1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] MotoGP XBW Challenge [Algemeen]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Marius, 9 mei 2003.

1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    En de uitslagen van de Challenge kunnen we beter weer in deze thread bespreken. Laten we proberen het gelijk overzichtelijk te houden :)

2. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Om even door te gaan op wat in de Centrale MotoGP Thread werd gevraagd:

Nu kan ik niet voor Dschadir spreken. Maar er zijn natuurlijk wel wat dingetjes die beter kunnen. Dit is absoluut opbouwende kritiek, en niet negatief bedoeld. Je hebt je al erg goed ingezet, maar met feedback van de personen die meedoen kun je altijd wat!

Bijvoorbeeld dat de races op zondagavond moeten. De opkomst is behoorlijk wisselvallig. In het weekend kan ik nu eenmaal niet vaak, doordeweeks valt mij veel beter. Dit is mijn situatie en niet voor iedereen. Maar gezien de opkomst is hier wel verbetering mogelijk.

Nu racen we met een groep van 16 man. Wat als er meer mensen komen? Dan moeten we in klasses gaan opdelen. Hoe doen we dit.. met kwalificaties? .. Is er een degradatie/promotie tussen de klasses, of vaste indeling, of indeling naar inzicht van de organisatie na 1 seizoen?

Wat als MGP2 komt en iedereen vind dat veel cooler en wil eigenlijk geen MGP1 meer spelen?

Dit zijn gewoon wat vragen die opborrelen. Vooral het eerstgenoemde vind ik zelf wel belangrijk. A.s. zondag bijvoorbeeld kan ik helaas waarschijnlijk weer niet. Als dit echt zo is wil ik Dschadir voordragen als nieuwe team captain, gezien zijn inzet en motivatie. Toch jammer dat er van te voren niet echt is "meebeslist" door elke deelnemer over het tijdstip en de dag waarop geraced word.

Zoals ik al zei, dit is opbouwende kritiek. We moeten er met elkaar een goede competitie van maken, dus ik draag nu ook mijn steentje bij met opmerkingen waar we evt wat aan hebben. Zelf had ik het niet beter gedaan, respect voor je inzet _O_ :)

3. Dschadir

Dschadir DG meeting addict

Leuk Bevonden:
    1
    @ Bossplaya: Daarmee bedoel ik, dat we misschien nog tegen dingen aanlopen, die anders moeten. Ik zeg niet, dat het nu verkeerd is, maar misschien komen er nog situaties, waar we de huidige challenge aan moeten aanpassen.

4. Bossplaya

Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

Leuk Bevonden:
    0
    Marius en Dshadir, bedankt voor jullie feedback.

Laat ik eerst maar even beginnen over de tijden.

We hebben toendertijd voor de zondagavond gekozen omdat wij t idee hadden dat A: Zondag ideaal is omdat niemand hoeft te werken. B: De zondag staat bekend als een dag waar de meeste mensen niet veel tedoen hebben, we kozen daarom ook voor de avonduren, zodat mensen die wel iets te doen hebben in de middag, of nog bamgaar zijn van t avondje stappen daarvoor, toch mee kunnen doen.

Aan de andere kant kan t ook zijn dat voor een aantal mensen de situatie nu anders is geworden, dus t kan nooit geen kwaad om eens te kijken of een andere dag beter uitkomt.

Voor mij wordt t dan wel lastig, ik werk namelijk doordeweeks van 1230 tot 2100, maar dat kunnen we nog altijd bekijken.
    Tijden afspreken is altijd een heikel punt als je zoiets moet organiseren, maar we komen er wel uit.

Wat betreft de opzet van deze challenge, ik had zelf ook een groter plan in gedachten, we zijn nu met een groep van 16 man exclusief reserves, maar dat is natuurlijk lang niet genoeg.
    Aan de andere kant, we hebben t advies opgevolgd om eerst klein te beginnen, en door middel van deze challenge kun je inderdaad goed zien wat goed loopt ,en wat beter kan,
    dus als je nuttige feedback hebt ,is altijd welkom

Als je wel eens de Centrale tread over de challenge goed hebt gelezen zie je ergens vanaf pag.7 of 8 mijn voorstel hoe we t zouden kunnen aanpakken, ik citeer mezelf:

Dit is een basismodel met 2 poules, en een soort van basic promotie/degradatiesysteem.
    Het is heel makkelijk uit te breiden naar een groter systeem met bv 3 of 4 poules, zodat je mensen op hun skills kan indelen.
    Als je er dan een doorlopende competitie van maakt, dan heb je een systeem wat a: makkelijk te hanteren is, b: het team element een stuk interessanter maakt C: iedereen een leuke uitdaging zal vinden, omdat je tegen mensen op jouw niveau racet.

Een andere mogelijkheid, is om net als bij Planet Mgp: Team vs Team competitie te maken, hiermee wordt t teamwork- element nog groter, maar dat is van latere zorg, daar moet ik nog even verder over brainstormen, maar kan ook leuk zijn natuurlijk.

