[XOne] [Centraal] Opzeggen xbox live

Discussie in 'Games' gestart door FragSoldier, 8 nov 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien heb je het post aantal in je profiel veranderd .. als je deze op max zet zie je namelijk maar 1 pagina :+
     
  2. anatomica

    anatomica Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm zie jij er dan meer dan 3 ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
     
  3. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil niet moeilijk doen hoor maar als er idd een gat zit (die er zeer zeker is) in het TERMS OF USE gedeelte over restitutie en op zegging van acount dan is dat zomaar niet opgelost dat moet eerst door een legal-department waar dan weer juristen aan de slag enz, enz,.... maar ja dat wist je vast niet.

    Ander had je wel anders gelult, over deze questie.
    Want als je denk door een grote bek op te zetten je veel mensen zult helpen heb je het mis, je kan beter wat anders reageren. wat meer zakelijker en corecter je weet trouwens ook dat een helpdesk medewerker niet die bevoegdhied heeft omdat jij wat ziet het perdirect te verandere dat gaat via een juridische proces.

    Ja zeiken kunnen jullie als de beste, Maar mee werken aan een oplossing via een menselijk vorm dat is er niet bij. JAMMER en dat voor een modirator ai.

    Ik heb ze manelijk ook gebeld en dit probleem voor gelegd op een vriendelijke manier en heb daar een helder antwoord op gekregen, had je ook kunnen hebben en het staat zelfs op de officieel web site van Microsoft, als men op merkingen heeft en of vragen dan kan men die telefoonisch of per E-mail door geven.
    Die site hoef ik natuurlijk niet te geven want die moet z'n iemand als jou toch wel weten niet.

    Maar goed we wachten maar lekker af op het antwoord van Microsoft Xbox..
    dat geduld kan ik tenminste wel op brengen zonder te zeiken.

    Zullen we anders jullie beleid onder de loep nemen, want die is ook niet koffie zuiver.
    Oke je hoeft niet te betalen maar dan nog.
    Met name vrije meningsuiting is bij jullie matig aanbod.
    Maar daar hoor je me ook niet over zeiken.

    Met andere worden loop niet zo te zeuren over MS ze doen hun best voor alle gamers.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan ook je tekst editten hoor ... maar om op jou verhaal terug te komen ... als je ergens voor betaald heb moet je het ook kunnen krijgen ... als ik een jaar abbonement van elsevier betaald heb ... dan krijg ik ook een jaar de elsevier ... Ook als ik deze een maand voor het aflopen afzeg. Maar als je Microsoft op belt word je abbonement accuut stopgezet ... en dat vind ik zelf ook belachelijk

    /edit/ Ik bedoelde niet je spelfouten ... Ik maak zelf heel veel spelfouten .... maar ik bedoelde je 3 berichten achter elkaar ... Mijn excuses.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  5. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er iemand op deze forums een voorstander van Microsoft is, dan zijn het de beheerders en moderators van XboxWorld.nl . Waarom zouden ze dan zo veel tijd en energie in een site steken als ze de fabrikant ervan wel kunnen schieten ?!?

    Bovendien vind ik Pejannl helemaal niet zeiken in zijn gesprek. Tenminste, als ik zijn verhaal moet geloven:

    Pejannl vertelt gewoon eerlijk hoe hij er over denkt en waar je als klant recht op hebt. Niets meer en niets minder...

    Volgens mij wil jij gewoon op XBW zeiken, getuigende je taalgebruik (en spelfouten) en de twee erg bescheiden berichten na je post...
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2004
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Lacht ... als we het overbeleid hebben ... ben je bij Pejannl op het juiste adres. Hij heeft bijna iedereen geholpen om op Live te komen en hij heeft veel kennis van zaken. _O_
     
  7. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Een kleine toevoeging aan Fardo, als ik zo vrij mag zijn.

    Zoals zo vaak geciteerd uit de FAQ:

    De community is geen marktplaats waar je zomaar alles kan roepen. Je bent te gast en we verwachten dan ook dat je een beetje respect toont tegenover de andere gasten en de leiding van het forum. Denk ook na voordat je iets plaatst; Draagt het bij aan de discussie? Hechten andere mensen waarde aan deze post? Is het niet in strijd met het beleid? Hier nemen we graag het voorbeeld aan van het Edge forum; "This is not a democracy, and you don’t have a right to free speech. This is Edge’s house, and if you come in and you’re abusive and annoying, you get kicked out."

    Als je het hier niet mee eens bent, dan moet je gewoon weggaan. Wij zullen je niet missen...


    Maar goed, we gaan weer erg off topic. En Pejannl heeft nog steeds niet mijn vraag beantwoord.

