1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Planet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door brogum, 12 mrt 2003.

  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    toen ik belde hoorde ik:

    'Wat is een xbox?'

    -_-'
     
  2. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een vraag. Ik heb dus Planet ADSL met zo'n ethernet modem. Ik had eerst dus ook het probleem dat ik geen downloadable content kon downloaden, omdat die MTU te laat was. Dit heb ik echter verandert met een vaag programmaatje.

    Nu lees ik dit in de XBM: In de definitieve versie van de Live software is de waarde van de MTU op de Xbox zelf omlaag gebracht zodat alle MXstream-abonnees gebruik kunnen maken van Xbox Live..

    Nu krijg ik binnenkort een nieuwe PC, maar hoe zit het dan? Is nog steeds de enige oplossing met een prog? (naast tweaken dan, maar daar begin ik niet aan).
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm.. Je kan dit testen door jouw xbox direct aan te skluiten op jouw modem ... heb je dan geen problemen dan hoef je dat vage programma niet te gebruiken (het programma zet een regkey goed op jouw machine), anders wel
     
  4. U-lerZzZ

    U-lerZzZ Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo. Kort vraagje:

    Ik wil mijn xbox connecten aan het net. Hij krijgt al de iptoewijzingen via mijn router. Nu lees ik alleen dat ik packages moet redirecten van mijn publique adres naar mijn private adres, op mijn router. Welke poort is dit???

    Alvast bedankt. :).
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Problemen met het aanmaken van een account (door jouw Firewall)?

    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

    Mocht je nog problemen hebben verander dan de MTU (Maximum Transmission Unit) setting van jouw router. Op de administrative pagina van jouw router (of andere admin tool) verander de MTU naar 1465 of groter.
     
  6. CecilBDemented

    CecilBDemented demented 4 ever

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    planet heeft ook een xbox only abonement ken je alleen mee op live kwam een vriend van mij mee
     
  7. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een paar vragen:
    kan ik online met planet ADSL comfort MXtream?
    hoe kan je zien welke alcatel je hebt?
    heb ik een router nodig?
     
  8. toaster

    toaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Comfort kan je gewoon online, met standard trouwens ook hoor.

    Ik zou er gewoon een router tussen gooien of via ICS. Met een router loop je alleen het gevaar dat het niet ondersteund wordt door de helpdesk van Planet. Ligt er een beetje aan wie je aan de telefoon krijgt, anders vraag je maar naar mij okay :)

    PS Als je een router gebruikt kunnen ze dat bij Planet zien

    Stefan
     
  9. Quas

    Quas "Hang 'm high!"

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ADSL planet Comfort.
    Nu ga ik eindelijk ook Xbox Live aanschaffen, nadat ik het gezeur met de creditcard heb opgelost, ik mag eindelijk van mijn ouders er zelf 1 kopen.
    Dan moet ik dus ook ff een netwerkje maken, want mijn pa wil wel blijven internetten beneden en ik zit boven op mijn kamer.
    Ik ben van plan om de Sitecom Router te kopen oa. verkkrijgbaar bij Dixons, werkt die goed met Planet?

    En nog een vraagje, maakt de lengte van netwerkkabel uit, ik bedoel zal de boel erg vertragen als de kabel van de Router naar de Xbox zelf flink wat meters lang is?
    Mijn kamer is namelijk op zolder en de Routers staat beneden.
    :confused:
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: ja, dat werkt.

    2: Een netwerkkabel mag maximaal ongeveer 100 meter lang zijn. Zorg wel dat je CAT 5 kabel gebruikt en dat je stekkers goed vast zitten. De meeste problemen ontstaan door fout of niet goed geknepen connectoren.

    Suc6.
     
  11. groovegans

    groovegans Guest

    Ik heb een vraag. Ik heb de Linksys BEFW11S4 draadloze router + de Linksys WET11 Ethernet Bridge. Ik heb een Mxstream abonnement (planet-comfort) en mijn modem is dus een Alcatel speed touch home. Kan ik met dit alles op live?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Met jouw router (ja) gaat een aparte thread over ...;)
    Mxstream abbo (ja) snelgenoeg
    alcatel (maybe ja ... Maybe nee) Alcatel is een modem waar ik nog mijn vraagtekens bij zet (MTU probleem welke gedeeltelijk is opgelost door ms) ... Je hebt met een ongetweakte speedtough home nog een probleem met het downloaden van content... maar in pricipe moet je wel live kunnen
     
  13. bellsprout

    bellsprout Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    okee dus dan word het toch een router'tje aanschaffen..:p of is het ook anders mogelijk bijvoorbeeld gewoon een tweede ethernet kaart in je PC zetten, en die gaat dan naar je XboX(of hoe het dan ook in elkaar mag zitten)..:D
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat heb ik allemaal nodig?
    Let op: onderstaande informatie geldt ook voor de Alcatel Speedtouch Home modem!
    Behalve een Xbox, het Xbox Live pakket en een computer met USB-modem zijn de volgende zaken nodig om computer en Xbox met elkaar te verbinden;

    Ethernet netwerkkaart
    In de computer moet een ethernet netwerkkaart worden ingebouwd. Deze moet worden geïnstalleerd, en daarna wordt hierop de Xbox aangesloten. Planet Internet biedt voor het inbouwen en configureren hiervan geen ondersteuning.

