Dat is geen fanboy geleuter. Je moet zo zien. Hoe komt dat PSN 2 keer op korte tijd gehackt is? Dan zit er toch wel iets aan de beveiliging dwars. Weet je zelf ook wel Hoe komt dat Xbox Live bijvoorbeeld dan nog steeds online staat. Maar wat ik dan vooral bedoel is dat PS3 gebruikers moeten vragen voor een betere online service. Puur voor hun veiligheid van gegevens en natuurlijk voor de plezier ervan.
je statistische vaardigheden zijn nog niet echt je van het anyways: dit soort artikelen wijzen wel op een slechte beveiliging http://arstechnica.com/gaming/news/...ing-stunning-lack-of-credit-card-security.ars
Heb ik beweerd iets van de beveiliging te kennen bij PSN? Neen Maar de 2 hacks op zeer korte tijd zeggen al zoiezo veel. Anders gebeurd dit niet. En geraken ze niet zo aan alle gegevens. Maar de moto van mij is vooral voor PS3 gebruikers een betere Online service te hebben.
eeeh dat zeg ik ook niet? Ik geef alleen maar aan dat je alleen wat over de kwaliteit van het netwerk kan zeggen als je WEL wat weet over de beveiliging. Sony heeft onlangs een aantal mensen tegen zich in het harnas gejaagd (door die ene hacker aan te klagen) en zijn daardoor het doelwit van hackers geworden. Zover wij weten was MS net zo hard de sjaak geweest als zij het doelwit waren geweest. Iaw je beredenering raakt kant noch wal het stuk van ARS is dan wel weer echt voer voor discussie
Wat ik me afvraag: is dit gat in de beveiliging van PSN blootgelegd door de 'hack' van Fail0verflow (en door Geohot openbaar gemaakt), of heeft de huidige actie niks gedaan met de shit die Fail0verflow naar buiten heeft gebracht? En van die Anon actie zou ik dat ook wel willen weten.
Xbox live is al doelwit voor hackers geweest. http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7888369.stm Maar Xbox live is blijkbaar wel goed uitgerust met beveiliging. En jouw redenering raakt ook kant noch wal. Want wie zet dat deze hackers ook Xbox Live kunnen kraken? Want niemand weet hoe beveiliging daar in elkaar steekt. En Xbox live is nog nooit gehackt geweest. Zegt ook wel wat. Want je gaat mij niet zeggen dat er niemand Xbox live zou willen hacken. Vroeger hadden ze ook reden genoeg om Xbox live te hacken met de red ring of death.
Nee, wat jij zegt klopt niet. Want jij zegt op basis van een voorgaande mislukte poging, dat XBL dan wel goed beveiligd is. Dat is een overhaaste conclusie, want je weet niet wie erachter zit etc. Het is zoals Kevin zei: je kunt over die beveiliging oordelen, enkel als je de beveiliging kent.
Het klopt dat niemand de beveiliging kent buiten de mensen die het maken. Maar dan kun je wel vraag stellen waarom is Xbox Live nooit gehackt geweest in die jaren? Hackers hadden vroeger met red ring of death wel reden genoeg. Want Anonymous wilde Sony gewoon al boycote omdat Sony hun klanten zou benadelen..
dit is apart: http://kotaku.com/#!5796081/has-microsoft-un banned-outlawed-xbox-360-consoles zou er een link zijn? @GTA: ik ben testcoordinator van een softwaretestteam; mijn baas mag blij zijn dat ik niet op dezelfde manier aannames maak als dat jij doet
Ik denk niet dat er perse een link is. Het hangt vast samen met Microsofts interne plannen voor de spring update en het nieuwe disc format /copy protection dit gaat niet over een hack poging op xbox live maar puur een dos aanval op een gebruiker van xbox live. Het XBL systeem zelf heeft hier geen bal mee te maken.
Kunnen we een DDOS aanval van Anonymous niet over 1 kam scheren met een daadwerkelijke hack waarbij gegevens verkregen zijn? Zoals ook op andere fora aangegeven: "Iedere scriptkiddie kan een DDOS aanval voorbereiden" Wat hier is gedaan is even een stapje hogerop....
Ik zat zo te denken he... Zal dit invloed hebben op de PS4? Komt ie (nog) later door deze onvoorziene kosten en omdat ze mensen de tijd willen geven om dit fiasco te vergeten. Of komt ie juist sneller. Met op de doos 'With Improved Playstation Network!' Snel, deze vieze nasmaak van de PS3 wegspoelen!
Zit nog een pagina voor die ook erg interesant is: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-psn-security-scandal Al met al, Het is allemaal Sony's eigen schuld dat dit gebeurd is. Het hele netwerk was te makkelijk te hacken, En veel data die helemaal niet opgeslagen hoort te worden was dat wel (Passwords bijvoorbeeld.) Al die data was bovendien niet encrypted en was daardoor erg makkelijk te stelen. (Wat nu dus ook gebeurd is.) Of Creditcard gegevens ook zijn buitgemaakt is niet zeker, Maar ga maar uit van wel gezien het gebrek aan beveiliging en Sony's dataverzamel drift. Ik ga in elk geval alle websites na die hetzelfde wachtwoord hebben als PSN, Om te voorkomen dat ze ook aan de haal gaan met andere zaken. Mijn Xboxlive account heeft al een nieuw wachtwoord gekregen, Nu de rest nog.
Ik hoop dat ze er niet aan onderdoor gaan (qua playstation divisie). Fouten maken mag, als ze maar zorgen dat het niet weer gebeurt. Een zwakker Sony is niet goed voor gamers. Iemand moet tegenwicht geven tegen Microsoft anders is LiVE straks het enige alternatief