Zover ik het goed begepen had is Wouter daar mee bezig... maar dat weet ik niet zeker
Ik ben niet zo goed in schrijven, al heb ik wel een eerste impressie geschreven toen ik net het spel had... voor jou gemak zal ik hem wel even opnieuw plaatsen...
Originally posted by Jerhui on 22-05-2003 12:38
Gisteren avond heb ik voor het eerst MotoGP 2 gepeeld en dit is mijn eerste impressie.
MotoGP 2 is in eerste instantie een “standaard” vervolg. Dat wil zeggen dat alles nagenoeg gelijk is gebleven aan deel 1, al zijn er wel een stuk meer opties en verbeteringen.
De interface: Aan de interface is weinig veranderd, we vinden hier nog steeds dezelfde opties als in het vorige deel, maar nu zijn het Live gedeelte en het single player gedeelte geïntegreerd in één menu. Je vindt hier dus alle opties die zowel in MotoGP 1 zaten als in de online demo. Het menu is overzichtelijk en het is duidelijk waar alles te vinden is, zeker voor mensen die ook het vorige deel hebben gespeelt.
Single player: In single player vindt je alle off-line opties zoals single race en career. De career mode is het belangrijkste onderdeel van het single player gedeelte en deze is ook gelijk een stuk uitgebreider geworden. Om te beginnen zijn er 6 nieuwe banen bij en zijn de bestaande tracks in een enkel geval zo verandert dat het lijkt of het een nieuwe baan is (Le Mans). Je begint in career met een custom bike die je helemaal moet gaan opbouwen. Om te beginnen kies je een motor zoals in deel één, maar er zijn een aantal extra opties.
Dit keer kun je namelijk ook tekst en figuren op je motor zetten. Verwacht niet te veel van deze optie, het is vrij simpel allemaal, maar de echt creatieve onder de spelers moeten wel in staat kunnen zijn om een afwijkende motor te maken. Verder zijn het aanpassen van je motor gelijk aan die van deel 1. Vervolgens kun je alvast wat punten toekennen die je krijgt. Dit keer is het maximale aantal punten per onderdeel 50 in de plaats van 30. Het grote voordeel in deel 2 is dat je ten alle tijden je punten opnieuw kan indelen. Er is ook een optie om je motor verder aan te passen door de gear ratio, banden en veringen aan te passen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Je kunt dit keer kiezen tussen 2 stroke of 4 stroke motoren, maar ik heb enkel maar op een 2 stroke gereden en deze zijn nagenoeg gelijk aan die in deel 1, al lijkt het schakelen wel veel korten te zijn.
De career mode zelf is wel wat verandert, al valt dat in eerste instantie niet op. Zo heb je nog steeds de mogelijkheid om direct te beginnen met de races, of eerst de trainingen te gaan doen. Om te beginnen met de trainingen… deze zijn een heel stuk moeilijker geworden. De trainingen zijn niet langer ingedeeld op een specifieke vaardigheid, maar lopen allemaal door elkaar. Je begint makkelijk, maar het wordt al snel moeilijker. De moeilijkheidsgraad wordt aangegeven met sterren, van één ster tot drie sterren. Voor iedere behaalde training krijg je één punt die je vervolgens vrij kan toewijzen aan een onderdeel van je motor.
De races zijn ook wat verandert in career mode. Zo heb je dit keer nog drie extra trainingen per track. Je kunt deze trainingen overslaan en ze later doen, maar het is wel handig om ze toch maar voor de race te doen, aangezien deze trainingen plaats vinden op de track die net wil gaat racen. Dit is vooral een aanrader voor de nieuwe tracks. Ook deze trainingen hebben sterren om de moeilijkheidsgraad aan te geven, en ik kan je verklappen dat sommige erg frustrerend kunnen zijn, zoals de chicane challenge op Estoril…
Ik heb de career mode enkel nog maar gespeelt op rookie en het is bespottelijk makkelijk om hier eerste te worden in de races, maar wat ik heb begrepen is dat verre van het geval in legend mode. En helaas moet je die ook winnen om je custom bike volledig te vullen.
Dit keer kun je dingen unlocken, zoals spiegelbeeld- en omgekeerde banen, door een bepaalde tijd op de track neer te zetten.
Live: Ik heb heel even Live gespeelt (samen met Champion BE) en in de lobby zijn wel een paar handige nieuwtjes te vinden. Wat het meeste opvalt, is dat de namen nu kleiner zijn, waardoor je niet hooft te scrollen om de laatste spelers te zien. Dit keer staat de overall ranking voor de naam van de spelers waardoor je direct ziet hoe goed je tegen/medespelers zijn. Eén van de handigste verbeteringen is dat je vanuit de lobby kunt zien hoever de race gevorderd is. Waardoor je niet meer onnodig lang hoeft te wachten.
Gameplay: Zoals eerder gezegd heb ik enkel nog maar op een two stroke gereden en deze speelt nagenoeg gelijk als in deel 1 (let wel, een two stroke is iets anders dan een 2 cylinder). Het grote verschil ten opzichte van deel 1 is dat je nu straf seconden krijgt bij het raken van het gras en dat gaat erg snel. Raak je bevoordeeld 1 grassprietje dan heb je er al een halve seconde straf bij. Dit maakt het racen een stuk moeilijker.
Graphics: Tot slot nog wat over de graphics. Grafisch is er niet zo heel erg veel verandert. De kleuren lijken wat minder fel en er zijn dit keer een stuk meer objecten te vinden naast de baan zoals gebouwen en bergen. De motoren zijn er ook op vooruit gegaan, maar ze zien er wel wat grauwer uit.
Zo, nu heb ik genoeg van het typen. Ik hoop dat dit een aardig beeld geeft van wat jullie te wachten staat.
Er is ook een peview van Wouter te vinden op de frontpage....
Laatst bewerkt: 12 jun 2003