1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Linksys BEFSR41 router

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 3 mrt 2003.

  1. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Diezelfde kabel met dezelfde xbox en een andere router doet het wel..duz nee..;)
     
  2. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    die test op een andere router, was dat met dezelfde xbox? anders zou misschien ook de netwerkkaart in je xbox kapot kunnen zijn.

    Steek anders de kabel van je xbox eens in de uplink van de router. Als dat wel werkt heb je een crosscable.

    Edit: De netwerkkaart van je xbox is dus niet kapot, maar misschien was het toch een crosscable

    Edit 2: die andere router kan auto-sensing zijn. Dat wil zeggen dat de router "ziet" dat er een crosscable tussen zit en van die poort een uplink maakt.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2003
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat probeer ik Richi uit te leggen ... dit is de enige logische verklaring ... of een kabelbreuk
     
  4. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey sorry voor mijn (heel erg) late reactie..ik heb een nieuwe kabel gekocht en hij werkt (joohoo!) en ja ik denk dat die andere router auto sensing was..maarja..nu zit ik met hetzelfde probleem als MariaXi..hij valt om de 5 min weg..iemand een oplossing hiervoor gevonden?
     
  5. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo..??
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Hmm ik heb het probleem niet ... maar als je on-line bent kan je gewoon gamen zonder problemen? Ik moet mijn eigen settings even nagaan .. ik denk dat als je modem geen response krijgt zichzelf uitschakelt en voor een connectie weer op nieuw moet aanmelden ... Misschien is er een optie om deze altijd aan te hebben laten staan ... Gaat morgen kijken
     
  7. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Nopes bij het online gamen valt ie ook weg..:confused:
     
  8. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    richi, heb het nogmaals gecontroleerd. Het betreft een hardwarematige router setting die wanadoo bij mij op een of andere manier weet te overulen. Ik heb het overigens niet meer zo erg, maar de verbinding valt inderdaad zo nu en dan NOG STEEDS weg. Alleen heb ik er nog nooit last van gehad tijdens live gamen. De linksys vind ik sowieso een bagger apparaat, ik dacht destijds echt top knotch in huis te hebben gehaald, maar helaas.

    Misschien moet je eens op zoek gaan naar een programmatje dat je verbinding 24/7 online houdt.

    Of zelf 24/7 lekker surfen..

    Mijn msn zet zichzelf bijvoorbeeld ook telkens uit bij inactiviteit. Wat is inactiviteit vraag ik me dan af, want de downloads gaan 24/7 door bij mij. Maar alleen als ik simpelweg niet internet dan gaat het fout, en heel soms valt flashfxp ff weg...

    vreemde zaak iig

    succes

    mX
     
  9. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, want ook als ik gewoon aan het surfen ben valt ie nog weg..
     
  10. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    ...Fardo..!?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb geen instelling kunnen vinden .. misschien weet je provider wat het probleem kan zijn?
     
  12. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het met de DHCP settings te maken hebben ofzo..? Daar las ik iets over op Internet maar daar kon ik verder ook geen wijs uit..
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat je toch even je provider moet bellen ... zij hebben dit probleem vaker gehoord en kunnen je dus helpen met het oplossen van dit probleem ... Ik heb hier geen last van... maar ja ik heb een andere provider

    Je hebt waarschijnlijk een PPPOE connectie

    Check dan even of Keep-Alive aangevinkt staat dan zal deze niet meer disconnecten (als het goed is)

    stap 2 staat al ingevuld (waarschijnlijk) ??
     
  14. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik een uur aan de telefoon gehangen met linksys, ze zeiden dat het probleem bij hun bekend was, en dat het wel vaker bij zeelandnet voorkwam en dat ze sinds ongeveer 3 weken deze klachten pas kregen..laat ik er nou achter komen dat zeelandnet sinds een paar weken zelf routers is gaan verkopen (something fishy there..?) maar okay, zelf kan ik dus niks aan dit probleem doen zeggen ze, ze zijn bezig met een oplossing te bedenken samen met zldnet...greetz,
     
  15. XForce1

    XForce1 Guest

    Jongens, wie kan me ff helpen.
    Een vriend heeft vanmiddag zo'n Linksys BEFSR41 router. We hebben vanmiddag ff geprobeerd alles aan te sluiten maar we komen er niet helemaal uit.
    We hebben router aangesloten op modem, pc en xbox aangesloten. De pc werkt prima maar de xbox krijgen we niet aan de praat. Hij geeft bij het troubleshooten aan dat de DNS server niet goed ingesteld is en dat deze op automatic moet staan, maar dat staat deze gewoon.

    Weet iemand misschien wat we verkeed doen?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    pc --> uitvoeren --> ipconfig /all

    noteer DNS 1: en 2:

    ga naar je xbox en voer de dns gegevens in die je genoteerd hebt ... heb je nog steeds dezelfde foutmelding?
     
  17. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    wow, oud topic :D
     
  18. XForce1

    XForce1 Guest


    lukt nog steeds niet
    blijf dezelfde foutmelding krijgen

    Nog andere suggesties???
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nog steeds dezelfde foutmelding? .... ehm... laatste firmware geinstalleerd? ... geen tik fouten gemaakt ... probeer ook eens het mac adres ... misschien helpt dat?
     
  20. XForce1

    XForce1 Guest

    Fardo, ff ter extra info, als we de software van de router installeren dan geeft die als laaste een foutmelding dat die geen connectie kan maken met internet. Heel vreemd want zoals ik al eerder aangaf, de pc werkt gewoon via de router.

    Als ik dat commando van jou invoer, verschijnen er 2 ip adressen ed. Wat is jou advies, alles gewoon handmatig invoeren op de xbox??
     

Deel Deze Pagina