[Centraal] MotoGP (Full Version) XBW Challenge (schrijf je hier in)

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door mastapiece, 17 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    bossplaya kwam met het meesterlijke idee om niet een normale puntentelling te gebruiken, maar een klassement te maken waar uitgegaan wordt van je tijd
    mocht je dus een dag niet kunnen (of niet kunnen connecten) dan kan je altijd meedoen met een re-run die op een ander tijdstip gehouden wordt

Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  2. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit zelf een wat minder idee. Het lijkt mij een stuk spannender als je gewoon één race houdt.

3. Bossplaya

Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

Leuk Bevonden:
    0
    T gaat wel om een competitie , Op deze manier heb je veel meer overzicht en kun je flexibel omgaan met mensen die niet kunnen op een bepaalde datum , believe me , its gonna work
    ;)

4. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind juist het mooie van racen dat je op de baan direct met elkaar om de plaatsen vecht. In welke tijd het uiteindelijk gaat is veel minder van belang. Ik ben benieuwd wat de anderen hier van vinden.

Wanneer er je dat systeem van tijd wil gaan doen, betekent dat automatisch ook dat je "no collisions on" moet zetten, wat misschien ook wel jammer is.

5. sjef van dienst

sjef van dienst nuvolari

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens, anders kunnen we net zo goed een time trial doen :confused:
    Gewoon lekker vechten (op een eerlijke manier) om die plaatsen.

6. Bossplaya

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe kun je punten geven aan mensen die op de racedag niet meedoen? Ik zal t even toelichten: Dit is een competitie , wat inhoudt dat we gewoon 10 of 11 tracks gaan racen , aan t eind van de laatste race kijken we wie overall t snelst is geweest op alle banen, Maar iedereen rijdt gewoon tegen mekaar , dus echt geen timtrial, snap je?
    Je kan die paar mensen toch niet meer of minder punten dan degene die wel al hebben geraced? Lijkt me een beetje moeilijk om toe te passen.
    T belangrijke voordeel om t klassement op de overall tijd te baseren is dat mensen die afwezig zijn toch een herkansing krijgen
    t Gaat uiteindelijk om de totaaltijd over alle tracks , zo doen ze dat ook bij planetmgp, maar dat betekent toch niet dat je dan met een veredelde timetrial of zoiets bezig bent?
    Je moet toch nog steeds goed racen voor een goede klassering , dus ook een goede tijd! Is eigenlijk toch gewoon t zelfde, je moet snel zijn om punten te halen, maar t gaat uiteindlijk om t eindklassement.
    Dit systeem verandert er niets aan, je moet snel zijn qua tijd maar je moet er toch nog steeds voor racen? Het gaat er toch om wie t snelst is van allemaal? Of dat nou via punten gebeurt of aan de hand van je tijd maakt dan toch nix uit? De winnaar blijft degene die t meest constant is geweest over t hele seizoen.

Lol zul je toch wel hebben, en de races zullen zeker niet 5 laps zijn, minimaal 10 en waarschijnlijk real laps. Als je dan in die 3 kwartier dat je dan racet eens een keer flikkert, heb je toch genoeg tijd om terug te komen?
    We kunnen ook daarom de collisions gewoon aanlaten , zodat je toch moeite moet doen en echt moet racen voor je plaats.
    Iedereen heeft toch zo zn favoriete banen en zn slechtere banen,
    maar je moet nog steeds je skills in de strijd gooien en je best doen om zo snel mogelijk te zijn op iedere track, dus waarom niet?
    Greetz BP:D ;) :cool:

Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  7. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit zou doen heeft het dus voordeel om in de rustige re-run te rijden, want hoe minder rijders des te kleiner is de kans op ongelukken.

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dit gaat niet werken. Als je in een echte competitie niet op komt dagen (F1, MotoGP, voetbal, basketball, whatever) krijg je je punten ook niet.

Misschien moet je anders een "beste 8" klasseringen puntensysteem doen. Voor iedereen tellen zijn 8 beste klasseringen. Of als je er maar 8 hebt gereden... 8 dus. Daar het totaal aantal punten van (winnen is 25, 2e is 20 enz)

dat niks? Ik vind gewoon : full seizoen = alles meedoen. Zoniet, mis je de punten van die race..

9. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    oke vertellen jullie mij dan maar hoe we het probleem 'unable to connect' gaan oplossen

10. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    das een goeie! :D

11. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat probleem niet opgelost gaat worden door altijd een tweede race te houden, je kan er dan netzo goed weer tegen aan lopen.

