1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] MotoGP 2 [Vragen en Info]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Marius, 15 mei 2003.

  1. dave

    dave Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Legend mode heeft automatisch een sim van 20 of 25 %
     
  2. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Yes, het gat stukken beter haal nu telkens scores van ongeveer 75.000. Inmiddeels Rossi unlocked. Ga me nu weer ff concentreren op de races met mijn custom-bike.
     
  3. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie eens met mij wil spelen op moto gp2 moet me maar adden aan zijn friends list mijn gamertag is Vermander.
    Maar PAS OP!!!!Mijn broer speelt ook onder deze naam dus MOEST je me toevoegen moet je maar vragen als de persoon Jonas is(mijn broer heet Kristof).
    En komen jullie ook zoveel Engelsmannen tegen???
    Ik nog met niemand behalve Engelsen gespeeld!
     
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb al met zoveel nationaliteiten gespeeld: Amerikanen, Belgen, Duitsers, Engelsen, Fransen, Italianen, etc.

    Ze zijn er dus zeker te weten wel hoor.:)
     
  5. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    hee iemand zou toch een review schrijven? ik dacht jerhui of zo
    ik wil wel graag die review zien ook al heb ik het spel al.
     
  6. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik het goed begepen had is Wouter daar mee bezig... maar dat weet ik niet zeker :confused:

    Ik ben niet zo goed in schrijven, al heb ik wel een eerste impressie geschreven toen ik net het spel had... voor jou gemak zal ik hem wel even opnieuw plaatsen... ;)

    Originally posted by Jerhui on 22-05-2003 12:38

    Gisteren avond heb ik voor het eerst MotoGP 2 gepeeld en dit is mijn eerste impressie.

    MotoGP 2 is in eerste instantie een “standaard” vervolg. Dat wil zeggen dat alles nagenoeg gelijk is gebleven aan deel 1, al zijn er wel een stuk meer opties en verbeteringen.

    De interface: Aan de interface is weinig veranderd, we vinden hier nog steeds dezelfde opties als in het vorige deel, maar nu zijn het Live gedeelte en het single player gedeelte geïntegreerd in één menu. Je vindt hier dus alle opties die zowel in MotoGP 1 zaten als in de online demo. Het menu is overzichtelijk en het is duidelijk waar alles te vinden is, zeker voor mensen die ook het vorige deel hebben gespeelt.

    Single player: In single player vindt je alle off-line opties zoals single race en career. De career mode is het belangrijkste onderdeel van het single player gedeelte en deze is ook gelijk een stuk uitgebreider geworden. Om te beginnen zijn er 6 nieuwe banen bij en zijn de bestaande tracks in een enkel geval zo verandert dat het lijkt of het een nieuwe baan is (Le Mans). Je begint in career met een custom bike die je helemaal moet gaan opbouwen. Om te beginnen kies je een motor zoals in deel één, maar er zijn een aantal extra opties.

    Dit keer kun je namelijk ook tekst en figuren op je motor zetten. Verwacht niet te veel van deze optie, het is vrij simpel allemaal, maar de echt creatieve onder de spelers moeten wel in staat kunnen zijn om een afwijkende motor te maken. Verder zijn het aanpassen van je motor gelijk aan die van deel 1. Vervolgens kun je alvast wat punten toekennen die je krijgt. Dit keer is het maximale aantal punten per onderdeel 50 in de plaats van 30. Het grote voordeel in deel 2 is dat je ten alle tijden je punten opnieuw kan indelen. Er is ook een optie om je motor verder aan te passen door de gear ratio, banden en veringen aan te passen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Je kunt dit keer kiezen tussen 2 stroke of 4 stroke motoren, maar ik heb enkel maar op een 2 stroke gereden en deze zijn nagenoeg gelijk aan die in deel 1, al lijkt het schakelen wel veel korten te zijn.

