Ik heb ff gespeeld , het is een vette game Bullet. Voor het eerst is het besturing nog even wennen . Veel filmpjes , gepraat enzo .. maar wel mooi . Verder is het fantastisch . Ik hoop dat je hem deze week nog dat spel krijgt. Voor de mensen die MGS hebben , kun je in Substance ook met Snake het hele spel spelen? Zonder met Raiden te spelen.
Moet dit nou zo vaak herhaald worden?! Je kan niet de hele game met Snake spelen. Er zijn alleen 5 extra missies met Snake in de hoofdrol, de Snake Tales. Deze stellen echter niet veel voor. Mensen die de game nog moeten spelen, sla geen enkel filmpje over. Tegen het einde van de game is het verhaal nogal moeilijk te volgen als je dingen overslaat.
Huh? Metal Gear is stukken beter. Veel meer diepgang. Coole moves, fijne controls. SC is daar maar een slap aftreksel van... IMHO
Zo, net ff uitgespeeld dus. Ik vond hem beter dan Splinter Cell, maar het einde vond ik toch wat minder, ik zal er verder niet veel van verklappen, maar volg die filmpjes tussen het spel door goed inderdaad. Ik heb MGS1 op de PSX nog nooit helemaal uitgespeeld en heb wel het gevoel dat ik iets mis, das dus wel minder, maar goed, ik kijk wel of ik die op de PC nog een keer kan krijgen, ga ik ondertussen van de vele extra's genieten.
Gisteravond dan toch eindelijk begonnen en damn da valt toch niet mee als je SC gewend bent. De besturing is in het begin behoorlijk tricky moet ik zeggen en ik had ook graag ff iets van een tutorial gehad zoals bij SC. Maarjah, met het boekje bij de hand heb ik de controls nu wel zo'n beetje onder de knie. Ben nu gewoon nog een bietje aan het pielen in dat eerste level om alles eerst goed onder controle te krijgen. Wat ik jammer vind is dat je zelf niet de exacte controle over de camera hebt net zoals in SC, maarjah het sfeertje is prima! ff een paar vraagjes: - Zit er ook ergens een optie om een game te laden? Via die communicator kan ik alleen opslaan, maar krijg geen quickload ofzo gevonden? - Hoe werkt dat saven precies? Wordt de game opgeslagen exact zoals de situatie op dat moment is of wordt enkel het laatste checkpoint en de situatie zoals die toen was opgeslagen?
Is het dus toch de moeite waard?? ik hoorde van een aantal mensen dat het niets was. edit: hmmm ik heb deze threat even doorgelezen en er staat wel overtuigende informatie voor me in. ik denk dat ik hem vandaag nog koop. heeft dit spel niet alleen heel veel weg van james bond a.u.f. en die shit? Ik heb daar langzamerhand zoooo een hekel aan gekregen dat ik niet meer dat soort stijl games wil spelen. zeg me als het er heel erg op lijkt dus.
- Nee - Hij slaat het op vanaf het begin van het laatste "level" waar je binnen bent gekomen. Je weet toch als je ergens binnen gaat en je krijgt zo'n laadscherm met "AB connecting bridge" of "machine room" te zien ? Vanaf het laatste van die schermpjes dus.....
OK bedankt voor de info, maar dan heb ik toch nog 1 klein vraagje. Slaat het spel ook de hoeveelheid health bij binnenkomst in zo'n level op? Dus als ik bijna dood ben en ik kom in een nieuwe ruimte... sla spel op... ga dood, heb ik dan weer maar een klein beetje health als het spel is geladen of is het dan weer helemaal vol?
Kwenie, ik denk gewoon vol. Hij herstart het level ook met alle vijandjes aanwezig en zonder alarm. Alleen je hoeveelheid ammo en rations en zo slaat ie wel op denk ik.
