1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Multikabel (quicknet) en Live

Discussie in 'Games' gestart door xboxgangster, 12 mei 2003.

1. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Bedankt voor de hulp, volgens mij heb ik een gewone netwerkkabel, niet zo'n usb ding, hij heeft aan beide uiteinden een platte klik aansluiting net als bij een telefoonkabel.

2. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben thuis 3 pc's online |:- maar gelukkig staat er gemiddeld maar 1 aan en ik hou die van mezelf dan gewoon uit _O_ Nu maar hopen dat er dan niet veel "lag" verschijnt :{

3. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Dus je krijgt al snel last van lags als je 128 kb/s hebt en er iemand op de computer zit te internetten (ik heb het dus over surfen msn en NIET downloaden)

en hoe snel heb ik mijn abbonoment geupgrade als ik morge bel? (dan is het 21 - 06)(i.v.m de actie van dat gratis spel)

Laatst bewerkt: 20 jun 2003
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op zich valt het wel mee... maar als je zelf ook games gaat hosten kan het problemen geven ... dus mijn tip is gewoon eerst even aankijken en later jouw abbo opschroeven

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nog sneller internetten met Multikabel
    In de nieuwsbrief van juli informeerden wij u al over het nieuwe breedbandabonnement dat wij gaan introduceren. Dit pakket, dat het meest snelle consumentenpakket wordt dat Multikabel biedt, zal XL-lerate (“accelerate”) gaan heten.

XL-lerate heeft een zeer hoge downloadsnelheid van maar liefst 4 Mbps en een royale uploadsnelheid van 512 Kbps. Het nieuwe abonnement zal in het gehele verzorgingsgebied van Multikabel geleverd worden en kost € 85,-.

Naast de introductie van XL-lerate heeft X-Stream tevens een andere naam gekregen. Deze abonnementsvorm heet voortaan X-tra. Wanneer XL-lerate voor u beschikbaar is, brengen wij u hiervan op de hoogte!

_O_

on the down side mijn upload snelheid gaat naar beneden :{

6. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ff een vraagje. ik heb Family (256 downstream / 128 upstream) en ik kom maar niet op xbox live hij zegt dat mijn verbinding er niet goed genoeg voor is,hij zegt wel dat mijn kabels goed aangesloten zijn

ik heb een test gedaan op www.speedtest.nl en daar kwam uit:
    downstream 31,5/32 en upstream 10/16 dus dat is veel te weinig ik heb multikabel al gebeld en ze zeiden dat het naar sommige server's langzamer gaat enzo maar ik kom nog geens het menu in!

ik citeer wat mijn xbox zegt over de verbinding:

No DNS server addresses were recived from the DHCP or PPPoE server. Enter the DNS server(s) provided by your ISP in the network settings menu. See www.xbox.com/connect for more information

wat moet ik doen om on-line te komen want ik heb geen zin om mijn abbonoment te upgraden

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je snelheid is voldoende ... je moet de volgende oplossing proberen... als je een directe connectie hebt... zet dan

1) Modem uit
    2) Xbox uit
    3 ) Modem aan (60 sec wachten)
    4) Xbox aan

als dat niet werkt probeer dan onderstaande

-------------------------------------------------
    antwoord op de ms paginaDetails: Netwerkfout

Netwerkservices (DHCP of PPPoE) werden niet aangetroffen. Controleer de volgende mogelijke oorzaken:

Controleer of alle kabels juist zijn aangesloten.
    Stel je modem in op de beginwaarden door het modem uit te zetten, een minuut te wachten en het modem daarna weer aan te zetten. Stel andere netwerkapparaten daarna op dezelfde manier opnieuw in op de beginwaarden.
    Geef bij Network Settings een statisch IP-adres, specifieke host-naam of MAC-adres op zoals je is verstrekt door je internetprovider.
    Er is een probleem met de internetservice. Probeer het wat later opnieuw.
    Dit foutbericht kan worden weergegeven vanwege een van de volgende oorzaken:

Je netwerkkabel is misschien niet aangesloten op de juiste poort. Controleer of je modem niet meer dan één uitgaande LAN-poort heeft en of je de kabel niet hebt aangesloten op een WAN-poort voor een hub (sommige modems beschikken over een dergelijke poort). Als je modem meer poorten heeft en je weet niet zeker welke de juiste is, neem je contact op met je internetprovider of de fabrikant van je modem.
    Je internetprovider houdt netwerkgegevens bij (het MAC-adres en/of de host-naam van je computer) en staat geen andere apparaten dan je computer toe om de verbinding te gebruiken. Als dit het geval is, kun je de Xbox zodanig configureren dat het MAC-adres en/of de host-naam van je computer wordt gesimuleerd. Je kunt deze instellingen configureren in het gedeelte Advanced (Geavanceerd) van Network Settings in het Xbox Live Dashboard.
    PPPoE is ingeschakeld in het gedeelte Network Settings in het Xbox Dashboard, en de PPPoE-server van je internetprovider is niet actief. Neem contact op met je internetprovider om te zien of er een storing is.

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Harstikke bedankt hij doet het eindelijk, maar als ik dan later weer op de computer wil internetten dan moet ik weer 1 min de modem uizetten. (mijn xbox staat naast de pc zodat ik makkelijk het internetkabeltje in mijn xox kan doen) maar dit hoeft niet als ik er een router tussen zet en dan een kabel naar mijn akmer breng?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klopt je kan ook ook instellingen kopieren of via ics gaan werken .. (maar dit is de beste oplossing) je kan ook proberen wat er gebeurt nu je xbox ook een geldig ip heeft ontvangen ... misschien heb je geluk en hoef je nu niet meer je modem uit te zetten

10. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg 1 december QDSL, das ADSL van quicknet 30 euro per maand 512/256. ¿Heeft iemand hier al ervaring mee?

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  11. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Had eerst het Power abbo 128/1024, en geen problemen op op live te komen, ik gebruik een sitecom router met 4 port switch, en alles staat op Auto, en geen probleem, nou geeft hij echter in het connection menu van de Xbox altijd al rare UL/DL waarden aan.
    Sinds vandaag beschik ik over de snelheden van mijn nieuwe abbo, namelijk XLerate, en dat is 512/4096, en de waarden die hij nu in het xbox connection menu geeft zijn nagenoeg hetzelfde als bij mijn vorige abbo, bij een test site als speedtest geeft hij wel de juiste waarden, wat moet ik mij hier nu eigenlijk van voorstellen? Moet ik gewoon de waarden van de Xbox links laten liggen, en ervan uitgaan ik straks een normale game van Rainbowsix kan hosten voor 8-12 man

alvast bedank

Oh ja de waarden via het networksettings menu van de xbox waren

UL/DL 140/504 (en dat waren ze gemiddeld altijd, en nu met dat nieuwe abbonement is dattoch wel zo???

Alvast bedankt

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... zekerheid kan ik je niet geven. Maar ik kan je wel melden dat de technische kwaliteit van de Multikabel apparatuur verbazingwekkend (voor een kabelboer, dan) goed is en zich zeker kan meten met de beste 'traditionele' internet providers.

Met een 512Kb upload abbo kun je ongetwijfeld grote games hosten, dus ik zou niet bang zijn dat het straks niet gaat werken.

De ene uitzondering zou kunnen zijn dat er iets mis is met jouw eigen apparatuur of verbinding, maar ga daar nog maar even niet van uit.

Merk overigens op dat speedtest.nl een ander soort snelheidstest doet dan de test van je Xbox dashboard. En beide tests kunnen daardoor ook uit elkaar liggende resultaten geven.

13. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat het krachtig is voor een kabel abbo, en dat hun apparatuur goed is dat betwijfel ik geen moment. Gisterenavond heb ik een game gehost voor rainbow six en met 8 man kiep hij erg soepel, dus het is idd een dikke verbetering, want met het vorige abbonement kon ik geen 8 man zonder lag te krijgen hosten. Mijn apparatuur staat naar mijn inzien goed ingesteld.

De router is van Sitecom, staat als DHCP ingesteld, alles op auto, en de verbinding met Life maakt ie zoals ik altijd al gehad heb keurig, echter die waarden blijven maar steeds hetzelfde. De MTU = 1500, voor de rest zou ik niet weten hoe die waarden dan omhoog zouden moeten gaan, wat ze natuurlijk wel zouden moeten. Het schijnt dus allemaal goed te werken, maar ik wil dan toch weten waar dat aan ligt. Misschien dat een telefoontje aan MS wat meer teweeg zou brengen.

14. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Hey is het medium pakket van quicknet voldoende voor live!?
    Downstream snelheid: 512 kbps
    Upstream snelheid: 256 kbps

15. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    En is multikabel nou het zelfde als quicknet??
    want er staan allemaal verschillendepakketten op beide sites...!

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op beide vragen kan ik ja beantwoorden ... quicknet = multikabel :) en de snelheden zijn voldoende

17. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit is voldoende voor Live, hiermee kun je lekker gamen, maar het moet ook niet te druk worden in de lobby's van bv RTCW of GR cq GRIT, maar je kunt er mee uit de voeten. De upload is goed te noemen (beter kan altijd, maar dat heeft iedereen).

Greetz

18. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  20. Amigo NL

Amigo NL Macho NL