    De career mode zelf is wel wat verandert, al valt dat in eerste instantie niet op. Zo heb je nog steeds de mogelijkheid om direct te beginnen met de races, of eerst de trainingen te gaan doen. Om te beginnen met de trainingen… deze zijn een heel stuk moeilijker geworden. De trainingen zijn niet langer ingedeeld op een specifieke vaardigheid, maar lopen allemaal door elkaar. Je begint makkelijk, maar het wordt al snel moeilijker. De moeilijkheidsgraad wordt aangegeven met sterren, van één ster tot drie sterren. Voor iedere behaalde training krijg je één punt die je vervolgens vrij kan toewijzen aan een onderdeel van je motor.

    De races zijn ook wat verandert in career mode. Zo heb je dit keer nog drie extra trainingen per track. Je kunt deze trainingen overslaan en ze later doen, maar het is wel handig om ze toch maar voor de race te doen, aangezien deze trainingen plaats vinden op de track die net wil gaat racen. Dit is vooral een aanrader voor de nieuwe tracks. Ook deze trainingen hebben sterren om de moeilijkheidsgraad aan te geven, en ik kan je verklappen dat sommige erg frustrerend kunnen zijn, zoals de chicane challenge op Estoril…

    Ik heb de career mode enkel nog maar gespeelt op rookie en het is bespottelijk makkelijk om hier eerste te worden in de races, maar wat ik heb begrepen is dat verre van het geval in legend mode. En helaas moet je die ook winnen om je custom bike volledig te vullen.

    Dit keer kun je dingen unlocken, zoals spiegelbeeld- en omgekeerde banen, door een bepaalde tijd op de track neer te zetten.

    Live: Ik heb heel even Live gespeelt (samen met Champion BE) en in de lobby zijn wel een paar handige nieuwtjes te vinden. Wat het meeste opvalt, is dat de namen nu kleiner zijn, waardoor je niet hooft te scrollen om de laatste spelers te zien. Dit keer staat de overall ranking voor de naam van de spelers waardoor je direct ziet hoe goed je tegen/medespelers zijn. Eén van de handigste verbeteringen is dat je vanuit de lobby kunt zien hoever de race gevorderd is. Waardoor je niet meer onnodig lang hoeft te wachten.

    Gameplay: Zoals eerder gezegd heb ik enkel nog maar op een two stroke gereden en deze speelt nagenoeg gelijk als in deel 1 (let wel, een two stroke is iets anders dan een 2 cylinder). Het grote verschil ten opzichte van deel 1 is dat je nu straf seconden krijgt bij het raken van het gras en dat gaat erg snel. Raak je bevoordeeld 1 grassprietje dan heb je er al een halve seconde straf bij. Dit maakt het racen een stuk moeilijker.

    Graphics: Tot slot nog wat over de graphics. Grafisch is er niet zo heel erg veel verandert. De kleuren lijken wat minder fel en er zijn dit keer een stuk meer objecten te vinden naast de baan zoals gebouwen en bergen. De motoren zijn er ook op vooruit gegaan, maar ze zien er wel wat grauwer uit.

    Zo, nu heb ik genoeg van het typen. Ik hoop dat dit een aardig beeld geeft van wat jullie te wachten staat. :D


    Er is ook een peview van Wouter te vinden op de frontpage....
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2003
  7. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds gisteren een erg frustrerend probleem iv.m. het schakelen. Voorlopig hou ik het nog op automatisch (manueel ga ik me pas in de vakantie na de examens mee bezig houden), en tot gisteren leverde dat geen problemen op. Maar sinds kort "stottert" mijn bike geregeld tussen de 4e en de 5e versnelling als ik in een bocht zit en wat scheef hang. je weet wel, van die snelle bochten waar je lekker kan optrekken en haast tegen het asfalt hangt (denk bvb aan die bocht in suzuka na die eerste korte s'en.) Het ligt niet aan te weinig credits ofzo bij acceleration, want ik heb gisteren mijn kampioenschap op champion niveau beeindigd, en ben nu bezig op legend en het komt nog steeds elke race één of meerdere keren voor. Weet er iemand aan welke instelling het kan liggen?????! want ik heb al verscheidene zaken geprobeerd (high/low gears enzo), maar het blijft gebeuren. Klinkt misschien onbenullig, maar het is ongelooflijk frustrerend omdat je daardoor je tempo in een bocht verliest en kostbare tijd :mad:
    ik rij trouwens met een honda nsr mocht het iets uit maken...

