1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je doet net of die in de cel zit. ;) Over een paar dagen is die weer terug.

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is toch een klaagbaak voor modereeracties? Als ik mij ergens aan kan ergeren is het hypocrisie of onrechtvaardigheid. I.P.V dat het modteam naar de members luistert en de hand in eigen boezem steekt zitten ze zich in alle hoeken en gaten te wringen om het goed te praten. :)

3. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg alleen dat je respect voor iemand moet hebben die is overleden, of het nou iemand is die beroemd is of niet. Ik zeg toch niet dat je voor een kind in Afrika geen respect moet hebben, nou moet je geen dingen gaan verzinnen.

4. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou Kaneda ook gelijk geven in dat topic (eventueel met wat argumenten) maar ik wou geen OW riskeren dus hield ik m'n mond maar :9.

5. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Begrijpend lezen is ook een vak. :thumbs:

6. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als mj je niks boeit dan blijf je toch weg uit dat topic? Als je dan zo'n comment plaatst dan ben je alleen maar aan het provoceren

7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Juistem.

Heb het zelf niet gevolgd, maar als ik het zo teruglees ergeren reacties zoals die van Kenada mij enorm. Waarom nodeloos provoceren?
    Als je een discussie wil starten waarom MJ kut is (of juist niet), be my guest, maar doe het op een normale manier.

Buiten dat; over een weekje issie terug en weet hij ook meteen dat je normaal hebt te reageren, overal. Als je maar overal je mening op een ongenuanceerde manier gaat lopen verkondigen krijg je, of een keer een vuist of je gezicht, of ga je je als Wilders gedragen. Beiden zijn niet erg positief imo.

- Dit post ik als Pim, en niet vanuit het Modteam of wat dan ook. Doe ermee wat je wil. -

8. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, als je dan uitlegt wat je bedoelt |:-

9. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja maar dat hoeft niet, dat is nou het mooie aan keuzes maken. Natuurlijk mag iemand zeggen "who cares", natuurlijk mag je degene een debiel vinden die dat zegt. Daar geef ik jullie groot gelijk in, maar het gaat er hier om dat er onrechtvaardig bans/warnings worden weggegeven. En dat hoort gewoon niet.

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het een respectloze actie is, wat ik in dit geval vind, mag je daar best een waarschuwing voor geven.

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Hoezo. |:- Wat is dit voor een sekte. :9 Voor zover ik weet kwetst het niemand echt, het is niet echt een belediging oid, en niet iedereen hoeft het erg te vinden dat er iemand dood is.

Respect hoef je niet te geven hoor, hoewel het wel netjes is.

12. Emma

Emma Guest

Precies :thumbs:

13. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    En een ban van 2 weken is helemaal overdreven, ook al waren er andere dingen.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Het gaat om uitspraken/posts zonder mening en onderbouwing in dit topic en dan kom jij steeds hiermee aan, goed voorbeeld geef je op deze manier :) Dat je het ermee eens bent is al een tijdje duidelijk.

Dat is toch van een compleet ander niveau. R.I.P. is nu éénmaal een post die je vaak ziet, i.t.t. WHO CARES?!! wat alleen maar voor veel andere posts zorgt. RIP toont medeleven. Als ik bij een begravenis ben heb ik ook geen zin in iemand die binnenkomt stormen en zegt dat het hem geen foek boeit. Deze reactie werkt alleen maar op de zenuwen van andere members en lokte, zoals andere posts, alleen maar tegen reacties uit.

Als er topics zijn over ziektes (bijvoorbeeld de Mexicaanse griep) zie je toch ook geen mensen die in caps gaan posten dat het ze niet boeit. Heeft ook niets met hypocriet zijn te maken. Of het nu de buurman is van je neef of één van de grootste artiesten uit de geschiedenis, een beetje respect kan geen kwaad, of wel soms? De link met spellen zie ik niet echt. Er zijn ook veel spellen over 2de wereld oorlog dus dan mag iedereen hier maar grappen over gaan maken aangezien je de personen toch neer schiet in één of ander spelletje? Ik noem het hypocriet dat je voor soortgelijke dingen in het verleden ook waarschuwingen hebt gegeven en het nu de grond in trapt.

Ik las ook precies hetzelfde, dus misschien is het de verwoording waar het aan schort.

Als je na een aantal waarschuwingen en eerdere aanvaringen nog steeds aankomt met dit soort posts dan heb je het, imo, toch echt aan jezelf te danken.

15. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind gewoon terecht dat hij daar een waarschuwing voor krijgt.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Je mening geven is wat anders als bewust op provocatie aansturen.
    Iedereen die komt met 'vrijheid van meningsuiting' moet maar lekker op de PVV gaan stemmen.
    Zou hetzelfde zijn als ik in gametopics zou schreuwen: DIT IS EEN KUTGAME!!1one
    Of in het Mac topic: APPLE'S ZIJN VOOR HOMO'S.
    Past perfect binnen de vrijheid van meningsuiting, maar zijn we als maatschappij beter uit als we dit soort dingen mogen roepen?

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  17. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Absoluut niet: Want als je apple's zijn voor homo's zou zeggen dan beledig je een groep, en als je zegt dit is een kutgame!!!1one dan ben je aan het schelden. Iets wat Kaneda absoluut niet aan het doen is.

18. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Vooral op één woordje ingaan en mijn reactie links laten liggen. Wat Tyrant zegt is dat er een verschil is tussen een mening en een provocatie op een forum. Als ik ga roepen in een Mac topic dat Apple zuigt dan kan je geheid reacties verwachten, iets wat bij "who cares" dus ook het geval was. Zo beter...

19. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Sorry Cookie, ik heb je post over het hoofd gezien.

Iemand mag toch wel zeggen dat hij het er mee eens? Maakt wat mij betreft niet uit of het zonder of met onderbouwing is.

Op een begrafenis is het heel wat anders dan in een openbare thread waar iedereen zijn mening mag geven, hij gaf aan dat het hem niks boeide en dat hij alle aandacht overdreven vond. Niks mis mee!

Hypocriet omdat ik het een keer niet eens ben met een ban die iemand geeft? Dat mag toch, daar is deze thread toch voor?
    Natuurlijk heb ik waarschuwingen gegeven en sommige zullen ook niet altijd even rechtvaardig geweest zijn, mensen maken fouten maar je bent pas echt een held als je het gewoon toegeeft en je hand in eigen boezem steekt.

Als Kaneda inderdaad al meerdere waarschuwingen heeft gehad maakt dat natuurlijk wel verschil. Maar ik heb hem nooit als storend ervaren en het kan zijn dat hij vaker zo post en dan moet je hem inderdaad tot de orde roepen. Alleen je kan een tik op de vingers geven of gelijk iemand in het kolenhok opsluiten.

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Natuurlijk mag dat, alleen niet als het pure provocatie is wat weer zorgt voor andere hatelijke posts.

Een openbare thread over iemand die indirect veel heeft betekend voor veel mensen. Respect is hier een belangrijke factor in en dan heb je ook wel een beetje te letten op de verwoording.

Je mag het best oneens zijn met een ban, dat heb je altijd en daar is niets mis mee. Alleen is de achterliggende gedachte van een zelfde niveau als iets wat wij erg belangrijk vinden en daarom vond ik de redenen wat zwak. Aangezien het veel wordt gebaseerd op vrijheid van meningsuiting terwijl dat er buiten staat in dit geval, vind ik.

Dan blijf je bezig, er was al 2 keer gewaarschuwd voorafgaande aan deze reactie en als je dan blijft waarschuwen dan komt er niets van.

Deel Deze Pagina