[Centraal] MotoGP 2 [Vragen en Info]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Marius, 15 mei 2003.

  1. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    waarom gaan we niet effe een race organiseren om te testen hoe goed we tegen elkaar zijn en ons voor te bereiden op de nieuwe challenges en de races van gamekings? wat dachten jullie van aanstaande zondag 20:30 of zo?
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  2. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm als je gewoon online komt 's avonds dan zie je dat er al heel wat xbw leden hiero tegen elkaar zitten te raggen in mgp2
     
  3. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
  4. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    [​IMG] [​IMG]

    Ik kwam (wederom) een vriendelijke Belg (Smoker J) tegen op Moto GP 2 die me de regels van een toernooitje van XboxGeneration.com uitlegde, genaamd King of Carnage. De beste heer staat 1e aldaar, en met het gebeuren kan je als je vaak wint een game winnen, naar het schijnt. Alhoewel het winnen van een game waarschijnlijk niet voor veel mensen weggelegd is, is het wel ontzettende fun om het te spelen.

    Globaal is de bedoeling:

    Niet op de laatste twee plaatsen eindigen. Je mag je concurrenten hierbij net zo dwars zitten als je wilt (zolang je de pauze-knop maar niet gebruikt, of als racer in omgekeerde richting rijdt)

    Mocht je wel bij de laatste twee van de race zitten, dan moet je de room verlaten en zo ga je dus van 16 naar 14 naar 12 naar 10 naar 8 naar 6 deelnemers.

    Als je met de 6 overgebleven spelers (de zgn. POSSE) gaat rijden, dan valt er slechts 1 deelnemer per race af. In de hierop volgende race moet de afvaller in tegengestelde richting rijden en iedereen die hij/zij tegenkomt er naar hartelust afbeuken (zonder stil te staan op het circuit). Dit principe wordt herhaald totdat er in de 4e "POSSE"-race slechts 2 deelnemers in de goede richting rijden, waar er 4 "afgevallen" rijders in de tegenovergestelde richting moeten rijden.

    De winnaar van deze laatste race is de winnaar en krijgt de kroon (Crown) (mits het een officiële XboxGeneration.com race is uiteraard).

    De regels zijn in detail na te lezen op het XboxGeneration.com Forum . Je kunt/moet je daar uiteraard ook inschrijven met je gamertag en emailadres om in aanmerking te komen voor de eventuele prijzen die je wint. Ik ben niet helemaal op de hoogte van hoe er ingeschreven dient te worden, maar dat moet niet moeilijk op te zoeken zijn.

    Maar natuurlijk is zo'n soort toernooitje ook zónder prijzen érg leuk. Ik heb me in ieder geval meer vermaakt hiermee dan met het 'normaal' racen. Lijkt me leuk om een keer te doen met allemaal Nederlanders (= dus lui van XBW.nl + aanhang).
     
  5. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    das wel een cool ide als we dat met nederlanders gaan doen doe ik zeker mee
     
  6. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Speel jij dan manual???
    Ik raak max in de top 600 voor een circuit maar verder niet.
    Misschien moest ik veel oefenen in de top 500...
    En powerslide je dan ELKE bocht bv in mugello je hebt eerst die scherpe, dan een soort chicane(die powerslide ik) en dan een snellere chicane, die powerslide je toch niet? Ik laat even gas los.
    (ik ben overall 911(voorlopig))
     
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Nope, hij rijdt met een automaat. En staat in de 200!! _O_

    Dus we kunnen voorlopig vooruit. Jij minder dan ik!

    Komt omdat ik een heeeel eind boven je sta! ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  8. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    IK DEED gister toevallig ook mee met dat king of carnage, met michiel g en smoker j ofzo ja, maar das best wel lache ja, ik zal hun site eens bekijken :)
     
  9. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Je powerslide net waar het je uitkomt. Afhankelijk van het circuit in 9 van de 10 bochten waar je niet full-speed doorheen kan. Waar ik (opvallend genoeg :confused: ) niet powerslide is uit hele langzame hairpins, omdat ik die eenvoudigweg meestal niet haal.

    Voorbeeld van mijn rondje Suzuka

    Turn 1 (rechts) - Fullspeed
    Turn 2 (rechts) - Achterrem insliden, powerslide uit
    Turn 3 (links) - Fullspeed, eventueel met powerslide corrigeren
    Turn 4 (rechts) - Powerslide
    Turn 5 (links) - Fullspeed, eventueel met powerslide corrigeren
    Turn 6 (rechts) - Powerslide
    Turn 7 (links) - Fullspeed, eventueel een klein beetje met powerslide corrigeren
    Turn 8 (rechts) - Fullspeed
    Turn 9 (rechts) - Achterrem insliden, powerslide uit waar mogelijk
    Turn 10 (rechts) - Fullspeed
    Turn 11 (links, haarspeld) - Compleet met achterrem doorsliden, als het mogelijk is powerslide uit maar meestal niet
    Turn 12 (rechts) - Fullspeed
    Turn 13 (links) - Fullspeed
    Turn 14 (links) - Kutbocht :mad: Soms powerslide (= meestal op je bek), soms gas liften, soms combinatie
    Turn 15 (links) - Fullspeed
    Turn 16 (chicane rechts/links) - Achterrem insliden, na 3/4 powerslide eruit en in enkel geval de doordraaier richting start/finish opvangen met een kleine powerslide.

