1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Opzeggen xbox live

Discussie in 'Games' gestart door FragSoldier, 8 nov 2003.

1. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    die kan ook weer om gezet worden naar jaarlijks in account management en dan subscription,.... daar kan je hem omzetten naar jaarlijks

en Pejannl IDD laten we terug keren naar de main topic het opzeggen van XBOX LIVE (waar ik het nut niet van in zie maar goed).

Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  2. frankie12

frankie12 Xbox live de gekste

Leuk Bevonden:
    1
    hoe zeg je het nou op?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    door de xbox help desk te bellen ... nummer staat in deze thread

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit is het Telefoon nummer van de nederlandse helpdesk:

0800 023 3894

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Update 12 Februari.

Toch maar weer eens de helpdesk gebeld. Krijg een vriendelijke jongeman met een diep Limburgs accent aan de lijn (toch niet ons aller Anatomica?) die tot zijn grote verbazing constateert dat het helpdesk ticket al ruim 3 weken open staat en er nog steeds geen antwoord is.

Enfin, dan gaan we 20 minuten in de wacht. Deze keer met popmuziek. Een zanger schreeuwt in mijn oren "You're as cold as ice!". Tsja... Hij heeft natuurlijk wel gelijk, maar toch is deze titel niet erg gelukkig gekozen voor een helpdesk... ;)

Binnen de helpdesk worden nu de Xbox Live Gebruiksvoorwaarden nagelezen en vervolgens wordt mij gemeld dat ik weliswaar gelijk heb maar dat men nog geen antwoord voor me heeft. "U kunt het beste op 11 maart nog eens bellen". Ja, kom. Dan zit ik tot 22:45 uur in het buitenland. En als ik thuiskom wil ik nog gauw een half uurtje met m'n Xbox op Live. Om afscheid te nemen van mijn 100 Friends... :+

Ja, natuurlijk is dat gechargeerd en dat begrijpt de helpdesker ook wel.

Ondanks dat is hij nu ook nieuwsgierig geworden, zo vertelt hij me, en hoopt dat hij me morgenmiddag terug kan bellen.

... wordt vervolgd ...

6. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Haidiho, ik had weer een vraagje van andere aard.

Als ik nu mijn XBL op zou zeggen (speel er mijns inziens te weinig op), maar over 5 maanden oid wil ik er weer op (halo 2), is het dan mogelijk om mijn oude tag weer te gebruiken, dus om mijn account gewoon ff in sleep stand te zetten om em later weer te gerbuiken?

Of is het mss mogelijk om die gamertag weer opnieuw te kiezen als ik een nieuw kitje koop, omdat mijn oude account letterlijk verwijderd is?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat is niet mogelijk .... je kan maximaal 3 maanden een sleep stand hebben ... daarna ben je jouw gamertag kwijt ... 1 troost niemand anders kan je tag claimen

8. the solitaire

the solitaire =Loremaster=

Leuk Bevonden:
    0
    ok, update over wachten en opnieuw verdergaan.
    ik belde voor het cancellen van m'n trial account en mij werd verteld dat ik gedurende 30 dagen mijn account opnieuw kon laten activeren. Heb vervolgens toch maar verlengd met een starterkitje (wil gamertag niet kwijt) en belde na het horen van het uitstel van (ook al) half life 2 maar weer om te cancellen.
    die mocht ik binnen 60 dagen weer opnieuw activeren.

knap verwarrend allemaal.

maar ergens wel logisch.
    wie heeft trouwens 3 maanden geroepen???

PS: beetje leukere muziek zou inderdaad geen slecht idee zijn. cold as ice is te verkiezen boven wat ik aan heb moeten horen

PSS: heb nog steeds niet gecancelledO-)

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb gisteren opnieuw gebeld en krijg het zelfde leuterverhaal te horen. Je kunt alleen nu meteen opzeggen; de regels uit het Xbox Live beleid lappen we aan onze laars.

Als alternatief moet ik maar zorgen dat ik op 11 maart nog eens bel. Tsja, ze kunnen me natuurlijk niet het Russische nummer van de Xbox Live helpdesk geven. Vanuit Rusland kun je nml moeilijk een Nederlands 0900-nummer bellen. Mijn zoontje mag dus een week minder met Xbox Live spelen dan waarvoor ik betaald heb. De juridische term hiervoor is volgens mij "verduistering" maar het zou ook "oplichting" kunnen zijn.

Ik krijg even later een persoon aan de lijn die beweert dat ie supervisor is en nadat ie zijn virtuele middelvinger naar me op heeft gestoken is ie verbaasd dat mijn taalgebruik aangepast wordt aan de contractbreuk van Microsoft.

Ik heb hem toen moeten uitleggen dat ik iemand die mij op straat probeert te bestelen gewoon een klap op z'n smoel verkoop en toen begreep ie wellicht wie van beide partijen fout zat... :confused:

Ik heb, onder protest, mijn "Tatushki" gamertag opgezegd.

Gedwongen door Microsoft die anders op 12 maart mijn credit card voor 60 euri belast simpelweg omdat ik niet op 11 maart kan opbellen. De Xbox Live voorwaarden worden dus door Microsoft zelf níet gehanteerd. Een klacht hieromtrent is onderweg naar Microsoft. (Uiteraard in Amerika, want daar zijn ze wat gevoeliger voor klantenreakties dan de superklantonvriendelijke Nederlandse tegenhangers).

/edit: Het is een 0800- nummer en niet 0900-nummer. Maar ook dat nummer werkt niet vanuit het buitenland. (Voor het geval iemand dat belangrijk vindt).

10. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien iets om naar Kassa en/of Ook Dat Nog te sturen, of wil je 'onze' Xbox niet in een slecht daglicht plaatsen?

11. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik ben net klaar met bellen naar de helpdesk
    Kheb me abbo opgezegd

En ze zijn verdomd vriendelijk hoor....

*alleen iets harder praten heldesk mensen ik verstond er bijna niks van* 8)

12. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je iets voor een jaar betaald, dan heb je recht op dat hele jaar, geen dag meer en geen dag minder.

Qua klantenservice ben ik ook tevreden, ik denk dat het grote probleem bij de dienstverlening zit.
    Hoe groot kan de moeite zijn, weet je hoe het hoort te gaan:

"Xbox-live support, kan ik u helpen"

"Jazeker, ik heb tot 13 maart 2004 een Xbox-live abonnement en ik wil na deze termijn niet verlengen"

"Dat kan meneer, ik zal in ons bestand opnemen dat u geen prijs stelt op verlenging van uw account, u wordt na dit jaar automatisch uit ons bestand verwijderd"

Natuurlijk zal het technisch moeilijker zijn dan dat ik het schets, maar het hoort niet zo te gaan:

"Xbox-live support, kan ik u helpen"

"Jazeker, ik heb tot 13 maart 2004 een Xbox-live abonnement en ik wil na deze termijn niet verlengen"

"Dat kan meneer, dan moet u alleen 12 maart terugbellen, want we kunnen accounts alleen per direct opzeggen"

"Ja, maar ik heb toch voor een heel jaar betaald"

"Sorry meneer, we kunnen accounts niet in het voren of per datum opzeggen, alleen per direct"

Dan lop je als bedrijf het "klant is koning" principe erg mis hoor.

En laten we heel eerlijk zijn, als je geen zeikende mensen aan de lijn wilt hebben moet je ook niet op een helpdesk gaan werken, het is namelijk een bijkomend verschijnsel dat je af en toe wordt afgezeken "part of the job"

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Thread opgeschoond. Offtopic berichten of persoonsgerichte onfatsoenlijkheden worden gewist en de dader krijgt een forumban. PJ

14. mickey_nl

mickey_nl Xbox fool!

Leuk Bevonden:
    0
    Even een opmerking omtrend te opschoning. Wil de mod van dit onderdeel wel ook de persoonlijk op helpdeskmedewerkers gerichte opmerkingen opschonen?

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zeker! Ik heb het gelijk even gedaan. De originele thread, incl de oorspronkelijke posts, staat in het modhok.

PS: 'omtrent de opschoning'.

16. bosstone

bosstone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk veranderen ze hun TOU om dit soort problemen in de toekomst te vermijden, maar ja dat is niet alleen bij de Xbox het geval, MS heeft wel vaker "vreemde" TOU gehad, ook bij office pakketten etc. en zo zijn er nog wel meer bedrijven. Meestal word het zo gedraaid dat de klant het verkeerd interpeteert of dat een bedrijf het anders interpeteert en dat dit in hun ogen ook de enige manier is om het te interpeteren. En wat betreft de klant is koning ben ik helemaal met je eens maar het zou niet het eerste bedrijf zijn die dit beantwoorden met "Maar wij zijn keizer"

To be continued zeker weten

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hopelijk veranderen ze hun interne programmatuur zodat de helpdesk in staat is om de (overigens juiste) Xbox Live voorwaarden ten uitvoer te kunnen brengen.

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk vind ik het een beetje achterbaks van MS dat je niet gewoon bij Billing in je dash kan aangeven dat je niet langer gebruik wilt maken van XBL, maar dat je het alleen telefonisch op kan zeggen, en als je niks aangeeft dan maken zij van je abo een 6,99 per maand abo voor een jaar waardoor je duurder uit bent dan normaal gesproken. Sowieso vind ik het niet kunnen dat ze zomaar zonder toestemming je abonnement lekker verlengen. Maar dit zal wel aan mij liggen * zucht*.

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja... Het zou inderdaad de meest logische methode zijn dat je het gewoon in je account management kunt aangeven, maar MS weet natuurlijk ook dat dan de drempel voor opzeggen erg laag is geworden en dan raak je dus een hoop abonnee's kwijt. Microsoft is nog steeds een commercieel bedrijf en geld verdienen is niet vies... ;)

Maar het is niet juist dat je abbo automatisch een 6,99 euro abbo wordt. Dat geldt wellicht voor trial abbo's (is dat zo?), maar een normaal jaarabonnement wordt na verloop van een jaar opnieuw verlengd met een jaar en dat kost dus pakweg 60 euro.

Dat is de normaalste zaak van de wereld. Dat werkt zo voor de krant, voor elk lidmaatschap van een vereniging, voor je verzekeringen, voor je inschrijving op school (tot je eindexamen gedaan hebt), voor je abonnement op gas en elektra, enz enz enz... Stel je voor dat het anders zou zijn. Dan heb je een hele boekhouding nodig om elk jaar op tijd je kabelabonnement te verlengen. Ben je net klaar met het verlengen van je water abonnement, valt ineens je internet uit omdat je vergeten had om het te verlengen. Nee, dat lijkt mij niet praktisch. Dat automatisch verlengen vind ik een prima zaak.

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    En als je je opgeeft bij Live geeft je volgens de algemene voorwaarden toestemming aan MS om het te verlengen TENZIJ je het vantevoren opzegt.....

Deel Deze Pagina