    Het inbouwen is relatief eenvoudig maar u kunt het ook uitbesteden aan uw computer leverancier. De prijs van zo'n Ethernetkaartje is merkafhankelijk. Een bekend merk is 3com, maar uw leverancier kan u hierover het beste informeren.

    Crosslink ethernetkabel
    Via een UTP Ethernetkabel wordt de Xbox vervolgens aangesloten op uw computer. De lengte hiervan is niet van belang, maar wij adviseren u wel gebruik te maken van één lange kabel in plaats van allerlei "aan elkaar geknoopte" kabeltjes.

    Wat wel van belang is, is het type kabel dat u gebruikt. Voor deze configuratie (Xbox i.c.m. USB-modem) moet u een zogeheten crosslink ethernetkabel gebruiken.

    [​IMG]
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    Xbox aansluiten op computer
    Bij gebruik van een ADSL USB-modem wordt de Xbox niet aangesloten op de modem maar op de computer. Hierbij dient u er dus eerst voor te zorgen dat er een Ethernet netwerkkaart in uw PC is ingebouwd. De Xbox wordt direct aangesloten op deze netwerkkaart met een ethernetkabel (zie figuur).

    [​IMG]

    Uw leverancier weet wat voor kabel het is en kan deze bij de netwerkkaart leveren. De aansluitingen van deze kabel zijn gekruist, vandaar de benaming cross cable.



    Xbox direct aangesloten op PC: Cross cable
    Let op:
    Het bovenstaande geldt alleen als u de Xbox direct aansluit op een in de computer ingebouwde netwerkkaart. Als u meerdere apparaten of computers verbindt, en u gebruikt daarvoor een hub (een soort verdeeldoos voor een lokaal netwerk), dan dient u de Xbox aan te sluiten op die hub met een "gewone" UTP-kabel. Deze kabel is dan niet van het type crosslink! (zie afbeelding hieronder).

    [​IMG]

    Welke instellingen moet ik in de PC veranderen?
    Omdat de Xbox is aangesloten op de computer en deze de verbinding regelt via de USB-modem moet in de verbindingsinstellingen een verandering worden aangebracht. Via ICS (Internet Connection Sharing) zal de ADSL internetverbinding worden gedeeld door computer en Xbox. Dit betekent dat uw PC moet aanstaan, en verbonden zijn met internet, als u online wilt gamen met de Xbox.
    ICS
    Het aanzetten van ICS en het delen van de ADSL-verbinding is relatief eenvoudig. Toch zijn er een paar aandachtspunten waar goed op gelet moet worden. Deze worden beschreven op de volgende pagina.

    ICS - Internet Connection Sharing
    Internet Connection Sharing (ICS) is een systeembestand van Windows. Vrijwel alle versies van Windows kunnen over ICS beschikken, maar het is niet standaard. Zo moet men in Windows 98 ICS eerst installeren en configureren, terwijl het in Windows XP slechts een kwestie van aanklikken is.
    Welke versie van Windows gebruikt u?


    Windows 98
    Windows Millennium Edition
    Windows XP

    Andere Windows-versies worden voor Internet Connection Sharing niet ondersteund door de Servicelijn van Planet Internet.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Verbindingsinstellingen van de Xbox
    Let op: onderstaande instellingen gelden voor alle USB-modems en de Alcatel Speedtouch Home ethernetmodem. Zorg er eerst voor dat alles goed is aangesloten!
    Controller
    Bij de Xbox is een controller meegeleverd. Voor het bedienen van de Xbox, bijvoorbeeld bij het controleren van instellingen, gebruikt men de joysticks op de controller en de knoppen A en B (zie afbeelding).

    [​IMG]

    Ga naar het dashboard van de Xbox
    Selecteer: XBOX LIVE
    Toets knop A op de Controller

    Het dashboard van Xbox Live
    [​IMG]

    Het onderstaande scherm wordt geopend.
    [​IMG]

    Selecteer: Network Setup
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm Network Settings wordt geopend.

    [​IMG]

    Selecteer: IP ADDRESSES
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm IP ADDRESSES wordt geopend.

    [​IMG]

    Selecteer onder Configuration de optie: Automatic.
    Controleer daaronder de volgende instellingen;

    Bij IP ADDRESS moet ingevuld zijn een adres in de reeks 192.168.0.x, waarbij de x een waarde heeft tussen 2 en 200.
    Bij SUBNET MASK moet zijn ingevuld: 255.255.255.0
    Bij GATEWAY moet zijn ingevuld: 192.168.0.1
    Klik, als alles correct is ingevuld, op knop B (Back) van de controller

    U keert terug naar het scherm Network Settings.