Het is beter als er eerst even uitgezocht wordt wat de oorzaak is van dat probleem en dat je dan pas gaat kijken naar een oplossing.

12. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij is er geen manier om het op te lossen..dat is dus wezenlijk het probleem
    als je met tijden gaat werken zou je ook nog iemand op een andere host kunnen laten rijden met een scheidsrechter die zn tijd checked
    maar nogmaals...als iemand weet hoe je het probleem op kan lossen ...I'm all ears

13. Bossplaya

Leuk Bevonden:
    0
    De enige manier dat we het punten systeem kunnen gebruiken , is als iedereen komt opdagen met de races , wat Kidvirtual ook al aangaf, als je niet kan dan is t jammer voor je , geen herkansing , geen reconnect of zo, geen punten. Dit gaat dus wel om een Full Season competitie , geen eenmalige race, dus er wordt dan wel van je verwacht dat je komt opdagen, logisch toch.
    Ik heb daar geen problemen mee.
    Ikzelf ben nog steeds van mening dat als we met de overalltijd
    werken dat veel beter is voor iedereen , kan je 1 keer niet , nix aan de hand, heb je en connect probleem , nix aan de hand, je doet gewoon nog mee, is voor iedreen toch beter dacht ik zo.

Ik zou dan graag willen weten wie er voor een puntensysteem is , of wie er de overalltime optie een beter idee vind?
    Geef dan ook aan waarom je dat vind...
    Meeste stemmen gelden....:)

Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  14. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    een oplossing voor dat can't connect probleem...
    Stel dat de race om 21:00 zou gaan beginnen, dan moet de lobby al open gaan om 20:30, zodat mensen een half uur de tijd hebben om in de lobby te komen... mochten er mensen niet kunnen connecten kan er binnen dit half uur altijd nog een reactie binnen dit forum worden gepost, of we starten een moto gp xbw room op in IRC, en dan kan er iemand anders hosten zodat we allemaal kunnen connecten en om 21:00 kunnen starten...

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ideeen eindelijk :)
    misschien moeten we dat een keer "oefenen" ik heb namelijk vaak dat ik kan proberen wat ik wil maar echt een lobby niet inkom
    maar niet geschoten is altijd mis...lijkt me een goed idee om een keer een proef ronde te rijden

16. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    yo bossplaya, je pm box is vol

17. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook wel meedoen!! (niet te laat hoop ik??)

Naam: Oscar
    Tag: Poloscar
    Custom Bike: Ja
    Leeftijd: 16

18. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Uhmm ik lees net dit hele topic.. k heb niet full version dus kan nog niet mee doeen.. maar ik zie hier dus mensen twijfelen tussen Individuele competitie en team competitie.. en ik denk waarom geen combinatie ervan... ik bedoel als er veel mensen zijn.. zeg 24... maak je 12 teams van 2 personen en 1 reserve persoon ofsow die je ergens vandaan haalt hehe... en dan heb je 2 qualify sessies.. omdat gewoon weg niet alle 24 personen mee kunnen doen op 1 server... op basis van tijd word je ingedeeld in een race... de eindtijden van volledige race worden genoteerd van beide races die je dan krijgt.. en op basis daarvan een classificatie gemaakt en punten toegekent... na een seizoen of na 2 of 3 races kan je zien wie er constant is wie echt sneller is enz enz... dan kan je denken om aan teams in te delen grappige hiervan is ook als je de teams beetje goed indeeld dat je na de qualifying zeg maar de nummer 1 coureur binnen team in de eeerste race hebt.. en de nummers 2 in de 2de race... hmmz beetje onduidelijk uitgelegt.. vind ik zelf.. maar hoop dat jullie t snappen.. 't is maar een suggestie hehe

19. Bossplaya

Leuk Bevonden:
    0
    Idee is zeker goed , vraag is wel of we t dan niet te ingewikkeld maken.
    Zo combineer je wel punten met tijd. Eerst wordt gekeken naar je tijd,daarna wordt aan de hand daarvan punten toegekend.
    Dan hoef je ook niet met 2 verschillende poules te werken, want iedereen rijdt inhetzelfde kampioenschap
    Maar zou je dan beter niet 2 races tegelijk rijden ? Weet je daarna gelijk de stand, anders moet je gaan wachten op de andere race.
    Zet dit anders effe op PM , ok?

Grtz BP

20. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    sorry mods maar moet ff

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina