1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

1. knut120

knut120 so far so Good

Leuk Bevonden:
    0
    hier is al een thread over deze zal wel gesloten worden

2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je voor deze zeer handige informatie Knurft120. :{

Ik wist niet dat de officiele van ms 4 xboxen tegelijk kan aansluiten, ik dacht dat het alleen 2 xboxen kon connecten.

In ieder geval met hub/router/switch werkt t ook allemaal.

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Samenvattend: De System Link kabel van Microsoft is gewoon een dure crossover kabel. Een netwerkkabel verstuurt informatie vanaf pen 1 en 2 en ontvangt informatie op pen 3 en 6. Als je een kabel maakt met verbindingen van 1 en 2 aan de ene kant naar pen 3 en 6 aan de andere kant, en ook van pen 3 en 6 van de eerste kant naar 1 en 2 naar de andere kant, dan heb je dus een crossover kabel. Zie ook de thread over kabels.

Met een netwerkkabel of met een crossover kabel kun je geen 4 Xboxen linken. Met een crossover kabel kun je 2 Xboxen linken, met een hub of switch en vier netwerkkabels kun je (maximaal) vier Xboxen linken.

Einde topic. Voor meer informatie zie topic over kabels.

PS: Niet modereren in een topic! Dat doen alleen de mods! (Zie forumbeleid) En uiteraard ook niet op elkaar schelden... :{

4. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Ok een gewone crossoverkabel werkt dus ook. Ik herinner me nog vaag dat je ook een speciale soort nodig hebt, RJ45 ofzo. Am I correct?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    rj45 = UTP heb je niet nodig voor systemlink tenzij je meerdere xbox'en wilt connecten via een hub

6. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb het topic doorgelezen maar wil graag een beetje zekerheid, wat voor kabel (precieze naam graag) moet ik in de winkel vragen om mijn Xbox aan te sluiten op mijn Alcatel Speedtouch modem/router? Bij voorbaat dank :p

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    router naar xbox (normale utp)

om mezelf te quoten

8. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    misschien is het al in dit topic geweest maar ik heb een gewone lan kabel voor computer naar computer is een crosscable of een gewone ?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    van computer naar computer is een crosscable

10. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    kan een omgebouwde xbox [... edit by mod ...]

ik weet dat het niet mag /Mod waarom doe je het dan? PJ

ik delete deze post als ik antwoord heb

/Mod Dat heb ik grotendeels al voor je gedaan. Op xboxworld.nl wordt niet over omgebouwde dozen geschreven. punt uit. PJ

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

... je hebt inderdaad de verkeerde kabel. Je hebt namelijk een normale utp kabel nodig

12. jpw-xboxer

jpw-xboxer Xbox gamer

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een usb-modem en nog geen netwerkkaart( moet eerst ff kopen).
    ik wil graag weten wat voor kabeltje ik nodig heb en hoe duur dat dan is.
    mijn xbox staat op zolder en de pc staat beneden. ong. 25 meter snoer nodig denk ik.

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tussen PC en Xbox moet een crossover kabel worden gebruikt. Die mag maximaal pakweg 100 meter lang zijn.

Het grootste probleem bij UTP kabels zit 'm in het aanknijpen (bevestigen) van de stekers. Meestal gaat het daar fout en dan ontstaat er een kapotte kabel die het niet doet of die het goed lijkt te doen maar toch storingen oplevert.

Als je geen ervaring hebt met het maken van UTP kabels ga je voor een goedkope kabel gewoon naar een electrotechnisch installatiebedrijf. Vraag of ze een crossover kabel van 25 meter voor je willen maken. Met een beetje mzzl kost zo'n kabel een euro per meter, oftewel 25 euri. (Wel vantevoren vragen!)

14. jpw-xboxer

jpw-xboxer Xbox gamer

Leuk Bevonden:
    0
    owke dankje

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76

ik had ook zo'n soort probleem, mijn kabel is dus rot en nu heb ik mijn netwerkkaart op 10Mbit ingesteld...werkt PERFECT!!!dit maakt toch niks uit, want 10Mbit is toch nog altijd 1250 kb/sec, het is een feit dat mijn verbinding dat niet heeft en de xbox heeft het ook niet nodig...dus er zitten geen nadelen aan; of wel????

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als je die verbinding alleen voor internet gebruikt is 10mbit natuurlijk meer dan zat, want de snelste ADSL verbindingen zijn altijd nog minder dan 8mbit.

Maar als je die kabel gebruikt voor verbindingen tussen 2 PCs is het natuurlijk prettiger als ie goed werkt en je er 100mbit overheen kunt pleuren.

Hoe het ook zij; nu je weet dat je kabel niet goed is is het volgens mij een koud kunstje om de stekkers er af te knippen en nieuwe stekkers erop te monteren. En als je dat niet zelf kunt dan laat je dat door iemand doen die het wél kan.

Tip: In de telefoonwinkel hebben ze heel handige ISDN knijpstekkertjes. Dat zijn gewone RJ45 stekers en die zijn prima voor een netwerkkabel. Draadjes op de goede volgorde erin steken en dan met een combinatietang dichtknijpen. Een kind kan de was doen.

17. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    dan is het nog altijd leuk om die kabeltjes weer goed te krjigen, want het is natuurlijk een cross cable:)...maar op het moment heb ik er alleen een xbox op aangesloten dus het is geen probleem dat het wat langzamer is.
    weet je btw zeker dat het aan de stekkertjes ligt? de kabel (20 meter lang) is niet echt oud, maar wel vrij veel mee gekloot; het probleem kan dan toch ook gewoon in de kabel liggen?

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Als je zelf al aangeeft dat er met de kabel gekloot is dan geef je toch ook al het antwoord op je vraag, nietwaar? ;)

19. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    jup, das waar....
    nieuwe vraag:
    kheb een netwerkkaart gekocht en daar zat een straight netwerkkabel bij...nou lijk het me eigenlijk logisch dat ik daar zelf een crosscable van zou kunnen maken, toch gwoon een kwestie van de kabeltjes in andere volgorde (in deze thread beschreve) legge...right?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    right

Deel Deze Pagina