1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Planet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door brogum, 12 mrt 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    <Zucht> |:- |:- |:-

    Een Alcatel 510 is een modem met ingebouwde router. Zoals ik al tientallen malen geschreven heb:

    <start herhaling>
    Als je even op het forum had rondgeneusd dan had je geweten dat een rechtstreekse verbinding tussen Xbox en Alcatel modem niet werkt (met KPN ADSL, dus).

    Maar als je een Alcatel met ingebouwde router gebruikt dan werkt het wel.

    Zo eenvoudig is dat. Heb je een Alcatel multi-pc modem dan kun je je Xbox rechtstreeks aan je Alcatel hangen. Heb je alleen maar een modem, en heb je hem niet 'getweakt', dan MOET er een router tussen.
    <einde herhaling>

    Jouw Alcatel 510 is een modem met een ingebouwde router, zoals ik al schreef. Inderdaad heb jij er wellicht een met maar één LAN poortje. Dat betekent dan dat je vervolgesn een verdeeldoos (een 'hub' dus) moet gebruiken om alles aan elkaar te knopen, maar je hebt geen router meer nodig want je hebt er al een.

    Daarom werkt het dus bij jou. Snap je het inmiddels?

    Nog een vraagje: Wat voor een 'router' gebruik jij, naast die Alcatel. (Merk en type)
     
  2. IK NL

    IK NL Guest

    je laatste zin zaaide verwarring:
    en mijn router is de: sitecom broadband home station zo een wireless geval.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, veel mensen maken geen onderscheid tussen een "Alcatel modem" en een "Alcatel modem/ADSL Router". Oke, duidelijk, dus.

    Overigens begrijp ik nu ook waarom je desondanks een losse router hebt gekocht.
     
  4. IK NL

    IK NL Guest

    :), zoals ik ook al mellde heeft mijn modem maar 1 ingang, nu had ik ook een hub/switch kunnen nemen ja maar een router werkt sowieso beter vind ik, en wireless he.
     
  5. Exquisite

    Exquisite Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, weet iemand of het mogelijk is om 2 netwerkkaarten te gebruiken, zodat ik vanaf de server PC een kabetlje naar de Xbox en de andere PC kan laten lopen? Ik vraag dit hier omdat ik Planet heb, weet niet waar ik het anders zou moeten vragen..
     
  7. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    Mxstream ADSL-Comfort
    1: Naam provider
    Planet
    2: Soort abonnement (naam, type)
    Mxstream ADSL-Comfort (?)
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    Adsl
    4: Up- en downloadsnelheid
    728-128 (down week nie meer precies)

    B: Hardware
    uhm nix modem
    1: Modem merk en type
    Alcatel Speed Touch Home ISDN
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    nee (kan wel advies voor goedkope goeie gebruiken)
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    nee
    5: Direct Connection Ja/Nee
    probeer ik wel
    6: Crossover kabels in gebruik?
    de kabels zijn wel goed
    7: Hub in gebruik?
    nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    TCP/IP en gateway weet ik cker goed. netmask is of: 255.255.255.0 of 255.0.0.0 maar bij allebei doet et et nog niet.
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?
    is direct niet via pc

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    duh
    2: Dashboard versie?
    jah
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    bij de IP
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    Could not verify IP of iets dergelijks.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    dns is goed.


    Nou heb ik dus MXstream en moet je normaal als je gaat internetten dus altijd ff connecten. Daarom heb ik bij PPPoE dus wel gebruikersnaam en w8woord ingevuld. Weet niet cker of dit moet. Misschien kan die direct connectie wel gewoon helemaal niet en moet ik router kopen (waar veel mensen geen zin in hebbe.)
    Bij PPPoE het 3 iets waar ze naar vragen (hostname ofzo) snap ik ook nie helemaal. IEmand heeft me duidelijkheid plz. Heb ik toch perse een router nodig?
    alvast tnx
     
  8. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk niet dat ik hier live mee kan krijgen. of wel?

    A: Abonnement MXtream ADSL comfort
    1: Naam providerplanet
    2: Soort abonnement (naam, type)planet ADSL comfort MXtream
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid
    d: 80.0 up: 12.7
    B: Hardware van wat?
    1: Modem merk en typealcatel, weet niet welk type
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee, een switch
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)las ik het neem wel, nederlands windows 2000 professional
    5: Direct Connection Ja/Nee wat is dat?
    6: Crossover kabels in gebruik? nee
    7: Hub in gebruik? nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gatewaywaar kan je dat vinden?
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?"

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?nog geen xbl.
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
     
  9. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou? Ik word hier echt niets wijzer uit. Welk modem ondersteund het eventueel niet?

    Die link op die planetinternet helpsite helemaal onderaan:

    Indien je Xbox de verbinding met Xbox Live niet automatisch maakt, verschijnt het volgende bericht: "Could not connect to Xbox Live. Do you want to troubleshoot your network connection?", kies Yes. Bij Planet ADSL support vindt je gedetailleerde informatie over het probleem en aanwijzingen om het probleem op te lossen.

    Achter die link zit geen enkele info over xbox met planet |:-
     
  10. IK NL

    IK NL Guest

    in principe worden ze allemaal wel ondersteund alleen sommige moeten via pc of router.

    check hier of hier

    (sorry planet internet grapje)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2003
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat kan, maar je kunt veel eenvoudiger een goedkope hub kopen. Sluit de LAN zijde van je server aan op die hub en sluit vervolgens de andere PC(s) en je XBox eveneens aan op de hub.

    NB: Ik neem aan dat jij met "Server PC" bedoelt dat die PC Internet Connection Sharing gebruikt en als gateway naar het internet funktioneert, right?
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt hiermee het antwoord al gegeven. Je hebt inderdaad ofwel een router nodig ofwel je moet je PC als gateway gebruiken (dan is die PC dus feitelijk ook een router).
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk van wel. Neem kontakt op net de helpdesk van Planet om na te vragen of je evt extra spullen moet aanschaffen. Inmiddels heeft hun helpdesk het belscript klaar en dus weten ook de miepen van de helpdesk je te vertellen wat er wel en/of niet goed is.
     
  14. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb ze een keer een mailtje gestuurd, en ze hebben er nog steeds niet op gereageerd.
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor een hub ben je toch al gauw €50 kwijt, of kijk ik nou scheef? *denkt laatste
    Exactemento.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2003
  16. subje

    subje Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    aloah

    hoe kan je de usb modem tweaken???
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Een goedkoop hubje mag niet meer dan 25 euro kosten. Daar krijg je al een heel redelijk ding voor. Als je tevreden bent met 10mbit kan het zelfs nog goedkoper. Wel even opletten dat je een ethernet hub koopt en geen usb hub. :9

    Overigens... Ik zou helemaal geen geld aan zo'n hub besteden en voor een tikje meer gewoon een kabel/adsl router kopen. Voor 80 of 90 euro ben je het mannetje en dat is echt stukken beter dan internet connection sharing via een server pc. Bovendien is met zo'n router je netwerk ook enigszins beveiligd tegen hackertjes.
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    10 mbit is 'nuff. Mijn netwerkkaartje zelf is 10mbit, dus volgens mij heb ik niks aan meer mbits :p.
    Hmm... tja, zo nodig is het nou ook weer niet. Alhoewel 't idd wel errug makkelijk is :confused:. Nouja, me'll think about it ;).
     
  19. subje

    subje Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn de instellingen dan?


    aloah..

    Ik heb ook shared connection maar het werkt voor geen meter..
    Allemaal errors
    heb planet internet.
    lan verbinding ziet er prima uit..
    Alleen de instellingen zijn volgens mij niet goed..

    Wie kan mij helpen???

    subje
     
  20. bartje_bartje

    bartje_bartje pro

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je in de instellingen van je router kijken (hij zegt waarschijnlijk ook iets over dhcp dan moet je kijken bij dhcp en dan er auto van maken - waarschijnlijk staat dhcp uit)
     

Deel Deze Pagina