    plz help, i'm desperate 8)
     
  8. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    mja ik heb hetzelfde maargoed ik erger me er niet meer zo aan..... ehhm als je btw je gear op low zet doet ie het niet d8 ik enne de yamaha 2stroke doet het ook niet bij mij. maar het zit gewoon zo ingeprogrammeerd en je verliest er idd tijd mee :mad:
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Met jou "impressies" ben ik het wel behoorlijk eens. Maar nu ik vandaag weer MotoGP1 heb gespeeld, vind ik toch echt dat de graphics er STERK op vooruit zijn gegaan. Je moet alleen verder kijken als je neus lang is.

    De belichting, de details om de baan inderdaad. De textures van het gras, het astfalt, de zon die niet meer hinderlijk is, maar juist een hele mooie belichting geeft. De regen is nu nog mooier weergegeven, het is echt showtime in de regen! Dan nog de mooiere motoren, realistischere kleuren. En nog meer, ik vind hem grafisch echt helemaal top!

    no offense, je hebt natuurlijk die impressies ookal binnen een dag geschreven ;)
     
  10. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies... ondertussen heb ik het spel een heel stuk meer gespeelt en is mijn mening wel wat verandert zoals over de graphics, maar zoals je zelf al aangeeft heb ik dit geschreven na twee avonden spelen. :)
     
  11. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    dus er is niet echt iets dat het verhelpt?:'-(

    dan ben ik na de examens wel verplicht manueel te gaan, want het is echt niet gezellig op deze manier
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2003
  12. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Aha, dus jij maakt je schuldig aan het goedkoop porten van je eigen impressies :eek: . Dat doen die game ontwikkelaars ook veel te vaak. Erg jammer. Ik had zo'n hoge pet _O_ van je op, maar die is wel ingezakt nu :'-(.

    :)
     
  13. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    *schaamt zich :eek:

    Nu weer vriendjes 8)
     
  14. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    kan best.
     
  15. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Kan best??.....Het is zelfs zo.


    Ik heb een tijdje met Rossi gereden, ging best wel lekker. Ik daarna weer career-mode rijden. Damn......peanuts. Ik heb alle races op "pro" in één keer uitgereden. Gewoon 1 lap, achteraan starten en hoppa.

    Ach ja,...ben nu Suzuka aan het doen op "champion". Nu gaat het weer als vanouds slecht.

    Hoeveel laps rijden jullie op dit ("champion") niveau??
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2003
  16. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik rij 1 lap.
    Het LIJKT heel moeilijk maar dat is eigelijk niet zo.
    Je moet gewoon het circuit goed kennen zodat je weet welke bochten je hard kan nemen.
    Dan gaat het echt vlotjes. Dat duurt wel even maarja da's normaal.
     
  17. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeg als jullie eens zin hebben om te spelen dan moet je het maar laten weten é. Het zou wel tof zjin om eens met z'n zestienen ofzo te GAMEN.
    Je mag me altijd adden op msn: jonasvermander@hotmail.com of op xbl: Vermander ( mijn broer zit er wel ook op)
    Doei.
     
  18. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    hey gasten, me custom bike is (EINDELIJK) helemaal finito! dus jullie zullen me veel vaker online vinden (ik weet niet of jullie daar blij mee moeten zijn) en time trialen gaak ook ff doen, want ik moet stijgen in die ranglijsten :9 maarrrrrrreee... dat wou ik dus even melden :D

    edit: daarnet een 1:30 op mugello, maar met wat meer powersliden en oefening moet ik toch wel rond de 1:28 komen (jerhui z'n tijd :D)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2003
  19. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteert..... en succes ;)
     
  20. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    heehe yep ik kom ook al redelijk in de buurt overall maar hij heeft het powersliden nog veel beter door dan mij. Dus het duurt nog wel even. Maar voorlopig is hij mijn doel in de lijst.

    btw je kan veel harder op assen ;)
     

Deel Deze Pagina