1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Opzeggen xbox live

Discussie in 'Games' gestart door FragSoldier, 8 nov 2003.

  1. FragSoldier

    FragSoldier Nice ass!

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het sowieso al raar, maar iig bedankt :)
     
  2. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een ander vraagje over dat telefoonnummer, is dat gewoon een nederlandsnummer, of krijg ik iemand met de engelse taal eraan.
    want dat is natuurlijk best kut als je niet zo goed engels kunt spreken
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, sinds niet zo lang is de helpdesk in het nederlands, dat waren nog eens tijden bellen voor je reward pack naar Engeland, en maar stuntelen, en het toch voor elkaar krijgen, heerlijk!!!!
     
  4. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    @Panzer : Lol :D

    Kan je ook je kit verlengen met die 2 maanden trials?
    of 2 maanden trial verlengen met een andere 2 maanden trial,
    of moet ik dan die 2 maanden trial in laten gaan en dan gelijk weer bellen dat ik hem over 2 maanden precies wil laten stoppen
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee , je kan niet verlengen met 2 maanden trials ... je moet dan een nieuwe gamertag nemen ... of verlengen via een staryer kit

    Je moet voordat je trial is afgelopen bellen of je hem wilt stoppen of verder verlengen ... als het goed is krijg je ook nog een e-mail
     
  6. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    @Panzer

    Bedankt voor je reactie, had toevallig ook vandaag eindelijk een reactie van microsoft zelf gekregen met dezelfde melding.
    Eens na nieuwjaar gaan bellen.
     
  7. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk kun je zo'n kitje heel lang bewaren, ik kan me bijna niet voorstellen dat alle winkels op gegeven moment hun oude kitjes moeten vervangen voor nieuwe. Dat zou een groot gedoe zijn
     
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb net mijn Xbox Live doos eens even tevvoorschijn gepakt en er staat niks over een 'houdbaarheidsdatum' op. Waarschijnlijk niet dus.
     
  9. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook net mijn XBox Live account opgezegd (slechte verbinding en weinig tijd), maar die gozer zei ook dat de gamer tag per direct werd afgesloten, terwijl het nog een maand geldig is.

    Nou kan het natuurlijk een verkooppraatje zijn (hij deed een aantal pogingen mij om te praten, tevergeefs...), maar ik vind het een nogal vreemde gang van zaken; je hebt tot een bepaalde datum ervoor betaald (in mijn geval gekregen) maar wanneer je het opzegt wordt het per direct stopgezet...
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Volgens de Xbox Live voorwaarden blijft je account doorlopen totdat je abbo verloopt. Als ze je abbo wegdonderen kun je dat met weinig moeite aanvechten en laten corrigeren.

    Die gasten van de supportlijn kletsen een beetje uit hun nek, vrees ik.
     
  11. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik wilde eerst ook de discussie aangaan en het aanvechten omdat ik deze thread al van tevoren had gelezen, maar dat vond ik een beetje zonde van de moeite aangezien ik de aankomende maand toch niet meer op Xbox Live zal komen...
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Haha... Ik heb het dus ook maar even geprobeerd:

    PJ: Ik wil mijn gamertag "XXXXXXXXXXX" beeindigen.

    MS: Uw account is geldig tot 12 maart, maar als u hem opzegt is ie meteen verdwenen.

    PJ: Nou, ik dacht toch van niet. Ik heb nu uw "beleid" op mijn PC scherm staan en daarin staat in artikel 5 toch echt dat mijn account tot 12 maart blijft werken en dat is ook precies wat ik wil. Dat zijn uw abonnementsvoorwaarden voor Xbox Live, en die kunt u niet zomaar even veranderen.

    MS: Momentje alstublieft...

    ....en dan volgt een minuut of 10 dat irritante muziekje waar je helemaal ziek van wordt... (doen ze volgens mij met opzet ;) )

    MS: Ja, dat kan niet met ons computerprogramma. In de regels staat ook dat wij die mogen wijzigen. Maar zoals het er nu voor staat moet u gewoon op 12 maart nog even bellen. Dat is de enige mogelijkheid.

    PJ: En als ik op die dag niet in staat ben om te bellen krijg ik van jullie een rekening van 60 euro. Dat lijkt mij niet correct. Als uw programma uw eigen abonnementsvoorwaarden niet kan uitvoeren stel ik voor dat u een post-it aan uw scherm hangt om op 12 maart mijn abonnement te be-eindigen. Ik heb een overeenkomst met Microsoft afgesloten waarin ik voor 60 euro een abonnement op uw dienst krijg voor 12 maanden, en aangezien ik eerlijk betaald heb wil ik dat Microsoft ook eerlijk haar deel van de overeenkomst nakomt.

    Als u per onmiddellijk wilt be-eindigen ben ik wel bereid om daarmee akkoord te gaan, maar dan wil ik wel een restitutie van een evenredig deel van mijn abonnementsgeld en dat lijkt mij niet de bedoeling van Microsoft.

    Ik wil niet vervelend doen tegen u, maar ik wil toch echt dat Microsoft haar verplichtingen nakomt. Dat lijkt mij niet teveel gevraagd...

    MS: Daar heeft u wel gelijk in. Momentje alstublieft...

    ....en dan volgt weer een minuut of 10 dat irritante muziekje waar je helemaal ziek van wordt...

    ....dat wordt wel een minuut of 15, want het probleem is wat ingewikkelder dan het lijkt...