Aha, dus toch! Ik zat me gisteren al af te vragen of ik nu aan het dementeren was Ik ging dood, en toen ik vervolgens weer ff naar een ander level liep, waren die mannetjes die ik voordat ik dood ging de nek had omgedraaid op miraculeuze wijze weer tot leven gekomen
Ik heb net m'n eerste Snake Tale uitgespeelt, ik moest een foto maken van Gurgula. Een kruising tussen een Vijand en Godzilla. Die zwom door de zee en sprong steeds omhoog (denk aan een grote Vijand met stekels op zijn rug en staart).
niet verklappen die shit dan! dit spel is 1000x vetter dan SC, ik was zwaar teleurgesteld in SC eigenlijk. ik heb MGS2 voor de PS2 al, toch heb ik deze gekocht, alleen maar voor de extras, wat me op mijn volgende punt brengt: WAAROM IS DE SNAKEBOARDING UIT DE XBOX VERSIE GEHAALD ???? F****N' KONAMI! maar het verhaal is juist heel goed. veel mensen zeggen dat het verhala klote is, maar die hebben waarschijnlijk wat dialogen geskipt ofzo. Na het einde ga je echt nadenken erover. Dat soort eindes vind ik altijd prettig. Dat je de camera niet kan bewegen hoort bij de spel ervaring. je bent gewoon verwend met splinter cell, dit spel moet je op normal of hard spelen (european extreme ) en dan met de radar uit. De bedoeling is dat je goed om alle hoekjes gluurt en zo stil mogelijk doet. dus niet zoals bij splinter cell dat je alles in een straal van 1 KM makkelijk kan zien (jaja, overdreven ik weet het, maar het is zo) Het verhaal komt pas echt to zijn recht wanneer je MGS 1 helemaal hebt uitgespeeld (met het Otacon einde) anders begrijp je mischien niet alles van het einde. Er zitten ook heel veel leuke verwijzingen naar de eerdere delen (en wat posters van MGS: ghost Babel <de GB versie>, dialogen van de colonel als de AI flipt) voor de mensen die het spel hebben uitgespeeld of bijna bij het einde zijn: in de laatste scene in Manhattan zie je ergens op de achtergrond Vamp rondhangen, wouden ze hem in leven houden voor deel 3 ofzo?
Oja? Ik had Vamp niet gezien. En die posters van Ghost Babel ook niet. Ik heb er wel vaker van gehoord maar nog nooit ben ik ze tegengekomen. Ik heb MGS 1 ook helemaal uitgespeelt (beide eindes). Maar het MGS 2 verhaal is veel ingewikkelder, je gaat er echt lang over nadenken. Maar waar zijn die posters van Ghost Babel dan? Kan iemand de locaties geven. Ik had op de PS2 ook ergens een poster van Carmen Electra gezien maar die kom ik ook nergens tegen (ik wil een foto maken ). Het lijkt wel of al die posters uit de FHM zijn weggehaald. En nu heb je (bijna) alleen maar die "Konami Eyes".
de ghost babel poster is in strut 1 B2 (waar je de directional microphone krijgt) in het middelste hokje verstopt. je moet first person view gebruiken om het te zien. De FHM posters zijn verstopt door het spel, zo uit me hoofd weet ik dat er een was naast de kamer waar Stillman zat. en er is ook nog een EASTER ISLAND Hoofd (paaseiland) vbeeldje verstopt in die B2 van strut 1
MGS speel je eigenlijk best snel uit .... heb er 1 dag over gedaan. Totaal 6 uur ongeveer op Normal. Ben benieuwd wat er met Campell precies is gebeurt.
Ik zal eens kijken of ik die Ghost Babel poster vind. Bij Stillman is inderdaad een (zelfs 2) FHM poster, maar niet degene die ik zoek. Dat Paaseilandbeeldje had ik al zelf gevonden tijdens een Alternative Missie in een ventilatieschacht (als je er met de Nikita doorheen gaat). Maar toestraks had ik echt de allevetste easteregg ooit ontdekt (oke, misschien overdrijf ik). In de Tanker was ik in die kamer met 8 kluisjes. Nu stond ik first personview te kijken naar zo'n poster (die in het kluisje helemaal rechts onder) en nou bewoog het beeld al een beetje op een neer maar dat ging iets sneller. En op gegeven moment spoot er een "plakkerig goedje" omhoog. Dit was echt raar (en kwam heel onverwachts). Probeer maar uit, Snake staat zich gewoon te uhhh.... uhh... jeweetwel.