1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

1. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    In een gewone pc winkel

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    wat voor kabel is dat utp kabel, is dat gewoon zo een crossed netwerk kabel die je ook gebruikt voor xbc/xbox live?

3. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    1 - Hou er wel rekening mee, dat wanneer je 2 Xboxen met elkaar verbind, dit een zogeheten "crosskabel" moet zijn.
    En de netwerkkabel die je normaal misschien gebruikt voor je LIVE account, is een zogeheten "straight".
    De kabel van Microsoft is duur, maar wel een goeie.
    Je kan natuurlijk bij een gewone computerzaak ook een crosskabel kopen en dat scheelt behoorlijk.

2 - Ik kom met een regelmaat op LAN-party's van de Dutch Ghosts en kan je vertellen, dat wanneer je een TV gaat gebruiken, je ofwel een grootbeeld (72cm) moet hebben om nog lekker met z'n 4'en te kunnen gamen, of gewoon lekker met z'n 2'en een TV nemen (speelt stukken lekkerder).

3 - Mocht je gaan HALO'en met zijn allen (max 16 personen), wil ik je nog vertellen dat maar maximaal 4 Xboxen op elkaar kan aansluiten (via een Switch of zo). Dus wil je met z'n 16'en spelen, moet je dus wel met zijn 4'en op 1 TV of liever nog 1 Beamer spelen.

4 - Oh ja en bij sommige andere spelen, kun je maar 1 speler per Xbox hebben (bijvoorbeeld Ghost Recon) en 1 TV. Daar moet je dan ook nog even rekening mee houden.

Maar goed ... als je dan alles voor elkaar hebt, heb je wel ontzettend veel lol !
    Succes met je voorbereiding !

Sir White NL

Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie deze thread alles over kabels

je hebt een cross cable nodig tussen 2 xbox'en
    een normale kabel als je meerdere xbox'en op een hub wilt connecteren

5. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie uitleg Fardo !

Ik had eerst even moeten kijken of er al wat was, sorry.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    No problem ... Jouw uitleg was ook duidelijk en soms is het beter om iets vaker uit te leggen ... dan het niet te hebben begrepen ;)

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    ow das mooi, heb een crossed cable en als ik dan eens met een vriend ga linken hoef ik er geen aparte kabel voor te kopen, maar we zullen denk meer bij elkaar op 1 tv spelen anders moet ik met mn fietsie xbox meenemen enzo

8. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zat te denken aan 2 tv's in een kamer van ong. 8 bij 4 ofzo.
    met 4 man op een klein tvtje kan wel maar dan moet je er bovenop zitten.
    Ik denk dat we helaas genoodzaakt zijn in elk geval 1 klein tvtje te gebruiken.
    Mn pa en ma hebben namelijk wel een grote maar die zetten ze niet ff boven neer. (hebben ze zelf niks te doen)
    die van mij is niet echt groot dus gebruiken we die maar denk ik.
    We gaan sowieso Halo spelen (4 op 1 tv), Unreal Championship,
    Rallisport challenge denk ik en RTCW alleen vraag ik me van die laatse af of er met meerdere mensen op 1 beeld kan spelen

bedankt voor de tips in elk geval.

Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Ik ben op kamers gegaan en nu moet ik mijn hele setup weer opnieuw uitvogelen. Thuis had ik met een router en crosscable geen probleem.

Nu zit ik in een huis met een stuk of 9 computers op 1 server. Het werkt alleen voor geen meter. Als ik het stekkertje erin doe (straight) doet die vaak niks. Dan moet ik hem er 20 keer in en uit halen voordat het werkt :confused:
    Ligt dit aan de kabel of aan de netwerksetup? En werkt Live wel lekker icm een server (incl. flinke firewall)?
    Hij doet het heeeeel soms maar dan met flinke lag

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de firewall kan de bottleneck zijn ... lees de faq (vernieuwd even door ... daar lees je dat sommige UDP porten open moeten staan ... je kan aan je systeem beheerder (de computer nerd van jullie kamer) vragen of hij deze naar je xbox wilt forwarden

11. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    kun je dan alle poorten open gooien naar de xbox zonder dat deze geinfecteerd kan raken ofdat de firewall van andere computers af gaat?

