1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik helemaal belachelijk. Iedereen zit elkaar maar te beledigen en af te kraken, 90% van de posts is zwaaar offtopic. Waarom dan anders gaan moddereren omdat ze niet normaal kunnen doen? Desnoods ban je ze allemaal.

Niemand durft straks nog zijn clan te promoten, omdat je meteen weer wordt uitgemaakt voor alles wat slecht is. Alsof alleen de 'betere' spelers daar mogen posten?

Wanneer ik er dan maar zelf tegenin probeer te gaan, kan er opeens wel met OW's gedreigd worden, ook richting mij. Laatste keer werd me verteld te gaan reporten, so I did, maar ze zijn er nog steeds allemaal.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    We hoeven niet alles hier uit te gaan leggen, maar ze zijn er zeker lang niet allemaal meer en veel hebben inmiddels ook waarschuwingen gekregen.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jij interpreteert zijn woorden verkeerd. Jij gaat er meteen van uit dat we milder zijn in het clanforum, maar dat is zeker niet het geval.

Daarnaast zeg je dat straks niemand zijn clan durft te promoten, omdat ze verrot worden gescholden. Het is eerder andersom. :+ Clans blijven weg, omdat wij hun puberale gescheld niet tollereren, maar dat terzijde.

Overigens kan ik je vertellen dat we niet van plan zijn die ban terug te draaien. De discussie wordt nu meer door de leden gevoerd dan door ons. Ik denk dat HybridTheory en Tyrant in hun laatste posts goed hebben samengevat wat onze onderbouwing is. We vragen je niet om te rouwen, maar als je hem niet mist, post dan op z'n minst nog met een beetje respect. Dat is in mijn ogen toch wel het minste dat je in zo'n situatie kunt vragen van iemand. Daarnaast hebben moderators er nog extra op geattendeerd in de thread. :)
    Anyway, dit is ons standpunt. Wij horen de kritiek, maar zien geen aanleiding om de ban terug te draaien. Ik hoop dat hiermee de discussie dan ook afgerond is. Het is een weekban, dus over een paar dagen is hij alweer terug.

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Deze discussie is inderdaad lastig, ik snap dat het mod-team iets heeft dat het een terechte beslissing was en dat anderen dat ook vinden iets heeft.
    Ik wou het alleen maar aankaarten dat ik het toch een beetje raar vond.
    Nu ik het heb aangekaart en dat de beslissing niet word teruggedraaid is natuurlijk niet erg, het is juist goed imo dat we er een discussie over kunnen hebben.

@ falcon; leuk he, bashen?

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Helemaal niet, ik zeg alleen wat mensen denken, zeker na dit soort berichten.

Je bent de belichaming krom recht lulllen. Je hele mod/admin periode bestond uit dubbele standaarden, voorkeurs behandelingen en onrechtvaardige actie's. En als je jezelf dan neer zet als iemand die voor rechtvaardigheid op komt is niets meer als een grap.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    persoonlijk vind ik de opmerking Who Cares geen ban waardig.. maar waarschijnlijk had hij al meerdere waarschuwing en OW's gehad ... toch?

MJ stond in de picture dus je hebt twee uiterste fans en degene die hem "hate"... omdat het een icoon is kan je ook diverse opmerkingen verwachten. Net als met Fortuin of Wilders..

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je weet ook precies hoe alles is gegaan en je kan ook in het modhok kijken. Jij verkondigt iets als een feit wat een mening is. Dat jij nooit gevraagd bent om mod te worden is jouw probleem, maar je hoeft niet gelijk te gaan bashen. Daar is deze thread niet voor en als je problemen met me hebt stuur je maar een PM. :thumbs:

@ hieronder: dat zeg ik toch ook?

@ hieronder 2: maar ik moet altijd laatste woord hebben. :+

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Uhm ga lekker via msn elkaar afzeiken, daar is dit topic niet voor.

@hierboven, ja maar dat had je ook kunnen doen voordat je ging posten. ;)
    @Hierboven (met hoofdletter).. tssss, ik kan groen blauw typen :+

9. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja maar je toont hier wel een duidelijk verschil aan. Als je iemand zijn familie zit te bespotten, dan val je iemand persoonlijk aan. Dat is heel anders dan dat er gewoon een random iemand overleed. Jij vind het toch ook niet boeiend om te weten dat er een man dood is gegaan is..weet ik het, Zimbabwe ofzo. Er zijn wel meer mensen die iemands dood niet interessant vinden, en dat mag je zelf weten. Echt totaal geen reden om iemand te bannen. Niet iedereen vind Michael Jackson zo geweldig. En als je geen zin hebt om gesprek te tonen om welke reden dan ook, dan mag dat.

Ik vind het gewoon een erg kinderachtige actie van de mod's om voor zoiets stoms al meteen met de hamer te gaan slaan.

Ik blijf bij dat hele 'vrijheid van meningsuiting'-gebeuren. Je mag best domme dingen zeggen zoals "who cares" (want er zijn uiteraard wel mensen die zijn dood erg vinden), en je hoeft geen respect te tonen. Dat is een keuze, en het hoeft niet strafbaar te zijn om geen respect te tonen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat vind jij zo mooi aan vrijheid van meningsuiting Bassiej? Ik vind dat begrip echt de meest overgewaardeerde vrijheid anno 2009. Komt me echt de strot uit.

