1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke getallen zijn dit? Er zijn namelijk verschillende programma's die verschillende porten gebruiken ... deze vraag is wel een beetje off-topic ... misschien iets meer voor overige (pc's en consoles)
     
  2. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    6 Temp 10.0.0.153:12403 unspecified:59962 udp NONE

    7 Temp 10.0.0.153:7523 unspecified:64023 tcp NONE

    8 Temp 10.0.0.151:7078 unspecified:12561 udp NONE

    9 Temp 10.0.0.151:13717 unspecified:1600 tcp NONE

    edit: ik zie nu dat de ip adressen van me vaders computers zijn. hij zal dan wel iets hebben geinstalleerd. maar just for the record wil ik het wel ff weten
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2004
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heel aag ... sommige programma's hebben verschillende proten nodig ... welke programma's heeft je vader geinstalleerd??

    Gaat zo ff googlen <<< maar is zoeken in een hooiberg ... wel of geen speld :{ >>>>
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2004
  4. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    kan zo snel niets vinden. ik herinner me wel dat hij problemen had met het uploaden van een site via Adobe GoLive. hij kon een site niet uploaden via de gewone manier (een upload programma in GoLive zelf). misschien heeft hij een andere uploader gebruikt
     
  5. Tjerry

    Tjerry Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil iedereen bedanekn die de problemen met de routers oplossen!
    Ik had ff deze hele topic doorgelezen, en kwam er dus zo 8er, hoe ik de ip van mn xbox moest opzoeken, hoe ik m in de dmz zetten. en je raad t nooit, ik was van mn probleem af ;)

    Ik kon zelf geen games hosten en verbinding viel vaak weg :mad:, maar das nu opgelost dankzij jullie!
    ty, en een tip voor iedereen: Lees eerst de topic door.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe dat is the spirit ... daar hebben we centrale topics voor uitgevonden _O_ ik ben blij dat we je konden helpen!
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Om het even af te sluiten:

    1: Dat 'temp' lijkt erop alsof de router zelf een tijdelijke mapping heeft aangemaakt ivm aktieve sessies (wellicht van je papi).

    2: Er bestaat een lijst van "well known ip ports". De IANA heeft een aantal ports "assigned" voor programma's en die vind je in de zelfde lijst. Onze Xbox poort (3074) vind je er ook in. Maar veel programma's en programmamakers doen gewoon waar ze zin in hebben en dan vind je de gebruikte poorten alleen in de documentatie van die bewuste programma's.

    3: We zijn nu inderdaad offtopic en daarom houden we met deze discussie op. Back to topic!
     
  8. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0

    Waar moet je dit op je computer invoeren want ik heb absoluut geen verstand van al die dingen.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit moet je invoeren in je router
     
  10. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar waar moet je dat precies invoeren want dat weet ik juist niet.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zie handleiding router .. log-in op je router via ineternet explorer .... vul de gegevens in
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet je wel eerst kijken wat het IP adres van je Xbox is en dat invullen ipv de 192.168.1.60 die bij mij staat.

    Je kunt je router configuratiescherm vinden door in je browser http://192.168.1.1/ in te tikken. Als dat niet werkt is het waarschijnlijk http://192.168.0.1/
     
  13. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0


    Moet dit 3074 - 192.1689.1.13 - 3074 zijn of moet dit
    3074 - 192.168.1.13 - 3074 zijn?

    Dus 168 of 1689?
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1689 is geen geldig getal in een netwerkadres. In het voorbeeld moet het dus 168 zijn.

    Ik weet niet precies wat het bij jou moet zijn; dat ligt aan de instellingen van je netwerk.
     
  15. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0


    Zou ik er ook 192.168.1.1 of 192.168.1.10 van kunnen maken?
    Hier stond het origineel namelijk op en nu wordt soms uit het niets mn verbinding verbroken.

    Als ik de Private IP verander moet ik dan ook nog de Public port of/en de Private Port veranderen of kan ik die zo laten staan?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat kan ... maar een etalletje meer of minder lost je connectie verlies niet op .. dit is vaak een provider of router probleem ... de connectie word niet levende gehouden ... (eigenlijk een kip en ei verhaal)
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, de public en private ports blijven hetzelfde. Maar zoals Fardo ook al meldt, dat heeft niets met het verlies van je internet verbinding te maken.

    In je vigor router zit een optie om een keep-alive ping naar een server te sturen. Die zou je kunnen aktiveren om de verbinding levend te houden (maar het zou niet nodig moeten zijn).
     
  18. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar nadat ik de instellingen had gewijzigd verlies ik soms midden in een game mn connectie. Dr is dus toch iets verkeerd bij de instellingen maar daar kom ik nog wel achter.

    Waar zit die optie precies om die 'keep-alive ping' te activeren, weet je dat?
     
  19. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had ook het probleem dat m'n internet verbinding steeds weg was. Dat bleek aan m'n router te liggen. Ik had eerst een alcatel speedtouch home modem en een repotec router, dat is nu vervangen voor een alcatel speedtouch 510 met ingebouwde router/4 poorts switch. Verbinding is nu al een paar dagen goed gebleven.
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Da's raar. Check je kabels eens helemaal na, misschien zit er ergens een los kontaktje of zo.

    Houd eens in de gaten of dit bij regenweer vaker optreedt dan bij droog weer want dan zit er misschien storing in de aanvoerkabel van KPN. (Ik heb ooit zo'n storing in de aanvoerkabel gehad en ben 8 maanden voor gek versleten voordat ze buiten eindelijk een stuk aanvoerkabel van maar liefst 800 meter moesten vernieuwen omdat de oude kabel niet meer waterdicht was.)

    Keep-Alive pings:

    Open het Vigor admin menu in je browser.
    Klik "Internet Access Setup" rechtsboven
    Klik "Static or Dynamic IP"
    Vinkje in "Enable Ping to keep alive" en vul IP adres van www.jouwprovider.nl in met een herhalingstijd van 1 minuut.

    Klaar is GUnit.
     

Deel Deze Pagina