    [​IMG]

    Selecteer de optie DNS Servers en klik op knop A van de controller; Het scherm DNS Servers wordt geopend.

    Voor een juiste werking moeten de instellingen in dit scherm zijn ingesteld zoals hierboven is afgebeeld. Klik hierna weer op knop B (back) van de controller;

    U keert terug naar het scherm Network Settings.

    [​IMG]

    Selecteer de optie PPPoE Settings en klik op knop A van de controller; Het scherm PPPoE wordt geopend. (zie hieronder)

    PPPoE werkt niet bij ADSL. In dit geval moet hier dus de optie off worden geselecteerd! Klik daarna op de knop B (back).

    U keert terug naar het scherm Network Settings.
    [​IMG]

    Selecteer de optie Advanced en klik op knop A van de controller; Het scherm Advanced wordt geopend. (zie hieronder)

    De optie MAC Address wordt niet gebruikt. Deze is bedoeld voor kabelinternetmodems. Vul hier dus ook niets in!

    Instellingen voltooid
    U keert terug naar het scherm Network Settings. Hierin staan nog twee velden: PPPoE Settings en Advanced. Deze worden niet ingesteld. Het configureren van de verbinding tussen Xbox en internet is nu voltooid.
    Sluit de Network Setup van de Xbox af
    Maak verbinding met internet via uw computer.
    Controleer of er een verbinding Xbox - internet tot stand komt.
    U kunt u nu gaan aanmelden of, als u al aangemeld bent, direct online gamen met uw Xbox.
    Succes!
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De support site van planet is echt goed ... Thnx!!

    _O_

    zie ook deze link
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Instellingen Xbox (ethernet-modem)
    Let op!
    Deze instellingen gelden niet voor de Alcatel Speedtouch Home ethernet-modem. De instellingen voor dat modem staan op pagina 64.
    Controller
    Bij de Xbox is een controller meegeleverd. Voor het bedienen van de Xbox, bijvoorbeeld bij het controleren van instellingen, gebruikt men de joysticks op de controller en de knoppen A en B (zie afbeelding).

    [​IMG]

    Ga naar het dashboard van de Xbox
    Selecteer: XBOX LIVE
    Toets knop A op de Controller

    Het dashboard van Xbox Live
    [​IMG]

    Het onderstaande scherm wordt geopend.

    [​IMG]

    Selecteer: Network Setup
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm Network Settings wordt geopend.
    [​IMG]

    Selecteer: IP ADDRESSES
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm IP ADDRESSES wordt geopend.
    [​IMG]

    Selecteer onder Configuration de optie: Automatic.
    Controleer daaronder de volgende instellingen;

    Bij IP ADDRESS moet ingevuld zijn een adres in de reeks 10.0.0.x, waarbij de x een waarde heeft tussen 151 en 200.
    Bij SUBNET MASK moet zijn ingevuld: 255.255.255.0
    Bij GATEWAY moet zijn ingevuld: 10.0.0.138
    Klik, als alles correct is ingevuld, op knop B (Back) van de controller. U keert terug naar het scherm Network Settings.

    Selecteer de optie DNS Servers en klik op knop A van de controller; Het scherm DNS Servers wordt geopend.
    [​IMG]

    Neem de instellingen over van de afbeelding hieronder. Deze worden correct ingesteld als u de optie automatic selecteert onder configuration.

    [​IMG]

    Klik, als de instellingen correct zijn, op knop B (back) van de controller

    Instellingen voltooid
    U keert terug naar het scherm Network Settings. Hierin staan nog twee velden: PPPoE Settings en Advanced. Deze worden niet ingesteld. In PPPoE Settings moet u de optie off selecteren en in het scherm Advanced vult u niets in, zelfs geen Mac Address.
    Het configureren van de verbinding tussen Xbox en internet is nu voltooid.

    Sluit de Network Setup van de Xbox af
    Controleer of er een verbinding Xbox - internet tot stand komt.
    U kunt u nu gaan aanmelden of, als u al aangemeld bent, direct online gamen met uw Xbox.
    Succes!
     
  19. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    planet adsl

    greetingzzz mede xboxers

    ik neem adsl comfort van planet. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de upload (128 ) snel genoeg om probleemloos op xbl te gaan en op Internet tegelijk?
    Ik had eerst planet basic hiermee kon je alleen met hoogstens 4 anderen zonder lag. kan het daarmee wel gewoon met het maximum aantal mensen?

    Alvast bedankt
     
  20. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    je moet goed opletten wat voor modem je krijgt als je namelijk zoals ik (1,5 jaar geleden) een verouderde alcatel speedtouch krijgt kun je op xboxlive niet downloaden. Maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer zo.

    Verder is comfort toch hetzelfde als Basic ofniet?
     

Deel Deze Pagina