1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] MotoGP @ Live

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Pejannl, 13 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1m

    p1m Guest

    ik wil ook nog ik ga motogp toch maar wel halen denk ik...
     
  2. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik trots op mijn custom bike, heb ik de verkeerde afstelling.
    Dus vanavond maar weer een nieuwe maken, heb namelijk de originele cd gehuurd bij Videoland, dus ik moet opschieten.

    Wat is een goede bike om mee te beginnen ?
    rij nog steeds 1:38 op Mugello, maar nu met Rossi
    Iemand een goede tip !

    @ Beuker sr & Mad Man nl: Wacht maar tot ik groot ben, dan brand ik jullie eraf ....... ha, ha tot vanavond !!!
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Rossi is een bijna-custombike. Heb er zelf ook mee gereden tot dit weekend toen ik weer een custom bike kon maken.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    en dat hebben we gemerkt! In 3 potjes was je niet bij te houden :eek: |:-
     
  5. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij ben ik sneller met inremmen. Ik ben, dat op Mugello nu weer gaan doen, na een hele tijd met "gas los" gereden te hebben. Ik zie twee voordelen. Met inremmen, blijf je in de binnenbocht, je gaat in ieder geval niet al te ver naar buiten, dus de afstand die je moet overbruggen is korter. Personen, die naar buiten schieten, kun je makkelijk inhalen, door in te remmen en vervolgens weer gas te geven. Dat is in mijn ogen het tweede voordeel. Je gaat veel eerder op het gas en hebt zo een hogere topsnelheid op het rechte stuk. [Deze beschrijving geldt voor een gemiddelde racer met een niet handgeschakelde custom bike zonder powersliden].
    Op Mugello rem ik nu heel aggressief de eerste bocht in en rij dan een eerste split van 12.xx. Dat was altijd een 13.xx. Daardoor rijdt ik nu een tweede split van lage 32.xx's. Alleen verlies ik op het achterste deel te veel tijd met grasmaaien en grindbak onderzoek. Dus binnenkort zal ik ook eens van die trage 1.39.50 af zijn. Dat ging gisteren bijna goed door achter Jerhui aan te kachelen, alleen moest er weer een loser met zijn guest zonodig wheelies maken en 360 turns midden op het asfalt.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat ik merk op Mugello, is dat het belangrijk is dat je niet te hard remt. Maar op zich vrij vroeg kan gaan beginnen met "half"remmen en dan zelfs een beetje terugschakelen "op de motor afremmend". Dan heb ik het niet over de hairpins, maar b.v. over de laatste bocht naar het rechte stuk, de laatste bocht voor je de s-bochten ingaat.. de eerste bocht.

    Wat verder belangrijk is, is dat je je lijnen zo rijdt dat je ALLE bochten zoveel mogelijk aan de binnenkant doorsnijdt. Het beste is als je de curbstones net raakt ("touch the curbs"). Liefst ook met zo weinig mogelijk remmen, dus probeer een vloeiende lijn door de s-bochten te vinden.

    Mijn snelste tijd op Mugello is gereden met 12.55, 30.12, 50.66 splits en en dan 1.33.50. Ik weet dat ik er zowiezo nog 0.4 op kan winnen door in 2 bochten beter te powersliden en de eerste secties iets sneller te pakken!
     
  7. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de samenstelling van mijn custom bike dus verkeerd gedaan, maar heb eigenlijk niet zo zin om alles weer opnieuw te halen.
    Is er ook een snelle manier om dit te veranderen ?
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    kort gezegd? NEE!

    (daar wachtte je natuurlijk niet op. Jammer maar waar! suc6 met trainen en racen ;)) Eenmaal uitgedeelde punten kun je niet her-verdelen!
     
  9. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Door de eerste bocht aggressief te remmen, zoals ik zei, rijd ik ook in de 12.xx, dus dat maakt niet zo veel uit. Het probleem zit em bij mij in de tweede s-bocht. Daar verlies ik gewoon een seconde. Ik heb daar ooit een 31.9x gereden. Dus het kan absoluut. Maar ik concentreer me niet meer op de hele baan. Alleen nog maar op splits. Daar mee gaat mijn laptijd namelijk naar beneden. Op sachsenring heb ik me gisteren bijvoorbeeld volledig geconcentreerd op het tweede stuk van de lap (na het bochtige gedeelte en voor de helling) en daar rijdt ik gisteren ineens een seconde van mijn tijd af. Nu gaan we daar aan het eerste stuk werken.