    Je moet gewoon je eigen race-stijl erop nahouden. Omdat ik automatisch rij, schakelt 'ie niet zo fijn over tussen de 4e en 5e versnelling, wat zo'n 3 tienden per keer scheelt vermoed ik. Vandaar dat ik soms een hele afwijkende (bijna rechte) lijn door een bocht op moet zoeken om 'm wel soepel door te laten schakelen. Toch maar eens een keer met de hand leren schakelen. Alhoewel...ik vind eigenlijk dat ik nu wel aardig mee kan komen. Het is alleen nu frustrerend als je zo Champion BE aan de horizon ziet verdwijnen als 'ie een beetje z'n best doet :p
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Kun je nagaan: Hoe gefrustreerd ik ben!! 8) Als ik de hele grid achter me zie opdoemen. Weet ik weer dat gelapped wordt!! :)


    Maarre bedankt voor je uitleg. Mocht je tijd hebben om de overige circuits zo weer te geven....your welcome!!

    Vooral Le Mans. Die eerste ^&$%@* s-bocht!! Voor je daar aankomt, zit je dan in het midden of helemaal rechts van de baan??

    cya
     
  11. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Turn 1 + Chicane voor brug - Bij die eerste bocht moet je links of in ieder geval links van het midden zitten (als ik rechts rij cross ik 9 van de 10 keer door het gras door gebrek aan timing :mad: ) , en zorgen dat je de kerbstones raakt en rechts van het midden uitkomt, zodat je weer op tijd met genoeg snelheid naar links kan sturen zonder al te veel te remmen, waarna je weer direct naar rechts moet sturen. Geen gepowerslide hier tenzij je teveel bent afgeremd eigenlijk...Denk ik zo uit m'n hoofd.

    Turn 2 (rechts) - Met achterrem insliden, en powersliden totdat je denkt dat je volgas kunt.
    Turn 3 (links) - Hard erin, wat afremmen en de rest powersliden (meestal helemaal)
    Turn 4 (rechts) - Zo laat mogelijk remmen en met achterrem insliden, powersliden door de tweede bocht, wat je dan meestal op z'n reet af haalt.
    Turn 5 (links) - Klein beetje liften, geen powerslide
    Turn 6 (rechts) - Zo laat mogelijk remmen waarbij je er met je achterrem in slide (niet teveel, want dan ga je op je bek, tricky bocht). Powerslide eruit.
    Turn 7 (links) - Powerslide helemaal
    Turn 8 (rechts) - Liften, misschien klein beetje remmen maar veel powersliden
    Turn 9 (rechts) - Beetje op je timing letten zodat je powerslidend het rechte stuk op kunt gaan en snelheid kunt houden.

    En nu is het wachten totdat ik door King Tuur de les word gelezen, want die vier seconden haalt 'ie toch érgens vandaan zou je zeggen :p

    Bij waar ik "afremmen" zeg, gewoon proberen of je 't ook kunt halen door gewoon even het gas los te laden, want veel afremmen doe je eigenlijk alleen bij trage bochten, of bochten waar je 'met zo'n ontzettende snelheid aankomt dat je er anders (ook met powerslide) uitvliegt.

    Misschien is het een idee om iedere rijder hier zijn/haar lijn- en bochtenstrategie te delen. Worden we er misschien allemaal een beetje beter van :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Top man, hier heb ik echt wat aan! Ik ga vanavond nog even oefenen. Kan die race mischien eindelijk gaan winnen.

    btw. goed idee!!
     
  13. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan in korte hairpins ook ni powersliden.
    Mijn ervaring leert me dat het vlugst is om een slip met je achterband te maken en op het juiste moment terug gas te geven. Want ik kan nooit ZO kort powersliden.
    Wat zijn jullie setups?
    Ik: tires: hard, gear: normal, suspension: 10 & 10 ( eerst 9 & 8) en wheelbase 1440.
    En ik rij met de Honda NSR 2 stroke dus.
    Kben toch blij dat ik in de top 1000 ben :)
    Maar wacht maar af, eenmaal meer mensen dit spel hebben gaat het echt moeilijk worden om een goede ranking te halen denk ik.
    Ik ben volgende vrijdag voor 14 dagen op reis dan zal ik terugkomen en zal ik veel mogen spelen:mad:
    Btw circuits waar je makkelijk een goede ranking kan halen: phakisa , philip island en rio!!!
    Maar eum... mondje dicht hierover hé;););)
     
  14. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    motegi is nog veel makkelijker met hard high 10 10 en 1400
     
  15. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    King of carnage klinkt leuk... lijkt erg op een spelletje wat we met een stel mensen in motogp1 altijd speelden.

    16 man... en de 2 laatste moeten de volgende race tegen de richting in rijden (met collisions on natuurlijk)... en dan net zolang tot er nog maar 2 gasten over zijn... die dan echt op moeten passen!.... ook leuk met z'n tweeen racen terwijl 14 man probeert je onderuit te halen.
     
  16. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Mijn setup is trouwens bijna overal Hard - High - 9 - 10 - 1440. Die 9 weet ik eigenlijk niet waarom, zo heb ik 'm ook maar van iemand gekregen. De 1400 vond ik toch iets té glad van het goede dus ben ik op 1420 gaan rijden, en daarna 1480. Bij 1480 kom je de bochten alleen niet door, vandaar 1440. Ook inderdaad de Honda NSR met een BMW logo op de zijkant.
     
  17. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Gaat iid goed samen BMW en Honda :+
     
  18. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Ach ja, je moet er wat van maken :p
     
  19. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je hem 1400 zet dan ga je wel vlug onderuit bij snelle bochten. Maar high neem ik niet, je verliest te veel acceleratie volgens mij. (maar wie ben ik omdat te zeggen)
    KING TUUR VERLOS ONS VAN AL DEZE VRAGEN!!!
     
  20. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Alle setup's van Tuur heeft ie al gepost!! Hij zet hem op veel circuits op "high".
     

Deel Deze Pagina