1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Planet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door brogum, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet wel een crosscable UTP hebben!
     
  2. Phrenetic

    Phrenetic Gamer.nl Fanboy

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een firewire kaart en *kan* als netwerkkaart gebruikt worden, maar niet om je Xbox op aan te sluiten.
    Is de onderste aansluiting op de foto een intern modem? (Ik vermoed van wel, kan het moeilijk zien op de foto).
    Zitten er 2 lampjes naast die stekkeringang op de onderste aansluiting die je op de foto kunt zien? Dan is het een netwerkkaart.
    Anders zal je dus ook een netwerkkaartje moeten kopen en inbouwen in de PC. Als je dat niet durft kun je vragen of ze het in de computerwinkel voor je doen, maar echt lastig is het niet.
    Verder heb je geen speciale netwerkkaart nodig, de eenvoudigste (en goedkoopste) die je kunt kopen zal voldoende zijn. Er moet wel een RJ45 stekker op passen om de stekker van de UTP kabel op aan te sluiten. Dit lijkt op een telefoonstekker zoals in een modem, maar is breder.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2003
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :confused: ik denk niet dat dat gaat lukken
     
  4. Phrenetic

    Phrenetic Gamer.nl Fanboy

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie net op dat screenshot dat je wel een netwerkkaart hebt (de realtek, waar LAN verbinding bij staat) alleen is de verbinding niet actief omdat er geen netwerkkabel is aangesloten. (rood kruisje in het icoon naast de 1394 aansluiting).

    Dus gewoon een UTP crosscable halen en op de pagina die ik hierboven ergens gepost heb lezen hoe je je internet verbinding moet delen.
     
  5. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    k ik heb de goede kabel inmiddels...hij kan dus alleen die dns server niet vinden maar volgens mij had ik al eerder gelezen dat er ergens stond hoe dat moest.

    dankje voor jullie hulp
     
  6. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Ok ik heb toch nog een probleempje..

    ik ga dus naar die ene xbox site toe waar jij het over had...
    en dan kom ik dus bij configureer internet verbinding.

    1. Meld je aan op de pc als Administrator (beheerder) of als Owner (eigenaar).

    2. Bij Windows XP wordt Internet-verbinding delen automatisch geladen tijdens de installatie.

    3. Klik op Start in de taakbalk, klik met de rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties en klik op Eigenschappen.

    4. Klik met de rechtermuisknop op LAN-verbinding.

    5. Klik op Eigenschappen in het snelmenu en klik op de tab Geavanceerd.

    6. Schakel onder Internet-verbinding delen het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken in.

    7. Klik op OK.
    De internetverbinding wordt gedeeld met je Xbox.



    Nou gaat het dus bij stap 6 een beetje fout. Want ik heb in geadvanceerd die keuze helemaal niet. Ik krijg alleen iets met een firewall en dat kan ik geeneens aanvinken.
    Ik heb dit wel bij die 1394 kaart maar niet bij deze?



    edit: Xbox live geeft alleen aan dat ie de DNS server niet kan vinden....
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2003
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie deze thread nb vervolg daar je vrag omdat dat over Internetdelen gaat ;)
     
  8. Phrenetic

    Phrenetic Gamer.nl Fanboy

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh... ik heb hetzelfde hier op mijn kantoor pc. Kan je hier verder niet mee helpen want ik gebruik zelf geen ICS.
    Dat je Xbox de DNS server niet kan vinden komt waarschijnlijk omdat er nog geen internetverbinding richting de Xbox is omdat ICS nog niet werkt.
     
  9. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Het is al gelukt....dankjulliewel
     
  10. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    btw: vraag niet hoe...maar ik kan internetten en liven tegelijkertijd zonder router of hub of wat dan ook.
    Ik zat een beetje te kloten en toen heb ik een brug ?? gemaakt blijkbaar. Nou als ik dus op live wil moet me pc aanstaan en gaat die verbinding maken met internet.
    Het nadeel is dus wel...dat ik vaak heb 'lost connection' en ik hoor helemaal niemand. Of zijn jullie allemaal super stil tijdens moto gp?
     
  11. FrankieX

    FrankieX Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  12. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik heb het allemaal gelezen.
    Een vraagje voor de duidelijkheid.

