1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bij een andere lokale computer boer kan je zo ook halen ... misschien bij expert (maar ik verwacht ze daar niet)
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dixons zelfs niet? wat voor gat woon je? ga anders naar de dichtsbijzijnde stad (kan nooit ver zijn)
     
  3. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, nee dixons zit bij ons 10km verderop. Maar we hebben hier genoeg computerzaken dus...
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    fardo zegt toch al da t bij elke lokale computerboer kan...als er genoeg comp. zaken zijn...go fot it!:cool:
     
  5. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Usb

    Ok als ik het goed begrijp heb je dit nodig bij een USB-modem:

    - Crossover-cable
    - Netwerkkaart. (je hebt er neem ik aan maar 1 nodig, en waar zie je de specs van je eigen netwerkaart?)
    - "sygate" programma, of kan het ook zonder?
    - Xbox Live en creditcard

    Heeft iemand toevallig ook een ruwe schatting van de kosten?

    Alvast bedankt. _0/
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ... en het kan ook zonder sygate (sygate vind ik persoonlijk makkelijker te handellen dan ICS ... internet connection sharing (dit zit ingebakken in XP) .... dus eigenlijk heb je sygate niet nodig)

    Je netwerk specs zijn 10/100 mb meer hoef je eigenlijk niet te weten ;) ... je hebt er inderdaad maar 1 nodig
     
  7. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt! Hoe weet je eigenlijk mijn netwerkaart specs? Zijn die standaard ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe ... de meeste netwerk kaarten zijn 10/100 mb voor live heb je aan 10 mb voldoende ... er zijn al machines met 1 GB netwerk kaartern er in ... maar ja die hebben gewone gerbuikers niet nodig
     
  9. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff een vraagje: Ik heb een Speedtouch van Het Net en een VIA chipset, er wordt gezegd dat bij veel informatieoverdracht het modem weleens kan uitvallen met deze combinatie. Ik kan bijvoorbeeld wel CS spelen en met mijn mic praten op de pc maar niet te lang met de mic praten op msn. Kan dit een probleem zijn op Live?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De alcatel speedtough geeft veel problemen ... als je straks geld over hebt kan je beter een utp modem + router kopen ... geeft je straks minder kop zorgen ... in theorie heb je weinig problemen ... echter kan het zijn dat je later problemen onder vind ... kijk dan even in de de centrale alcatel threads
     
  11. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm jammer... KPN is net gestopt met het leveren van USB modems en leveren nu Ethernet-modems. En ik zit nu met zo'n crappy Speedtouch :mad:
    Maar iig bedankt!
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dat je modem het tijdelijk niet doet kan er ook aan liggen dat de USB-poort de stroomtoevoer neit meer aan kan. ik had um eerst op een USB hub aangesloten en bij zwaar internetten viel ie uit. *keek in boekje en zag de oplossing* nu heb ik um gewoon rechtstreeks op een poort en werkt het weer geweldig. nieuwe firmware zou ook nog eens kunnen helpen
     
  13. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt, dat had ik ook gelezen dat de stroomtoevoer niet voldoende was voor het geheugen ofzo. Maar helpt firmware daarbij? het heeft toch met de hardware te maken, niet met de software?
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    jup, maar nieuwe firmware zorgt (bijna) altijd voor beter en stabieler modemgebruik.
    weet niet hoeveel USB poorten je hebt, maar stop je modem eens in een andere poort, misschien helpt het.
    tip: schaf nu kabel aan, 1 juli snelheidsverhoging van 2560Kbps naar 4000Kbps. krijg je ook nog ethernetmodem erbij, wat weer veel handiger is:)
     
  15. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik geld had en niet meer thuis woonde zou ik dat zeker doen :p , maar bedankt voor de tip ;)
     
  16. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    ARGH!!! Heb ik een netwerkaart gekocht, duw ik em in een PCI bus, zet ik mijn computer aan start mijn computer ineens niet meer op!!! Als ik de netwerkkaart verwijder start hij ineens wel weer verder op!!! Het merk is TOPCOM. Iemand een oplossing toevallig?
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    andere PCI bus proberen.zorg dat alle stroom van je pc af is als je um aansluit, kortsluiting is nooit goed:p
     
  18. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb al meerdere andere geprobeerd. Werkt nog steeds niet. Als er een kabel in zit brand het groene lampje wel. Het lijkt erop dat de monitor kaart het ook niet doet. Volgens mij doet niks het meer als hij erin zit.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dat het groene lampje brand duidt erop dat de netwerkkaart het dan wel doet. hmmmz, volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad...heb toen mun hele pc uit elkaar gehaald (niet doen:p). duuw je videokaart in een andere slot en je netwerkkaart op de plaats waar de monitor zat...(zijn toch dezelfde slots he?)
     
  20. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer lukt niet. Ik heb ook alles eruit gehaald wat niet nodig was maar hij doet ut nog steeds niet :mad:. Misschien de BIOS?
     

Deel Deze Pagina