Ik heb nu menig uurtje in het spel gestoken en ik moet zeggen dat ik toch best wel onder de indruk ben. Hoewel het spel nu niet bepaald moeilijk te noemen is (wie ooit een turnbased rpg als bijv. Final Fantasy heeft gespeeld kan eigenlijk gewoon meteen zonder problemen aan de slag) en ook totaal niet zo uitgebreid is als de gemiddelde rpg, weet deze game me tot nu toe toch zeer te boeien. Het spel zit echt boordenvol met het origineel filmmateriaal, goede graphics, het geluid is zonder te overdrijven werkelijk waar fantastisch en met name de vechtanimaties en omgevingen zijn bijzonder mooi om te zien. De game begint weliswaar wat saai en nep (je speelt tenslotte maar met een b reisgenootschap), maar men moet ook niet vergeten dat het begin maar een leer level is. Kom je daarna echter aan in Moira verandert alles snel. Je doolt door prachtig vormgegeven gewelven en je hebt tegen die tijd ook al wat meer spells en aanvalsmogelijkheden gekregen voor de vele gevechten die je er tegenkomt. Het mooiste wordt natuurlijk bewaard voor het einde van het Moira level waar je eerst tegen twee enorme cave trolls moet vechten terwijl je op de achtergrond Gandalf bezig ziet tegen de enorme vuurdemon Balrog. Wanneer je die hebt verslagen join je uiteindelijk het gevecht tegen de Balrog wat vervolgens een visueel zeer mooi gevecht oplevert. Ik ga straks maar weer eens lekker verder met Orcs afslachten
. Voor Lord of the Rings/rpg fans is dit zeker wel een aanrader.
Laatst bewerkt: 9 dec 2004