    @ Pejannl: heeft de help desk je al gebeld?
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2004
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kom op, peepz, chill down.

    @Sneltje: Ik zeur niet en ik ben eveneens niet onfatsoenlijk tegen de helpdesker die ik aan de telefoon krijg. Ik stel een doodgewone eerlijke vraag, de helpdesker erkent dat mijn vraag legitiem is en vertelt me dat dat naar de 2e lijn doorgesluisd moet worden. Dat is een normale procedure en ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Stay cool.

    @Jeruzame: Ja, de helpdesk heeft mij vrijdag al teruggebeld, maar alleen om te melden dat ze nog niets te melden hebben. Zoals Sneltje terecht opmerkt heb ik een ingewikkelde situatie neergelegd die men niet een-twee-drie kan oplossen.

    De helpdesker in kwestie (opnieuw een vriendelijke jongedame) meldde mij dat het zeer waarschijnlijk zal uitlopen op een policy wijziging.

    Zoals ik al eerder aangaf is het zeer wel mogelijk en zelfs waarschijnlijk dat MS daaruit negatieve publiciteit zal oogsten en dat zal men ongetwijfeld niet leuk vinden. Dus ik denk dat men er voorlopig niet uit is.

    Ondertussen zit ik met een gamertag die ik niet kan opzeggen want dan is ie weg, maar die me straks wel zomaar 60 euri gaat kosten. Ben benieuwd waar dat op uitloopt...
     
  9. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    dus ff voor de goede orde ? ik koop dan nu een setje van xbox live voor nog een jaar aangezien ik me nam nu niet echt denderend vindt dan zeg ik het op maar dan moet ik dus dat setje en weer die 60 euro betalen tog?
     
  10. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry voor mijn spelfouten maar ik ben nog steeds niet native Nederlander, PUNT

    Waar lullen we nu over mij of over een foutje binnen het kader van de terms of use.
    Jullie lopen te zeiken maar ik hoor nog steeds geen oplossingen (wat de boer niet kent,......... )
    Dus.

    Das nou ook niet waar wat je zegt want neem nou bijvoorbeeld Xboxmagazine (benelux), als je daar niet twee maanden van tevoren schriftelijk opzegt wordt het stil zwijgend verlengd.
    Je kan ook gewoon op bellen op de dag tot het afloopt ben je nu van het gezeik af.

    Rest my case,...........
     
  11. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    kijk dan zijn we het toch samen eens ok.
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is nooit anders geweest. Microsoft legt in diverse handleidingen uit hoe belangrijk de keus van een juiste gamertag is en meldt ook dat die gamertag voor de duur van je abonnement niet veranderd kan worden. Daar worden bijzonder weinig tot geen uitzonderingen op gemaakt. (Ik ken er precies één).

    Als je dus niet tevreden bent met je gamertag dan heb je geen andere keus dan je abonnement beëindigen en een nieuwe abonnement starten. Dat is overigens precies wat ikzelf heb gedaan. Ik had eerst gamertag "Tatushki" en kreeg steeds opmerkingen van Amerikanen die mij kickten nadat ze me meldden "I don't play no fucking Japanese." En Nederlanders spraken mijn naam steevast uit als Tatoesjiki of zoiets. Word je ook al niet vrolijk van.

    Mijn vriendin noemt mij steevast Petrushka, wat een kruising is tussen de Russische vertalingen van Peterselie Jan Klaassen. :+

    Ik heb dus een voorraadje goedkope starterkits van de FRS gekocht (winkel leeg gekocht...:+) en ben met een nieuwe account gestart.

    In het kort: Als je geen bijzonder heel erg uitermate verschrikkelijk ontzettend dringende reden hebt om aan Microsoft te vragen om je gamertag te veranderen dan heb je geen andere keus dan je oude account stoppen en een nieuwe account nemen. Maar zoals gezegd staat dat in alle helpfiles, FAQs, handleidingen, enz. enz. aangeven.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, kijk... Dat is het hem dus.

    Microsoft dwingt mij, doordat ze hun eigen terms of use niet kunnen hanteren "want ze hebben een verkeerd computerprogramma" om ofwel een gedeelte van mijn betaalde abonnement in te leveren, ofwel om op de exacte datum naar de helpdesk te bellen. Als ik op die dag 's morgens van de trap val kost mij dat 60 euro voor een abonnement wat ik niet wil.

    Ik begrijp je parallel met een tijdschriften abonnement niet. Stel je voor jij zegt je abonnement op Xbox Magazine op en je krijgt dan aan de telefoon te horen dat je dan met onmiddellijke ingang geen tijdschriften meer krijgt en dat je dus voor een paar maanden te veel hebt betaald. Dat klopt dan toch ook niet?

    De oplossing van het probleem is tweeledig.

    Eerstens dient Microsoft coulant te zijn tegen de huidige abonnee's, want toen zij met Xbox Live begonnen accepteerden zij een terms of use waarin staat/stond dat ze vantevoren hun abonnement kunnen opzeggen zonder daarmee een groter of kleiner gedeelte van het abonnement kwijt te raken.

    Tweedens moet Microsoft de terms of use aanpassen zodat nieuwe abonnees niet met een onwaarheid geconfronteerd worden. Misschien had ik dat abonnement nooit genomen als ik vooraf andere terms of use gepresenteerd had gekregen.

    Kijk, voor mij is het allemaal niet zo'n enorm probleem. Ik heb een goed inkomen en kan die paar eurootjes makkelijk missen. Maar voor een student of zelfs een scholier ligt dat wel even anders. Dan is 5 euro per maand alweer een aardig bedrag en dan vraagt men terecht om ook de beloofde service te krijgen waarvoor men betaald heeft.
     
  14. anatomica

    anatomica Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    " Microsoft legt in diverse handleidingen uit hoe belangrijk de keus van een juiste gamertag is en meldt ook dat die gamertag voor de duur van je abonnement niet veranderd kan worden "

    en je vind mij offtopic ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

    /Mod Je hebt je Officiële Waarschuwing verdiend en die zit in je PM box. PJ
     
  15. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke ook hier heb ik weer wat op te zeggen sorry hoor.
    Het is niet helemaal waar.
    Een vriend van mij wou ook zijn gamertag veranderen en dat kon niet zomaar zei de Xbox customer care toen zei hij dan hoef ik die service van jullie niet en kap ik er per direct mee, en binnen 24 uur had hij een force name change zo dat hij een andere gamertag kon kiezen.
    En zo heb ik er al meer gehoord die het gewoon konden veranderen mits ze maar een goede rede gaven.
    Microsoft wil graag zoveel mogenlijk mensen op Xbox Live hebben en als dat kan met een gamertag change dan doen ze dat ook.
    Customer satisfaction

    Dus ook hier weer sorry maar het kan wel.

    Ik vraag me toch wel af of jij niet echt iets tegen Microsoft hebt hoor.
    Er komt namelijk niet veel positiefs uit jou althans zo klinkt het, sorry als je je nu aangevallen voelt niet mijn bedoeling.
    Maar als je een topic maakt zoals deze krijg je gewoon dit soort kritiek, en dan is het aan jou de taak om van negative kritiek om te zetten naar postive.

    Kom op ik weet dat je het kan.
     
  16. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je als klant eerst moet dreigen voordat er wat gebeurt, dan vind ik dat nou niet bepaald klantvriendelijk van Xbox. Bovendien vind ik "anders kap ik er per direct mee" ook geen goede reden.

    Ik zit zelf ook niet meer op Xbox Live, dus 't is allemaal niet voor mij van belang. Maar ik vind wel dat Xbox duidelijk en helder haar regels moet formuleren, en niet met twee maten mag gaan meten.
     
  17. anatomica

    anatomica Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm het klopt ze kunnen uitzonderingen maken , en het klinkt niet helemaal ideaal maar dat doen ze ook alleen voor het behouden van klanten . je kunt van tevoren nalezen dat je goed moet nadenken over je gamertag . dus niet dat je met rare namen komt die je net die week leuk vind klinken.
     
  18. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Klopt maar ik begon er niet over (bij de weg waarom geen Live meer?)
    I.V.M. TERMS OF USE?
     
  19. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee hoor, om twee totaal andere redenen:

    1. Mijn Internetverbinding lagt enorm, dus ik kon amper spelen.
    2. Zes euro per maand is voor mij te veel, helemaal nu ik op kamers ga. Bovendien speel ik ook niet zo enorm veel...

    Maar ik vond het inderdaad vreemd toen die help desk medewerker zei dat het per direct niet meer zou werken. Ik vond dat niet erg (omdat ik zo'n Trial had en het toch niet meer speelde), maar als je er wel voor hebt gedokt, wordt er zo even een aantal maanden (à zes euro) door je neus geboord. En dat vind ik niet kunnen.

    Ik wilde er zelf ook over beginnen, maar ik wist dat Pejannl er er al mee bezig was. Ik laat het liever aan hem over, aangezien hij veel meer kennis van zaken heeft dan ik...
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok, guyz. Laten we na deze zijsprong terug gaan naar het topic van deze thread: De discussie over het opzeggen van een Xbox Live abbo.

    @Sneltje: Schakel je PM in als je een reaktie van me wil.
     

Deel Deze Pagina