Dit zijn op dit moment mijn ideeen hoe je zoiets kunt aanpakken, maar misschien dat andere mensen ook goede ideeen hebben , dan hoor ik t graag.

Greetz BP

Laatst bewerkt: 14 mei 2003
  5. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal er ook eens over gaan nadenken. Wat wel belangrijk is, is om misschien nu al actief te gaan werven voor de MGP2 Challenge. We zijn nu met 16 man en meerdere invallers, maar dat is niet genoeg inderdaad.

Wat betreft, die verschillende klassen is mischien wel een aardig idee (ik krijg ineens een gevoel, dat dit wel eens een hele coole en grote competitie kan gaan worden voor Nederlandse begrippen dan. Excuses ... voor BENE begrippen.). Ik zal er ook eens over na gaan denken. Doe ik ook en voorstel en misschien zijn er bij anderen ook nog ideeën en dan voegen we alles samen en laten we de vaste rijders van dit moment stemmen ofzo over de beste opzet.

Ik weet niet of er al een website is, maar ik kan eventueel wel mijn homepage ruimte voor een eventuele site vrij maken. Ik ben alleen niet erg creatief qua ontwerp, dus dat zal iemand anders moeten doen.

@Marius: ik heb je gePM'd.

6. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn voorstel voor een MGP2 Challenge:

Delen van onderstaande tekst zijn overgenomen uit voorstellen van Bossplaya en ongetwijfeld van anderen. Het is niet de bedoeling om met de eer te gaan strijken. Ik zit dit net even snel neer te pennen. En sommige van mijn ideeën zijn zonder twijfel gevormd door de voorstellen van andere mensen, die ik in het verleden heb gelezen.
    Wie zijn eigenlijk de organisatoren van deze Challenge naast Bossplaya. Die kunnen misschien de ideeën voor een volgende challenge bekijken en zien of daar iets bruikbaars tussen zit. En vandaar uit een nieuw "regelement" opstellen voor een nieuwe challenge.

Ik ga even uit van 32 vaste deelnemers:
    2 divisies
    8 teams van 4 man of 4 teams van 8 man (4 rijders in de eerste divisie en 4 in de tweede divisie).
    2 vaste invallers per team? Of invallers laten zitten? Rijders uit divisie 1 kunnen niet invallen voor rijders uit divisie 2 en omgekeerd.

Er wordt een individuele puntentelling bijgehouden en een teampuntentelling. Deze laatste wordt bijgehouden per divisie, maar eventueel ook voor het volledige team. Dus het totaal van beide divisies.

Om te bepalen wie waar mag rijden, kunnen we qualifiers gereden worden om te bepalen wie het snelst is en wie daar na enz. De 16 snelste gaan in de eerste divisie en de de 16 langzaamste in de tweede divisie.
    Een wellicht idealere mogelijkheid is om gewoon naar de overall ranking te kijken.

Een seizoen moet wellicht wel ingekort worden. Als het effe kan 2 keer per week of per avond rijden zoals Bossplaya al voorstelde. Misschien ook een standaard aantal ronden invoeren. Bijvoorbeeld 20. Zo zou je dan ook 2 races en qualifiers op een avond kunnen rijden. Nadeel is dan wel, dat als je niet kan, je twee keer punten mist.

Ik stel voor om bij alle deelnemers te peilen wat voor hun de beste dag/dagen is/zijn. Op basis daarvan wordt een dag of dagen bepaald. Zodat op die dag de meeste personen kunnen meerijden. Hierbij laat je dagen buiten beschouwing dat je voetbaltraining, pianoles of andere vaste bezigheden hebt. Dagen dat je afspraken maakt, zijn in principe vrije dagen tenzij je deze afspraak elke week maakt, maar dan hoort deze weer bij de vaste bezigheden.

Na het einde van het seizoen kunnen we nog een nacompetitie houden tussen de 4 beste van de 2e divisie en de 4 slechsten van de eerste divisie. De 4 beste blijven/gaan naar de eerste divisie en de vier slechsten gaan/blijven in de 2 divisie. Aan de andere kant is het misschien wel beter om te zeggen: "Het seizoen is afgelopen. We gaan naar de rankings kijken en we bepalen opnieuw wie in welke divisie gaat rijden. Dit is misschien wel de eerlijkste manier. Tevens moet het de organisatoren mogelijk gemaakt worden om over de (nieuwe) samenstelling van een team te kunnen (mee)beslissen. Anders onstaat er straks een team met King Tuur, Champion BE, Sonic Circle en meer van dat soort gasten. Die zijn vervolgens door niemand meer te verslaan.

Vervolgens start het hele zaakje weer opnieuw. Voor het begin van het seizoen mogen er teamleden gewisseld worden. Voor de eerste race moet duidelijk zijn, in welke samenstelling de teams gaan rijden. Tijdens een seizoen mag er niet meer gewisseld worden. Nieuwe rijders moeten worden aangemeld, bij de organisatoren en die beslissen, dan of deze persoon mag rijden voor dat team (in verband met de snelheid).

