1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Metal Gear Substance

Discussie in 'Algemeen' gestart door jghosty, 23 feb 2003.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nah, nu ben ik hem wel gewend. Maar de eerste keer vond ik Solidus echt te erg (vraag me niet hoeveel rations die gek me heeft gekost). Metal Gear was gewoon ontwijken en je Stinger pakken.
     
  2. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    SOlidus word een stuk makkelijker als je de body armor aan hebt staan, de rations vind je daar toch gewoon liggen op dat dak.

    ik wil nog even iets zeggen:
    Bij de review van metal gear solid 2:confused:ubstamce heb ik een reactie gepost, waarin stond dat MGS2 substance alleen op de PS2 SNAKEboarding krijgt. Er volgden vele recties waarin stond dat in XBM werd gezecht dat het een demo was van konami skateboarding ofzo, dat klopt, maar het plant leven en snakeboarding zit toch echt OOK in MGS:confused:ubstance voor de ps2, like it or not (i don't)
     
  3. Da Mo

    Da Mo Unseen, Unnoticed

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is idd waar
    op de ps2 versie van substance komt 'tony snake pro skater'
    er bij kijkuh
    lijk me wel vaag or lekkere ollies make met snake himself
    ook onzin dat dat een demo was
    tis ook nie normal wat mensen er dan zelf bij verzinnnen het
    alleen om maar gesprekstof te hebbe
    en matrix ik had solidus eigelijk in 1x verslage
    das het enige stukje waar ik doorheen ben gekomen zonder dood te gaan :p
     
  4. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Op hard is Solidus ook irri.
    Mijn ranks : Panther, Scorpion, Elephant en Tarantula
    EE is moeilijk ... 1 schot en je bent dood ... tenminse toen ik tegen Olga moest.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, dat had ik ook. Op Extreme ben je "pas" na 2 schoten dood.
    Solidus had ik ook in een keer verslagen, maar dat had ik iedereen.
     
  6. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gisteravond uitgespeelt, man wat een geweldig verhaal zeg vooral die laatste paar eindfilmpjes ruleerden zwaar. Maar een paar dingen begrijp ik nog niet helemaal want op het laatst doet de Colonel en Rose heel vreemd he(En geloof me ik heb echt heel goed opgelet :)), maar waarom is rose op het einde opeens normaal. Volgens mij waren het beide robots ofzo als ik het goed begrijp? Kan iemand me dit uitleggen, dan kan ik vanavond weer opnieuw spelen ;) .
     
  7. Locke

    Locke Organic intellectual

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanwege xbox live ben ik helaas nog niet helemaal aan het spel togekomen. Ik heb hem in eerste instantie ook gekocht vanwege herinnering aan mijn oude vertrouwde MSX2 home-computer. De eerste Metal Gear is daarvoor uitgebracht (New Haven missie). Was in die tijd erg mooi en leuk.

    - Locke
     
  8. Spartan117

    Spartan117 New Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem inmiddels twee keer uitgespeeld en ben nu bezig met het halen van alle Dogtags op alle niveau's (very easy al gehad :D).

    !Spoiler Alert!
    De reden waarom de Colonel en Rose zo raar doen aan het einde is volgens mij omdat dat virus dat Emma ingebracht had begon te werken. En omdat de Colonel optenduur zegt; "We have Rose", ga ik ervan uit dat op dat moment de echte Rose gekidnapt wordt ofzo en een AI bestuurde Rose het overneemd.
    !Spoiler Alert!

    Of dit echt zo is weet ik niet. Het einde vind ik best ingewikkeld, zeker omdat ik deel 1 nog niet gespeeld heb. :{
     
  9. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist tnx, dat moet het haast wel zijn. En een aanrader, speel deel 1 absoluut nog eens. Die heb ik niet overdreven al 9 x uitgespeelt. Echt een geweldige game. Dus die moet je zker spelen. Bij deel 2 zie je af en toe filmpjes van deel 1 en je komt ook oude bekenden tegen, dan ga je het misschien iets beter begrijpen.
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, deel 1 is echt een must-play. Want er zijn veel verwijzingen naar het "Shadow-Moses incident", wat deel 1 is.
     