    Ik schakel niet, dus ik kan ook niet afremmen op de motor.

    Overigens ben ik wel eens benieuwd naar de gemiddelde tijden op de demo circuits van andere rijders. Iedereen heeft wel een snelste tijd staan, maar volgens mij rijd je die niet elke keer. Dus wat is de gemiddelde tijd op de demo circuits (in een goede ronde). Mijn tijden:

    Mugello: 1.39.50 (snelst), in de race tussen de 1.40 en 1.42.
    Jerez: 1.32.30 (snelst), in de race tussen de 1.33 en 1.36
    Sachsenring: 1.10.57 (snelst), in de race tussen de 1.12 en 1.13.
     
  10. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1

    eeeeeeeeuh: SHIT
    maar bedankt voor je reaktie.
    Dat duurt dus weer een dag hard werken (gelukkig volgende week vakantie) joepie !!!!!!
     
  11. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1


    Mugello: 1.34.3 (record) gemiddeld 1.35.5 (race)
    Jerez: 1.27.7 (record weet niet )zeker gemiddeld 1.28.
    Sachsenring: 1.07.1 (record) gemiddeld 1.08.4
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ok, allereest is een 12.xx een vrij ruim begrip. Als je een 12.38 rijd (die ik af en toe rijd) is het wel wat anders als een 12.88! Daar zit dus al 0.5 verschil in 1 kort split-tijdje! Verder heb ik al een 29.81 2e split-tijd kunnen rijden (helaas daarna gezandbak-hapt). Dus het is wel degelijk een goed werkende methode zoals ik beschrijf. Natuurlijk zijn er altijd meerdere wegen naar Rome, maar er kan maar 1 weg de kortste zijn ;)

    Snelste en gem. tijden :

    Mugello 1.33.50 : gemiddelt is lastig. Als ik niet ga proberen "snelste rondes" te rijden, maar mezelf op "constante modus" zet, rijd ik gem. makkelijk een 1.35er.

    Jerez 1.27.40 : gemiddelt makkelijk een 1.29 (denk zelfs wel een 1.28.5)

    Sachsenring een 1.07.40 : gemiddelt als ik weer in de "constante modus" rijdt wel een 1.09
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  13. Bossplaya

    Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Me is Fok Op , No F*cking Live for now!!! GRRRR...

    Mugello: 1.33.58 (record) gem 1.35
    Sachsenring: 1.08.xx ( heb ik nog weinig gereden)
    Jerez: 1.30.xx ( zelfde verhaal)

    Ga deze week de andere banen effe boosten , van t weekend gefeest (jarig) en Kung Fu Chaos ( You want NINJA?) .....
    :D
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  14. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt uiteraard volledig gelijk, maar ik betrok alles op mijzelf (daarmee bedoel ik de gemiddelde, dus niet zo snelle rijder). Voor mij is een 12.90 al een record, dus of ik nu 12.90 of 12.10 rij, maakt dus niets uit. Dat bedoelde ik er mee. Ik kan me absoluut voorstellen, dat het voor jou veel meer uitmaakt, omdat alles bij jou nog maar om tienden en honderdsten draait.
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    lol, dankje. Maar voor mij gaat het ook nog om seconden hoor! Ik zou toch ook graag zo'n 1.31.xx rijden :)
     
  16. Bossplaya

    Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Me too , echt , hoe vaker ik naar die tijden kijk, hoe geirriteerder ik raak dat t mij niet lukt, maar t gaat ooit gebeuren ,moet gewoon, anders word ik gek..
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    MWah, die gasten lopen wel 5!!!! maanden voor op ons hoor! Met MotoGP 2 hebben ze nogsteeds een beetje voorsprong (ze kennen de lijnen op Mugello nu eenmaal al beter), maar toch zal het verschil kleiner zijn denkik!
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  18. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat rijden jullie nu zonder schakelen. Dat moet toch ook al rond de 1.34 liggen? Of niet?
     
  19. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Uhmm je bedoeld 1.34 rijden terwijl er automatisch word geschakeld?
     
  20. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Met schaamte moet ik zeggen dat ik nog steeds 1:38 laag rijd.
    Ga vanavond weer m'n best doen ! (als mijn vriendin tenminste gaat sporten ?).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina