1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

  1. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    heeft dat ook van invloed op system link dan? En Halo heeft helemaal geen live en daar wil het ook niet mee.
     
  2. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Hmmz dan is het iets anders maar bij RTCW had ik ook dat ik een update had gedownload en een vriend van mij niet waardoor we niet bij elkaar konden joinen.
     
  3. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    vraag: ik heb 2 pc's en die staan in verbinding met een wireless usb adapter[edimax] nu heb ik de software van xbconnect op de pc staan die de wireless usb adapter heeft. en de x-box op de router aangesloten[poort 4 of 1] met een crossover cable cat5. maar nu vind xbconnect de xbox niet het is nog maar 1 keer gelukt en dat duurde 5 sec??

    wat doe ik fout?
    [zelf denk ik dat ik een straight cable van de xbox naar de router moet doen?]

    |:- |:- |:- help!! ik wil egt een keer online spelen :mad: :'-( :confused: :confused:
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    van xbox naar router moet inderdaad een straight kabel zijn:)

    zie ook post nummero 1
     
  5. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt ;) srry maar dat heb ik dan niet gelezen |:-

    _O_
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok mensen ik heb dus een probleempje met halo en ik snap er echt geen snars van. King Tuur en ik wilden weer eens een potje 1 op 1 spelen via lan hier zo dus maar we merkten al snel dat de gene die niet host een behoorlijk nadeel heeft. Kogels lijken niet aan te komen of hebben in ieder geval vertraging. En nee we zijn niet extreem scheef, tuur zelfs helemaal niet. Ik snap dit niet aangezien al beantwoord is dat de lengte van de kabel niet uit zou mogen maken ( die is naar mijn xbox 20 meter vanaf de hub ) Mijn vraag is dus heeft iemand een idee waaraan het kan liggen, of waar ik kan zien wat de ping is bij mijn systemlink of zo?
     
  7. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Dubbelpost(xbw doet beetje traag)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    20 meter is te lang (maar niet te lang)... tevens is het beter om een switch te gebruiken ipv een hub ... een hub is een baans weg en kan botsingen en files veroorzaken ... ik zoek even een plaatje om het uit te leggen :)

    [​IMG]

    Bij een hub (boven) veroorzaakt een opstopping al snel een botsing (collision). Bij een switch is de kans op collisions veel kleiner.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  9. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar kan een router ook? Want als ik dan dus een kortere kabel gebruik op mijn router zou het moeten helpen als t goed is...? Bedankt voor uitleg iig.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja een router kan ook (als deze een ingebouwde switch heeft of kortere kabels gebruiken) ;) ... maar dat is dus ook geen probleem

    NB de Halo Netwerk code zuigt (dat is ook een rede waarom deze nooit on-line is gegaan) ... gelukkig heeft men deze troubles opgelost in Halo 2
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    hmmm? je kunt een netwerkkabel toch tot 80 meter gebruiken...
    tenminste...dat zei Pejannl (die nog steeds afwezig is)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb kan .. maar sommige games ... hebben brakke netwerk code ;)
     
  13. laurensversluis

    laurensversluis Ooohjax!

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie door de bomen niet echt het bos meer.... ik heb een goede UTP kabel (Cat 5e om precies te zijn) maar waar moet ik in de winkel naar vragen voor die 2 stekkertjes die er aan moeten? Ze moeten crossed zijn ofzo? Want ik wil systemlinken.... DIRECT van PC naar XBOX.. sorry als deze vraag je irriteert maar doe dan maar net of deze vraag niet gesteld is. ;)
     
  14. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vraagt gewoon naar RJ45 pluggen.

    Pas bij het monteren van de pluggen maak je de kabel patched danwel crossed (dat heeft te maken in welke volgorde je de draadjes in de kabel aansluit).

    Maar daar zijn topics over dus even de zoeklfuncties gebruiken.

    :D
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    daar is dit topic over.

    1. kijk naar je stekkertjes en houd ze langs elkaar. is de volgorde kleurtjes bij beide stekkertjes gelijk; is het een straight-kabel. zitten ze in verschillende volgordes, dan is het een crossed.
    2. is het een crossed, dan is het goed.
    3. is het een straight; ga dan naar een goede pc-boer (geen dixons oid,die doen dat niet) en vraag of ze van jouw straight netwerkkabel een crossed of crossover kabel kunnen maken.
    4. ga naar huis, duw de kabels in de xboxen...gooi halo2 erin...en gamen maar:)
     
  16. laurensversluis

    laurensversluis Ooohjax!

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man! Hier hebk wat aan _O_

    Voor als je zelf een UTP straight of cross wilt maken dan kan je deze site heel handig gebruiken: UTP kabels maken ... hier staat alles PIEKFIJN uitgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  17. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0

    :eek: oeps ik had niet naar de topic naam gekeken, sorry!
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    die site is wel handig, maar ken neit zoveel mensen met een UTP-knijptang:p

    heb t de eerste keer bij mij gewoon lomp gedaan. kabel doorknippen...en dan de kabels anders aan elkaar solderen. het werkt...maar is wel lastig met de kleurtjes. daarna kreeg ik zo UTP-stekkertje waarbij je geen gereedschap nodig hebt. die dingen zijn pas handig!

    dus: weet iemand waar je die krengen kunt krijgen? heb al bij alle computerzaken hier in de buurt gevraagd.
     
  19. McGreen

    McGreen The Iceman

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je ff bij Tweakers.net kijken, bij pricewatch, daar zal het wel bij staan
     
  20. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een cross over kabel gebruikt heb je aan 1 uiteinde de gekruiste, en aaan de andere kant de standaard. aan welke kant moet nu die gekruiste, in me computer of in me xbox? hoop dat ik eht goed uitleg..
     

Deel Deze Pagina