1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Correct. Een Cat5E kabel heeft twee aderparen, namelijk pen 1 en 2 voor het ene kanaal en pen 3 en 6 voor het retourkanaal.

    Als je pen 1 en 2 van de ene kant verbindt met pen 3 en 6 aan de andere kant, en pen 3 en 6 van de ene kant met pen 1 en 2 van de andere kant heb je een keurige crossover kabel.
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    haha, zo lekker duidelijk met al die pennen:)! ik kijk wel op het plaatje dat Fardo overal heeft rondgegooid op dit draadje, dat werkt net zo goed denk ik...enig idee wat die rj45 plugjes kosten...waar zou ik ze trouwens kunnen halen?
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, die plaatjes zijn prima. Het klinkt moeilijker dan het in werkelijkheid is:

    Steker 1, pen 1, 2, 3, 6

    Steker 2, pen 3, 6, 1, 2

    That's all. De overige pennen heb je voor een Cat5 kabel niet nodig.

    Die RJ45 plugjes kun je in elke fatsoenlijke computershop kopen, of in de telefoonwinkel van KPN (alleen heten ze daar ISDN plugjes, maar het is gewoon RJ45).
     
  4. jpw-xboxer

    jpw-xboxer Xbox gamer

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil tussen een cross-kabel cat5 en een patch-kabel cat5e

    ik doe xbox systemlink met een patch-kabel cat5e maar ik wil nu ook xboxlive en ik wil weten of ik dan ook een patch-kabel kan gebruiken of niet.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Een crosskabel is een patchkabel.

    Een patchkabel kan een crosskabel of een straightkabel zijn.

    (Een cent is een munt, maar een munt is niet altijd een cent, snappie?)

    Een Xbox systemlink kabel is een crosskabel. Als je via je PC op Xbox Live wilt dan is die kabel prima. Als je via een router wilt werken heb je een straight kabel nodig.
     
  6. Moondrake

    Moondrake T-Shirt Ninja

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik wil binnenkort 2 xboxen aan elkaar gaan linken.
    Aangezien ik twee 90 cm tv's heb word het moelijk om deze te gaan verplaatsen.
    Ik heb een router, moet ik hier dan twee utp kabels van beide xboxen indoen of moet ik twee cross-over kabels erin doen.
    Ik weet in ieder geval wel dat ik een kabel heb (weet niet wat) en dat ik als ik mn xbox met die kabel op de router aansluit dat ik wel gewoon live kan spelen. Wat voor kabel is dit dan en welke kabels heb ik nodig om te system linken via een router?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    2x straight
     
  8. Moondrake

    Moondrake T-Shirt Ninja

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt, jij ook pejannl
     
  9. P2C

    P2C Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een speedtouch 330 USB modem nou was mijn vraag als ik van de week Xbox Live set ga kopen wat zou ik dan nog extra moeten kopen om het met mijn USB modempje goed te laten werken?

    Gr33ts P2C:p
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt een netwerkkaart in je PC nodig en een crossover kabel tussen je PC en je Xbox. Op je PC moet je vervolgens Internet Connection sharing instellen. Voor verder informatie over Internet Connection Sharing kun je beter even gaan lezen in de thread met die titel, want daar gaat deze thread niet over. Suc6.
     
  11. P2C

    P2C Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou beter zijn 100MBit netwerkkaart voor live of 1000Mbit, of maakt het in dit geval niet veel uit?

    Greets
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dat zou dus echt helemaal niks uitmaken...
    je kan met een 10Mbit verbinding nog perfect op live of (als het er zou zijn) met een 5 Mbit verbinding. je verbinding is maximaal 8Mbit ongeveer en dat gebruik je nooit helemaal!
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De netwerkinterface van de Xbox is 10/100mbit, dus een 1gbit kaart zou niet eens werken.

    Maar de Xbox werkt ook op 10mbit en een 10mbit verbinding is meestal minder kritisch dan een 100mbit verbinding. Dus ik denk dat je beter een 10mbit kaartje in je PC kunt steken dan een snellere kaart! Als je geen 10mbit kaart kunt vinden is een 100mbit kaart prima.
     
  14. P2C

    P2C Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    altijd PCI pakken, ga naar de dynabite en kijk daar maar eens...stata er 1tje voor 10€ meen ik. daar kun je zelfs op inst5ellen of je 10Mbit wil gebruiken of 100Mbit. mijn kabel is verrot dus speel ik op 10Mbit en het gaat gewoon perfect.
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Hahaha... Videokaarten, nog wel!!! Ik moet even glimlachen. :+

    Je bedoelt natuurlijk netwerkkaarten, en die 14mbit dingen zijn geen netwerkkaarten maar homeplug dingen.

    Als je een netwerkkaart zoekt zoek je bij deze shop een 100mbit PCI kaart. De Edimax kaarten van 8 of 10 euro zijn prima geschikt voor jouw doel.
     
  17. P2C

    P2C Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, dikke fout, bedoelde inderdaad netwerkkaart ja sorry:p
     
  18. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een link cable kopen om halo te gaan spelen. Maar die officiele van microsoft zijn nog al aardig duur. Ik had ook ergens gelezen dat je ook een ander kabel kon gebruiken. Ik weet niet meer waar.

    Weet iemand de naam van zo'n kabel en de winkel waar die te halen is?
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    crosscable, ligt eraan hoe lang je um wil hebben...maar reken maar op 1-1,5 € per meter... gewoon halen bij een dynabite.
     
  20. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    dat hebben we hier niet, wel een expert, scheer en foppen. Zijn die daar ook te koop?
     

Deel Deze Pagina