Afsnijden wordt tegen gegaan door de off road sim op een bepaald percentage te zetten. Bijvoorbeeld 50%.
    Als je wordt gelapt, dien je aan de kant te gaan. Met andere woorden, van je lijn af. De lapper moet duidelijk aangeven, dat hij/zij er aan komt.
    Voor de rest moet het duidelijk zijn, dat motoren ook een rem hebben. Daarmee bedoel ik, dat je ook kan afremmen in plaats van op goed geluk hopen, dat je iemand niet gaat raken. In de huidige challenge gaat dat volgens mij wel goed.

Er worden net als nu vaste hosts (Eastmaster op dit moment) aangewezen. Deze hosts zorgen bij afwezigheid, dat de reserve hosts daarvan op de hoogte worden gesteld.

Het is wellicht wel al zinvol om te gaan werven voor de MGP2 Challenge. Laat iedereen, die nu al meedoet, aangeven of hij/zij meedoet met de nieuwe challenge. Laat je friends weten, dat er een challenge aan zit te komen. Hoe eerder we een aantal hebben, hoe eerder de organisatie geregeld kan zijn.

Ik weet niet of alles zinnig is, dat ik hierboven heb neergeschreven, maar ik merk het wel aan de reacties. En nogmaals, een groot gedeelte, dat hierboven staat is ook al door anderen gezegd. Ik heb het gewoon in mijn eigen verhaaltje geplakt, omdat ik denk dat die eerdere voorstellen of huidige regels duidelijk en goed zijn. Het is aan de organisatoren om eventuele punten al dan niet over te nemen.

7. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    damn, hier is echt over nagedacht!! Ik vind het een heel mooi idee maar het kost echter wel veel tijd...

8. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    @Team Black:

Bij deze de kleuren (eindelijk de uiteindelijke kleuren) zoals we die vanaf nu gaan gebruiken in de Challenge:

Avid Bike: Wit - Zwart - Wit

Avid Leathers: Zwart - Wit - Blauw

Deze blauwe kleur is als volgt:
    Blauw is 2e blauwe rij vanaf recht, ongeveer de 4e van onder?? [Bron: Sonic Circle]

Geef aub ook even aan of je zondag kan of niet in verband.
    Dschadir (dat ben ik) is van de partij.
    Magico?
    Gerbo?
    Sonic Circle laat het nog weten.

@Thor NL: Kun je deze zondag weer meerijden? Als er iemand uitvalt.

@Wil je nog meedoen aan de Challenge?: Team Black heeft nog 1 invaller nodig. De invallers rijden op het moment, dat een of meer vaste rijders niet kunnen op de avond van de race.

Laatst bewerkt: 16 mei 2003
  9. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb me nog niet officieel afgemeld he! Ik ga zo ff rondbellen en dan weet ik wel of ik zondagavond thuis ben of niet.. je hoort het nog!

10. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan er allemaal van team blue zondag??? zelf zal ik aanwezig zijn, als het tegen zit pas na de kwalificaties, maar ik zal zorgen dat ik er ben. O-)

11. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is het laatste weekend voor mij dat ik niet kan invallen... hierna kan ik wel weer, en dan zelfs elke week

12. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan deze zondag niet. Maarja heb ik al een paar keer gezegd. Als het goed is valt Crashing Biggel voor me in.

Hoop ik :)

Ik ben er weer met Assen bij :D

13. G8 Cra$her

G8 Cra$her MGP Team Silver

Leuk Bevonden:
    0
    ehhm ja ik kan wel meedoen met assen, maar ik kan dan niet zoveel oefenen en ik heb weinig op die baan gereden. Als je me nodig hebt zeg je het maar en dan doe ik wel mee.

14. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Grote fout. Duizendmaal excuses. Ik had begrepen, dat je er zondag niet bij zou zijn. Ik heb mijn post al aangepast.

Ik hoop wel dat je kan, dat krikt het aantal punten nog wat op. Als je maar niet vantevoren gaat zaalvoetballen. Hahaha. Niemand snapt er nu nog iets van.

Laatst bewerkt: 16 mei 2003
  15. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    :D hehehe.. mwah, na een tijdje kwam ik er eigenlijk wel weer in. Ben tot 2.30 doorgegaan bij Secher :) Lekker gebracketraced met o.a. XXXdanXXX (hoort ook bij top v/d wereld). Lachen man!

ik wacht nogsteeds op reactie. Maar waarschijnlijk ben ik er niet bij :'-(

16. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal zondag aanwezig zijn, zoals gewoonlijk....

17. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Die bracket races lijken me wel cool, daar wil ik wel eens aan meedoen.

18. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    @Odebeijer: Kun jij nog invallen deze zondag??? Dat zou namelijk erg fijn zijn :)

Laatst bewerkt: 17 mei 2003
  19. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    @Jerhui, is goed. Rond 21:45 toch?

ps. typo in mijn naam....

20. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry odebeijer ik zal het niet meer fout doen :)

En ja, 21:45. Ik zal zelf ook mijn best doen om op tijd te zijn. (gaat wel lukken)

Laatst bewerkt: 17 mei 2003

Deel Deze Pagina