    MS: Ja, het is inderdaad wat ingewikkelder dan het lijkt, dus we gaan dit uitzoeken en dan wordt u hierover teruggebeld.

    PJ: Ja, dat zou ik op prijs stellen. Ik ben modje van Xboxworld en wij krijgen op het forum nogal wat vragen hierover. Vandaar dat ik dit eens even wil weten.

    Mag ik een verslagje van dit gesprek op het forum zetten?

    MS: Ja, hoor dat is uitstekend. U hoort nog van ons.

    ... more to come ...

    Ik maak hier even een centraal topic van
     
  13. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Interesting, very interesting... :)

    Ik ben erg benieuwd of je nog wordt teruggebeld, en wat ze dan te melden hebben...
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Intresting noteer ik weer alles :)
     
  15. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    dan heb je dit zeker ook gelezen,......

    Sectie B . 2

    2. WIJZIGING VAN DEZE OVEREENKOMST

    Microsoft behoudt zich het recht voor om gedeelten van de bepalingen, voorwaarden, en kennisgevingen waaronder Xbox Live wordt aangeboden te wijzigen, toe te voegen of te verwijderen, daaronder begrepen doch niet beperkt tot wijzigingen in abonnementsvergoedingen en andere kosten, factureringsvoorwaarden, serviceverlening, rechten en verantwoordelijkheden van gebruikers, Gedragscode en de Privacy-verklaring. Alle wijzigingen zullen worden geplaatst onder Beleidsregels op het Xbox Dashboard of op http://www.xbox.com/nl-nl/live of zullen elektronisch per e-mail aan u worden verstrekt op het e-mailadres dat u bij uw oorspronkelijke aanmelding voor een abonnement hebt opgegeven. U dient deze voorwaarden en aanvullende bepalingen in verband met bepaalde spellen, evenementen, of andere aanbiedingen van tijd tot tijd te bekijken.

    Indien u Xbox Live blijft gebruiken houdt dit in dat u instemt met al dergelijke bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen. Indien een wijziging in deze Overeenkomst voor u niet acceptabel is, dient u uw abonnement onmiddellijk te annuleren en uw gebruik van Xbox Live onmiddellijk te staken.

    Of toch niet ?????
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat heb ik gelezen.

    Je hebt bij wijziging van een overeenkomst (bijv verhoging van je verzekeringspremie of wijziging van polisvoorwaarden) altijd het recht om de overeenkomst onmiddellijk op te zeggen.

    In Nederland hoef je eveneens niet te betalen voor een niet verleende dienst (in de USA overigens ook niet). Indien MS van haar recht gebruik zou maken om het abbo per onmiddellijk te beeindingen heb ik het recht om terugbetaling van een evenredig deel van de abonnementskosten te verlangen. Men spreekt in dit kader van 'onverschuldigde betaling'.

    Maar dat is allemaal juristenprietpraat. Het commerciele belang is hierbij veel groter dan die paar centen die ik terug zou kunnen krijgen. Als de gamerswereld er lucht van krijgt dat Microsoft zomaar eenzijdig een abonnement beeindigt terwijl daarvoor betaald is barst de hel los, en dat komt MS ongetwijfeld niet goed van pas (als intreder in een nieuwe markt)... Ze doen niet voor niets hun uiterste best om meer uitstekende support op de Xbox te geven.
     
  17. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vroeg ook alleen of je het gelezen had LOL.

    maar goed MS zal het heus wel verandere.

    we wachten af ok Laters
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ander verhaal... Tsja... Ik heb zoveel Gamertags dat ik er makkelijk eens wat mee kan spelen... ;)

    Ik had dus gisteravond zitten experimenteren met trial cards (zie mijn post in deze thread) en denk zojuist "Even die accounts cancellen voordat ik het vergeet".

    Krijg vandaag een lief meisje aan de telefoon die de twee trials eerst niet kon vinden (want ik had mijn initialen en achternaam niet gescheiden en dan kunnen ze niet zoeken in de computer), maar daarna ging ze op gamertag zoeken en dat ging prima. Beide accounts meteen verwijderd "Ja, maar die zijn nog tot 20 maart geldig :eek: ??". Heb ik haar gewezen op mijn andere accounts en toen werd ze weer rustig... ;)

    Vervolgens de Xbox aangezet en geprobeerd PGR2 te starten met een van die 2 trials. Dan krijg je een bericht dat je account "suspended" is en vervolgens kun je je credit card informatie bijwerken. Zo gezegd zo gedaan; vervolgens krijg je een melding "Er is iets mis met uw account - Neem kontakt op met de Xbox Live helpdesk". Hmmm... Beetje verwarrend.

    Het verwijderen van die accounts van mijn disc is eveneens een beetje tricky... Je moet naar memory management gaan (in je settings menu), dan zoek je "Xbox Live Accounts". Nu nog even niet selecteren, want dan selecteer je alle accounts en ben je ook dat kwijt wat je nog wilt bewaren.

    Cursor naar rechts en dan laat ie per account de gamertag zien. Highlight de gamertag die je wilt verwijderen en druk op "A". Kies vervolgens "delete" en zeg maar dag met je handje. Weg is ie.
     
  19. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    @ Pejannl:

    Heb je al een telefoontje gekregen naar aanleiding van die discussie met die help desk medewerker over de restitutie van het abonnementsgeld? (een aantal berichten hierboven)
     
  20. anatomica

    anatomica Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    /me wonders.

    de laatste keer dat ik hier keek waren er nog 4 pagina's
    zijn er soms pagina stelende kabouters?
     

Deel Deze Pagina