Magnetische velden, spanningspieken, stroompieken, radio/telefoonsignalen en diverse apparatuur zoals boxen, tv, versterkers enz..............
Shielded kabels zijn een stukje duurder dan normale kabel. Als er een dun laagje folie over zit ben je eigenlijk al beter uit. Sommige leveranciers kunnen naar mijn mening erg overdrijven voor prijzen van kabels. Je kan natuurlijk ook je hele kabel inpakken met silverpapier. Gewoon naar de winkel gaan en vragen naar de gewenste kabel. Kijk op meerdere plaatsen want de prijzen kunnen behoorlijk verschillen. Je kan natuurlijk ook zelf maken dan ben je nog goedkoper uit. IK kan het weten want ik heb dat zelf ook een keer gedaan en voor mijn beroep werk ik met kabel en koop ik ook kabel in. Succes met beslissen en kopen
Live op Hub - Router aansluiten: wat voor kabel? Hoi mensen, even een korte vraag, ik ga morgen of vanavond even wat proberen met Live, en dan wil ik dus een kabel van mijn Xbox naar mijn HUB trekken, en daarvandaan weer naar mn router zodat ik Intyernet heb. Nu is de vraag; wat voor netwerkkabel heb ik nodig hiervoor? Normaal, cross-over? Kan ik de normale Xbnox system link kabel gebruiken? Alvast bedankt
He, die vraag is nou nog nooit gesteld... http://archief.xboxworld.nl/forum/s...d=188565&sortby=lastpost&sortorder=descending Veel plezier op live! iig
Ik kopieer een stukje van http://www.xbox.com/LIVE/Connect/router.htm: Required Hardware for a Router Connection 3 Ethernet Cables with RJ-45 Connectors NAT Cable/DSL Router Ethernet NIC for the PC
crosscable vereiste?? ik ben op dit moemnt xbox live aan het aansluiten maar de cables zijn volgens mn xbox niet goed gelinkt..... Toch werkt alles goed qua cables omdat de electricien zon apparaatje heeft dat je dat kan zien... Ik weet nu niet zeker of je een crosscable of zoiets nodig hebt, want wij hebben dat niet...gewoon een standaard kabel maar niet gecrost. Ik kon het niet echt vinden tussen alle hits van het zoeken, ze gingen niet echt specifiek er op in of het verplicht was. Heb btw nu ff een directe verbinding, maar krijg morgen een router ertussen die geloof ik wel ertussen gecrost zit...ik heb er niet veel verstand van, tips meer dan welkom danku
Hebben iets meer informatie nodig. je zit nu direct van je modem naar je Xbox? of eerst naar je PC ofzo. Ik heb gewoon naar een PC en vanaf daar gedeeld via een switch naar me Xbox. Allemaal gewone kabels en niks crossed. netwerk kaart naar netwerk kaart moet wel crossed zijn. Als je een router ertussen krijgt moet ej gewoon normale utp kunnen gebruiken.
ik heb nu een modem met routermogelijkheid er in...er moest eigenlijk alleen een switch op...maar ik heb een complete modem gekocht...dat wist ik dus niet op het moment van kopen. De router had ik vanmiddag even buiten beschouwing gelaten om het simpel te houden. Het idee is dat ik de Modem ------> Router----->1 Computer/1Xbox Op het moment van testen had ik de xbox direct op de modem aangesloten, met een normale 'rechte' netwerkkabel. De xbox gaf aan niet goed gelinkt te zijn aan de cable (cable conn niet oke). Nu wil ik dus mn router ertussen gebruiken...ik geloof dat de verbinding tussen modem en router crossed is....dus moet ik de cabel van router naar xbox nu crossed doen...of is de cross tussen router en modem voldoende? of maakt een cross al helemaal nix uit en is er iets anders fout?? Modem type: speedtouch ethernetmodem bijgekocht bij tiscali Router: E-Tech router..goedkope van ongeveer 50 eurotjes. Danku
voor de duidelijkheid mn config is als volgt: Ethernetmodem <----crosscable----> Router <----------welke kabel?-----> xbox. Ik wil dus graag weten welke kabel er tussen mijn router en xbox moet komen.... ook wil ik graag weten of er uberhaupt wel een crosscable tussen mijn ethernetmodem en router moet...aangezien ik de standaard kabel niet meer heb... Greetz
Tussen de router en de Xbox moet een gewone straight UTP-kabel. Tussen de router en het modem waarschijnlijk ook maar dat verschilt per modem, dus dat zal je zelf even uit moeten zoeken. Waarschijnlijk zitten er op je router lampjes die aangeven of je verbinding hebt op een bepaalde poort, dus dat is vrij gemakkelijk te controleren.
Link kabel Ik ga binnenkort met een paar maten een link potje organiseren alleen ik vroeg me o.a. af hoe lang die kabel eigenlijk is? En gamen met een klein teeveetje met zn 4 gaat dat? Wat zijn jouw ervaringen met de link kabel?
Hoelang de standaard linkkabel van M$ is weet ik niet , maar de maximale UTP kabel bij de pcboer is 10 meter. Als je een kabel wilt hebben die langer is dan 10m dan kan die in de winkel gemaakt worden , de vraag prijs is dan tussen de 50 cent en 1 euro per meter.
Jah ook meteen een advies, koop gewoon een standaard UTP kabel en niet die van MS, scheelt je weer heel wat geld