1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Martin, ook voor jou: Post eens jouw internet IP adres en Netmasker en dat van jouw vriendje?
     
  2. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de uitleg! ik ga het vanmiddag proberen in te stellen.
     
  3. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    oke zal het vandaag of morgen proberen te doen maar waar kan ik mijn ip en netmaster zien?
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2004
  4. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet dus zowieso mijn router instellen want daar ligt het echt aan.
    moet ik nou mijn xbox in dmz instellen of de ip enz instellen van mijn vrienden?
    dat dmz instellen lukt me niet, heb een sweex router. wanneer ik dit wil instellen moet ik eerst mijn xbox een statisch ip adress aanmaken?

    ik vind het echt KLOTE dit probleem!!|:-
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Omdat je het alleen bij jouw vriend hebt en niet met andere ... moet je de inderdaad de IP instellen. Het is niet nodig om je ip een statisch adres te geven ... omdat je het ip adres van jouw provider moet weten ... dus niet het 192 adres...

    als je van dmz gebruik gaat maken ... moet je xbox wel een statisch adres hebben

    NB het probleem ligt bij jouw provider ... komt voornamelijk voor bij @home en Chello klanten ... misschien kan je daar ook klagen .... niet dat dat helpt
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2004
  6. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, ik zal het gaan proberen (voor de duizendste keer) bedankt in ieder geval!!
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Meld even dat het gelukt is ... en welke stappen je hebt gedaan ... dus hoe heb je jouw router aangepast enz ... dan heeft een andere persoon ook wat aan die specifieke informatie :)
     
  8. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ???? kan je nog even helpen
     
  9. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    die router kan ingesteld worden maar alles is zo vaag.... ik snap er geen ene reet meer van. ik geef het op :mad:
     
  10. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er achter gekomen dat ons probleem niet aan onze routers ligt. we wonen 600 m van elkaar, hebben bijde @home, directe verbinding maar we kunnen elkaar niet horen!? dus het ligt bij @ home??|:-
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Dit heb ik al veteld het ligt aan @Home en je kunt het oplossen door de settings aan te passen in je router ... zodat jouw vriend als een vriend word gezien!!

    dit kan je dus niet oplossen met een directe verbinding

    dit is een work-a-round het enige wat je kan doen is de bovenstaande oplossing of klagen bij @home!

    zie de uitleg en vragen van Pejannl ... anders proberen we je stap voor stap te helpen .. dit moet op beide routers gebeuren ... en je router moet dit dus ook aan kunnen
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2004
  12. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik nou precies mijn IP adres en Netmasker zien??
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bij je ip adres in je router (menu) onder Ip Adres

    Netwekmasker moet je invullen zoals Pejannl het heeft bescrijven

    verder kan je op www.mijnip.nl zien wat jouw ip is :+
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2004
  14. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    dit zijn mijn gegevens ik neem aan dat mijn vriend dan het wan ip adres in moet vullen

    WAN IP: 80.56.170.204
    Subnet Mask: 255.255.255.0
    Gateway: 80.56.170.1
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De Router oplossing voor je vriend


    Jouw IP adres is 80.56.170.204

    Als hij een vigor router heeft doet hij het volgende
    Main Menu, rubriek Advanced Setup, kies "Statis route setup".

    Kies een vrije entry en vul het volgende in:

    Status: Active
    Destination Ip Address: 80.56.170.204
    Subnet Mask: 255.255.255.255 [*]
    Gateway IP Address: 80.56.170.204
    Network Interface: WAN

    [*] Dus geen '0' in het subnet zetten, want het gaat alleen om dit ene IP adres en niet om een hele 24 bit klasse.


    Nu is je buurman klaar en moet jij hetzelfde doen met zijn ip adres
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2004
  16. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor je hulp
     
  17. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    he het is gelukt we hebben niks veranderd het ging opeens gewoon. Ik weet niet hoe het komt maar misschien heeft het wel met chello te maken ik hoorde ook dat ze sneller werden. Toch bedankt voor al jullie hulp
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook, eveens dat ik geen content kan dowloaden bij splinter cell en mijn xbox om het half uur disconnect, dan heb ik verschilende opties om te doen. Ik sign snel out en dan weer in en dan hopen dat hij het weer doet, hij loopt namelijk altijd vast dan of ik kan troubleshooten, krijg ik
    -Cables connected [groen]
    -Ip configed [groen]
    -Dns solved [groen]
    -Connected to Xboxlive [groen]

    En moet ik (mm:cool: weer overnieuw opstarten en dan doet hij het weer.

    Ik heb de Xboxklantenservice gebeld en het probleem vertelt. Zij hebben toen gezegd dat het aan de firewall in mijn router lag. Maar aangezien ik aangesloten zit op een netwerk, ik de firewall van het netwerk er niet kan afhalen (we zitten op een netwerk van een bedrijf aangesloten), vraag ik me af of er nog een optie is. Want het zal niet aan de router liggen, want met een directe verbinding doet hij precies hetzelfde. Dus weten iemand hier nog of er nog een andere optie is dan een eigen adsl basic te kopen....
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit heeft echt met je firewall of setting van je router te maken ... je kan de netwerkbeheerder vragen of hij jouw xbox speciale access kan geven, maar ik betwijfel dit... neem dan in iedergeval wat lekkers voor het mee (netwerkbeheerders zijn aparte mensen ;)) ... anders zit er inderdaad niets anders op om een eigen lijntje te bestellen
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als dat een legale aansluiting is dan zou je de beheerder van de firewall kunnen vragen om 1) jouw Xbox een vast IP nummer toe te kennen, en 2) de Xbox Live poorten naar dat IP adres te redirecten.

    Xbox Live gebruikt poorten 3074 (TCP en UDP) en 88 (TCP). Als de firewall die poorten open laat en het inkomend verkeer redirect naar jouw Xbox dan is dat geen beveiligingslek in het bedrijfsnetwerk. De Xbox heeft nml geen eigen servercomponenten en kan derhalve niet spontaan allerhande nare akties op een netwerk gaan uitvreten.

    Als hij dat niet wil, dan heb je een eigen verbinding nodig. 'Tis nie anders.
     

Deel Deze Pagina