorbeeld [Xbox][Xbox 360][PC][Wii]Diverse games Dit zou net zo goed [Multi] kunnen zijn. Maar moet dit [XBOX360/XBOX] Goedkope games (o.a. Far Cry 2 (LE),Oblivion, Mass Effect, Condemned) dan ook [Multi] zijn? Kortom, wanneer [Multi] en wanneer niet? -Tsja afkortingen heb ik al in mijn vorige post duidelijk gemaakt. Ik kwam vandaag alleen nog een leuk voorbeeld tegen. Want als afkortingen verboden zijn dan zou FIFA 08 eigenlijk geschreven moeten worden als Fédération Internationale de Football Association 2008. Ofterwijl, het afkortingen beleid is simpelweg niet echt een eenduidig beleid maar meer een soort van gedoogbeleid. FIFA, GTA wel, SR2 als Saints Row 2 niet. Kwam hier nog een leuk voorbeeldje tegen van wat niet mag volgens de regels maar wat eigenlijk geen probleem is. GOW afgekort in de topictitel, uitgeschreven in de startpost als Gears of War, prima op die manier toch?
Is dat dan het uitgangspunt? De titel op de gamedoos is de naam van het spel, deze moet in de topictitel worden vermeld en mag niet worden afgekort? Als dat de regel is dan vind ik dit prima als deze dan ook daadwerkelijk word gehanteerd. Maar als jij de xbazar rondkijkt zie je dat dit niet het geval is. Er bestaat nu simpelweg een bepaalde onduidelijkheid in het beleid t.o.v de Xbazar. Ik probeer mee te helpen om deze weg te nemen door kritisch te kijken. Mijn posts zijn niet klagend bedoeld en vallen eigenlijk een beetje in het verkeerde topic, het is bedoeld als opbouwende kritiek/toevoeging aan het beleid niet om te zeuren!