    Ik heb planet + ethernet modem speed touch home.
    Kan dus niet direct, maar kan ik wel de optie internet share gebruiken met een tweede netwerk kaart of moet ik perse een router kopen??

    edit: Heb inmiddels modem getweakt maar nou loopt ie te kutten bij de DNS ik heb gewoon de twee planet Dns nummers ingevoerd zoals al eerder besproken hier.

    iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  13. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    is al opgelost ik raad iedereen daarom ook aan om je alcatel home ethernet modem te tweaken, het is heel makkelijk en scheelt geld.
    Ook is het weer ongedaan te maken dus.........

    in ieder geval ikke ben LIVE!!!!!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  14. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een paar vragen:
    kan ik online met planet ADSL comfort MXtream?
    hoe kan je zien welke alcatel je hebt?
    heb ik een router nodig?
     
  15. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ben ik weer, had een Linksys router gekocht maar wat ik ook doe geen Live verbinding.


    A: Abonnement
    Mxstream ADSL 768/128
    1: Naam provider
    Planet
    2: Soort abonnement (naam, type)
    Comfort?
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    Adsl
    4: Up- en downloadsnelheid
    768/128

    B: Hardware

    1: Modem merk en type
    Alcatel Speed Touch Home Ethernet
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    nee de linksys lukte niet
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    nee
    5: Direct Connection Ja/Nee
    probeer ik wel
    6: Crossover kabels in gebruik?
    de kabels zijn wel goed
    7: Hub in gebruik?
    nee


    Ik heb de posts gelezen en met Planet gebeld. Ik kan mijn verbinding eventueel via mijn pc laten lopen maar dat wil ik niet.
    Heb het met een linksys router geprobeerd, maar ook met hulp van Planet kreeg ik geen Live. Dus alles terug naar de winkel en ik ga het opnieuw proberen.

    Wat wil ik doen?
    Een nieuwe modem kopen nl. de multipc modem van alcatel met 4 poorts switch.
    Heb gelezen dat er eigenlijk geen problemen mee zijn, gewoon xbox erin pluggen en hij doet het gewoon.
    Maar is dit ook zo?? Dus graag ervaringen.
    Ik koop de multipc modem niet bij KPN want daar is ie € 299,00 maar bij Routershop voor 170 . Ik krijg dan echter niet de 'mxstream'installatie cd, is de modem makkelijk (op de pc) te installeren???
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  16. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand gewoon een nieuwe modem/router gekocht en dan natuurlijk de malcatel multipc modem??
    Had gedacht iedereen vrij, dan zal mijn vraag( zie hierboven) wel snel beantwoord zijn.
     
  17. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dat makkelijk te installeren. Het modem word namelijk alleen nog maar met je pc verbonden dmv de utp aansluiting, het enige wat er dus op de pc moet gebeuren zijn de instellingen. Ik ken het multipc modem niet, dus is het nogal moeilijk te bepalen welke instellingen je moet doen. Als het modem DHCP draait, hoef je in je pc alleen de tcp/ip instellingen op automatic te zetten.
     
  18. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn vorige/huidige Alcatel modem zat een mxstreamcd met hierop MXS.exe of iets dergelijks.
    Deze stelde de modem in. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het ook zonder deze cd een eitje is.
    Hoop dat de modem morgen gebracht gaat worden, kan niet wachten, eindelijk LIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  19. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke vandaag ontvangen mijn alcatel ethernet ADSL multipcmodem/4 poorts switch 510 v4. en gelijk geinstalleerd op mijn pc.
    En ja het is makkelijk ; op de supportpagina configuratieprogramaatje gedownload en hij doet in ene keer!!!!!
    Dus ik ben blij, volgende stap mijn Live aan de praat krijgen, hoop dat dit ook in één keer lukt.
    Vraagje: ik weet dat ik enkele weken geleden iets las over een testje op je pc om te kijken of je modem geschikt was voor Live.
    Met zoeken kon ik hem niet vinden, kan iemand me aan een linkje helpen???

    -- met zoeken toch nog gevonden::

    Start je PC.
    Open een DOS window.
    Tik in: PING -f -l 1436 www.<jouwprovider>.nl

    Houd jullie nog wel op de hoogte over mijn verdere aansluiten van Live perikelen.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2003
  20. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals beloofd zal ik jullie even op de hoogte houden van de gang van zaken.
    Gisteravond mijn xbox aangesloten op mijn modem/router en alhoewel ik het ergste verwachtte, deed alles het in ene keer, alles werd automatisch ingesteld en het is een ervaring!!!
    Speel nu al zo bijna 20 jaar games maar dit..... dit is echt een stap vooruit.
    Heb je het nog niet gewoon kopen dat live.
    Kostte me wel wat: modem/router 174 euro, 20 meter cat 5 kabel 30 euro en live pakketje 60 euro-> 264 euro, maar het is het echt waard.
     

Deel Deze Pagina