Je hebt er geen idee van hoe het zou moeten, maar toch weet je zeker dat dit "problelm" opgelost kan worden . En natuurlijk hebben de programmeurs dit hele probleem niet eens geprobeerd aan te pakken, nee ze hebben het gelijk van de baan geschoven?
No offense, maar je doet nogal wat vage veronderstellingen zonder met feiten te komen.. Feit is wel dat een "bloeiende" stad nabootsen met vele auto's en voetgangers ontzettend veel data kost. Van elke "entiteit" moeten alle posities worden bijgehouden, en naar elke xbox worden doorgestuurd. Maar niet alleen posities, nee ook de schademodellen kunnen realtime zorgen voor veranderingen. Hoppa, weer een berg extra overhead om te distrubueren naar de andere Xboxen.
Om dit alles compleet synchroon te houden (iedereen moet exact hetzelfde zien op zijn scherm, ook om het eerlijk te houden) heb je ontzettend veel bandbreedte nodig. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om maar weinig "verkeer" in de stad te plaatsen, maar wat is dan het nut ervan?
Die laatste zin heb ik absoluut begrip voor, het is ook jammer. Hopelijk kunnen dit soort dingen binnenkort wel, maar dit goed implementeren is geen kattepis!
Laatst bewerkt: 17 jun 2003