  11. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar aan het eind zie je Rose daar staan.

    Ennuh ... volgens mij speel je the Plant in the VR geloof ik.
    Ene keer snap ik het andere keer begin ik te twijfelen hoe het allemaal precies zit.
     
  12. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zag ook een filmpje van Metal Gear : Outer Heaven .
    Als je dat speelt ... zegt ie ook van .. "turn ur gameconsole off" enzo . Dat AI herhaalde allerei dingen uit vorige delen.
    Ook zo van "Get a sniper and save Merl (iegrek doet ut niet)"ofzo
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hij herhaalt allemaal dingen uit vorige missies.


    !!!Niet lezen als je het nog niet hebt uitgespeelt!!!

    De Plant is geen VR missie, het is een opgezette test voor het systeem om de hersenen van de mens te beinvloeden (alles wat niet in het DNA staat, cultuur enz.). Ze gebruikte Shadow Moses als voorbeeld. En het werd uitgetest op Raiden.

    !!!Niet lezen als je het nog niet hebt uitgespeelt!!!
     
  14. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    De Rose op je codec is vanaf het begin al niet de echte, maar een AI. Alle gebeurtenissen zijn expres gecreerd door de Patriots....
     
  15. systemerror14

    systemerror14 Sonic Deaf Monkey

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Rose bestaat wel, alleen alles was in scene gezet, als rose niet zou bestaan, hoe zou ze dan op het eind nog ff naar raiden kunnen lopen om een praatje te maken.

    Je ziet Rose toch ook niet flippen, alleen Campbell. (oftwel GW, de A.I. van Arsenal Gear)
     
  16. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Raiden vroeg ook een keer van "Does Rose exist? "

    Snake zei "No She is ur ..."
    toen begon Raiden weer wat te zeggen ...
    Wat wou Snake eigenlijk zeggen dan?

    Edit :
    In het begin van the Plant hoor je ook dat Snake met Cambell aan het praten zijn.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgensmij probeerde hij te zeggen dat ze wel bestond maar geschapen naar Raidens idiale vrouw. Ik denk ook dat ze eerst werkte voor de Patriots maar op het einde (nadat ze ontvoerd is) overgenomen wordt door die AI.

    Cambell praat niet met Snake, hij praat met Raiden, wiens codenaam toen nog Snake was.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  18. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp alles nu een stuk beter. Nog een beetje verwarrend maar het is beter te begrijpen. Dat die colonel dingen uit de ouwe MGS herhaald zovan "save meryl" en dat soort dingen is een beetje vreemd en ook dat als je tegen die soort ninja's vecht dat je beeld klein word (Game Over) is wel grappig gedaan. Dus als ik het goed begrijp is het een soort test ofzo dat gedoe met Raiden. Maar ik ben nu weer bij The Plant en ik ga alles ff goed lezen en veel praten om alles 100% proberen te begrijpen. Op het einde de laatste gesprekken via codec zijn wat ingewikkeld vooral de woorden die ze gebruiken. Maar ik denk dat je hem gewoon een paar keer moet uitspelen om hem helemaal goed te kunnen begrijpen.
     
  19. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja final test.

    In het begin .. hoor je Snake met Cambell praten in die helikopter ... en tegelijker tijd zie je ook Raiden zwemmen .....\

    Edit : Ennuh .. Octobus .. ik neem aan dat Solidus dat is right?

    Bij Metal Gear Solid (psx) hoor je ook oplaatst Octobus praten met big boss.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Raiden praat terwijl hij zwemt, als hij uit het water komt zegt Campell dat hij zijn codenaam Snake verandert in Raiden, waarna Raiden vraagt wat mis is met Snake. Terwijl hij zwemt hoor je ook duidelijk Raidens stem. In de Helikopters zitten Seal Team 10 Alfa en Bravo. Let toch eens op!

    Octobus? Decoy Octopus is dood, hij deed zich voor als de Darpa Chief en overleed aan FoxDie. Op het einde hoor je Ocelot praten tegen de president (hij zegt op het einde ook "yes....mister President"). BigBoss is al dood sinds Metal Gear 2: Solid Snake op de MSX.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003

Deel Deze Pagina