Maar dat stekkertje vind ik ook raar. Ik heb het ook met een laptop geprobeerd en dan werkt het prima. Als ik hetzelfde stekkertje (straight) in de xbox doe, branden die lampjes (boven het stekkertje aan de achterkant) vaak niet (=geen verbinding).
    Maar na 20 keer in en uit doet hij het pas. Kan dit aan de setup liggen? Want aan het kabeltje lijkt me sterk (aangezien laptop wel werkt):confused:

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dit ligt aan de verbinding ... firewall ... router... (zie router topic) als je kabel niet goed was had je de melding check cables gekregen ... nu zegt hij cannot connect of zo ... dit ligt aan de rouer instellingen en of firewall ...

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dan heb je een draadje los in je steker. Probeer het eens met een andere ethernetkabel.

14. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    wat Pejannl zei klopte, hij gaf ook aan: check cable.
    Maar het vreemde was dat op een laptop deed hij het wel goed maar met de xbox werkte die kabel niet (goed)
    Ik heb hem op een andere kabel geckeckt en hij doet het nu wel goed.
    Tnx voor de hulp. :)

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    W0000T ... wat stom ... ben blij dat Pejannl er soms is om mij corrigeren!

16. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste T-box

Het probleem dat je schetste kon er ook aan gelegen hebben doordat het maximaal aantal "sessies" dat jullie router kan doornatten bereikt was op het moment dat je geen contact kon maken. Bijvoorbeeld dat een aantal huisgenoten al te fanatiek aan het downloaden was. Maar gelukkig lag het dus aan de RJ45 aansluiting dat is een goedkopere oplossing dan een zwaardere router kopen.

En nog even een opmerking mbt het advies van Fardo over het doormappen van de UDP poorten. Gewoon laten doen en als jullie dhcp gebruiken > zorg ervoor dat je een vast lokaal IP-adres krijgt en zorg dat die UDP poorten die Xbox live nodig heeft mooi doorgenat worden naar jou Xbox-je dan heb jij ze alvast geclaimed op het moment dat iemand anders met een Xbox binnenkomt.

:D

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat is niet zo.

Het lampje van zijn ethernet 'stopkontakt' brandde regelmatig niet, zoals hij schreef. Dat duidt op een hardware probleem (OSI laag 1) en niet op een router probleem (OSI laag 3 ). Het feit dat het lampje soms wel en soms niet brandde duidt op een los kontakt. In het ergste geval is de connector van je Xbox (of van je router) stuk, maar in 9 van de 10 gevallen is simpelweg de RJ45 steker niet goed vastgezet.

In Remunj loupe de huunj mit de kuunj euver de gruunj. :)

18. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Maarre, waar ken jij dat van, ik neem niet aan dat dat in Hoofddorp algemeen bekend is.

19. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar eindigde mijn alineaatje ook mee dat het gelukkig daar niet aan lag (aan een routerperformance probleem) maakte de opmerking alleen als extra info.

Heb je trouwens ook de Cisco CNAP cursus mogen volgen aangezien het 7 layer model je goed bekend is..zucht..dat waren nog eens tijden braaf studeren :D.

Ik sluit me trouwens aan bij stefsybo waar ken je die uitspraak van (ikzelf kom van oorsprong uit Montfort, ik ben een import Roermondenaar ;)).

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

Laatst bewerkt: 23 sep 2003
  20. Veggie

Veggie Guest

Ok mensen, k heb misschien niet de hele topic doorgelezen.
    Maar k heb toch een vraagje:

Ik krijg deze maand LIVE, k heb een USB modem.
    Wat raden jullie aan? Wat k ook nog wil is dat m'n computer uit blijft terwijl ik op Live zit, want ik weet niet precies welke type verbinding ik dan moet kiezen :confused:

Deel Deze Pagina