Plus, in dit geval weet je dat er mensen zijn die MJ meer dan alleen een bekende zanger zien. Voor sommigen was het een held. Dan moet je hem niet gaan vergelijken met een kerel uit Zimbabwe 8).

BTW: ik zie nu dat er allemaal grappen over MJ in het moppentopic worden gemaakt.. Beetje zelfde laken een pak, niet? :p

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Nou ja ik heb me mening gegeven. :)

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik neem aan de je 'respect' bedoelt, maar dat is juist een van de dingen waar hier wél waarde aan wordt gehecht.

Met deze beredenering kunnen we net zo goed kappen met moderators op dit forum. Kan best werken hoor op sommige site's, alleen zou ik dan weg zijn hier, omdat je dan binnen de korste keren een speeltuin hebt met mensen die veel lopen te schelden i.p.v. fatsoenlijke punten te maken.

Een lees dit nog even mensen, voordat we weer een paar dagen doorgaan:

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    helemaal mee eens.

14. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Misschien was die kerel uit Zimbabwe ook wel een held voor sommige mensen. :)

Maar het gaat er niet om dat de ban over een paar dagen voorbij is, het gaat erom dat het in mijn, en veel andere mensen zijn ogen een onterechte ban is. Al is het een dag of voor altijd. En het gaat er al helemaal niet om dat de ban wordt teruggedraaid, maar gewoon dat er voortaan wat minder op meningen worden gelet.

Dat je gewoon je mening kan geven als je dat wil. En niet dat je mening meteen bestraft wordt als iemand het er niet mee eens is of stom vindt. Er zijn grenzen mbt vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat zijn opmerking toch niet zo erg zou moeten zijn. Voor de rest is het gewoon geen belediging o.i.d. als iemands dood je niet interesseert.

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Echt niemand leest hier ook de achterliggende gedachte en gevolgen die al een paar keer zijn gepost... Ik ben het trouwens ook wel eens met Tyrant m.b.t. vrijheids van meningsuiting. XBW wordt nu afgeschilderd als één of andere dictatuur. Zou een leuk forum worden als iedereen maar in elk topic mag zeggen dat het een kutspel is zonder verdere uitleg, onderbouwing en ervaringen. Dan krijg je vast hoogstaande discussies, zoals dit ook gebeurde in het MJ topic. Maar ik vind het nu wel gezegend, blijf alleen maar dezelfde standpunten herhalen op deze manier.

Als laatste nog 2 praktijk voorbeelden en dan hou ik erover op :)
    Keesje heeft Left 4 Dead gespeeld, Keesje vond dit alleen geen leuk spel. Hij post in het Left 4 Dead topic dat hij het een dom spel vond.
    Gevolg1: Members vinden het vreemd dat hij niets onderbouwd en vragen hem waarom.
    Gevolg2: Members vinden dat hij op moet houden met dit soort posts.
    Gevolg3: Members snappen keesje en zijn het met hem eens?

Klaas ziet dat MJ is overleden. Klaas heeft alleen niets met MJ en zegt dat het hem niet boeit.
    Gevolg1: Members die MJ wel leuk vinden worden boos.
    Gevolg2: Members die neutraal zijn willen dan wel eens weten waarom het hem niet boeit.
    Gevolg3: Meer members gaan zeggen dat het ze niet boeit want het is immers een mening die in hun ogen niet provocerend is en gewoon mag in een topic waar iedereen zijn medeleven toont.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is waar, het gaat meer om principe dan dat het daadwerkelijk wordt teruggedraaid. We zien inderdaad dat jij en enkele andere leden van mening zijn dat het overdreven is, maar er zijn even zo veel leden die het met ons eens zijn. Het is een meningsverschil, maar ik hoor steeds meningen en weinig sterke argumenten. Feit blijft namelijk dat er in de thread is gewaarschuwd dat men niet zo respectloos moet reageren. Wanneer je dat negeert, negeer je direct de oproep van een moderator en dat heeft uiteraard gevolgen. Dat is iets wat hier snel over het hoofd wordt gezien. Het is niet alsof we categorisch strijdige meningen de kop indrukken, maar als we expliciet een waarschuwing plaatsen om niet respectloos te posten, dan is dat end of discussion. Een waarschuwing zonder consequenties is feitelijk niks.
    Dus je hoeft niet bang te zijn dat we leden met een beetje harde meningen gelijk wegsturen. Dat is niet zo en dat zal ook nooit zonder goede reden gebeuren. :)

17. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee dat weet ik ook wel hoor, ik zit hier al 3 jaar ofzo, altijd wel een goed sfeertje, maar ik vond dit gewoon een beetje raar. Voor de rest niet erg hoor, ik ben het er alleen niet mee eens. :9

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ben je het met zijn mening eens of ben je het ermee eens dat die gewoon wat kwetsend mag zeggen zonder dat hij dat hoeft te beargumenteren?

19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben het er niet mee eens dat ie om deze reden een warning/ban heeft gehad, waarom heb ik al 3 keer verteld. :9

20. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Voorlopig nog meer een vraagje:

Heb ik hiervoor (klik) nu een OW gekregen of een waarschuwing van: nog zo'n mop en je krijgt de OW?

Deel Deze Pagina