1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn excuses, ik dacht dat je dat postte omdat het antwoord gaf op mijn IP vraag.

    Ik vind deze gegevens:

    1.00.5960.01
    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT: 1
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt alles op 1 staan ... dus prutsen met je router is niet nodig (hoog uit moet je nog de porten forwarden naar je xbox TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88)
     
  3. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat doe ik door?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    instructie manual lezen router --> ip adres zoeken xbox --> statisch adres maken xbox --> porten toewijzen aan xbox (zie manual router)
     
  5. Jozo

    Jozo Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thnx! _O_
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    NEE! NEE! NEE!

    Als je NT:1 hebt hoef je géén poorten apart te forwarden want je hebt open NAT en dus zorgt je NAT router dat inkomend verkeer naar het juiste IP adres gaat.

    Dat is nou net de sjo van deze diagnose test!

    Fardo! Lees de uitleg op Xbox.com! {*gromt}
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oja das waar moet aan de tellingen wennen ... maar hij had toch nog problemen met het niet kunnen zien of horen :confused:
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nope. Hij heeft een probleem met een wegvallende connectie en wordt vervolgens door jou en mij onterecht naar deze thread verwezen. |:-

    Feit is dat mensen met NT:2 of NT:3 poorten moeten forwarden om onderling verkeer te kunnen hebben. Een NT:1 mag dat probleem niet hebben. Een NT:2 kan zonder port forwarding niet connecten met een NT:3 en NT:3's onderling eveneens niet.

    Lees het verhaaltje:

    Suppose you want to host an Xbox Live game and you’re using a router that’s classified as open. Armed with that information and using the chart above, you can be confident that your router’s NAT type will not keep your friends (who may also be using routers) from finding your session, hearing your voice, and enjoying a great game.

    *Pejannl opent nieuwe centrale thread
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  9. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hey.. ik heb hetzelfde probleem... maar ik heb nu die gegevens gevonde, die zijn :

    mt: 1(0015 - 00F0)
    ic: 1(0015 - 00F0)
    nt 3

    tell me what do next...:)
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet de Xbox Live poorten (zie mijn signature, hieronder) vanuit de router forwarden naar het IP adres van je Xbox. Als je vertelt wat voor abbo en wat voor router je hebt kunnen we je wellicht helpen.
     
  11. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb adsl 2048/320 Kbit/s

    en de router is Vigor 2600 van Daytrack

    maar hoe moet ik hem ''forwarden'' ...??
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    "Hem". Een poort is geen man, of zo, hoor... Als je op de sticker van je router kijkt zie je het merk "Draytek". Die bedoelde je, wellicht?

    Anyway, genoeg sarcasme.

    Eerst moet je even kijken wat je IP nummer van je Xbox is. Het beste zet je er een vast IP nummer in. Doe het volgende; als je het stap voor stap doet is het niet moeilijk:

    NB: Onderstaande wijziginge maak je voor je eigen verantwoordelijkheid. Akls je iets verkeerd doet is misschien je verbinding weg en kan het best zijn dat je je verbinding niet meer terug krijgt zonder hulp van anderen. Use this at your own risk, zeggen ze aan de andere kant van de grote plas.

    1: Ga op je PC naar het startmenu en kies "Run" (of "Uitvoeren" als je een nederlandse Windows hebt). Tik "cmd" en klik op ok.

    2: In het zwarte venster tik je ipconfig /all. Noteer de gegevens die je daar ziet; met name IP Address, Subnet Mask, Default Gateway en DNS servers (de laatste geeft waarschijnlijk TWEE adressen.).

    3: Start je Xbox zonder disk en ga naar mainmenu, settings, network settings.
    Bij IP address vul je het IP adres in dat je ook op je PC had, maar van het laatste getal maak je 250 of zoiets. (Dus het wordt waarschijnlijk 192.168.1.250). Het netmask vul je het zelfde in als van je PC; en ook de gateway vul je het zelfde in. In het menu van de DNS servers vul je de DNS server(s) in die je ook op je PC zag.

    Je Xbox is nu klaar.

    4: Start je browser op je PC en ga naar het configuratiescherm van je Vigor. Waarschijnlijk moet je dan http://192.168.1.1 in je browser tikken.

    5: Kies NAT setup, en dan "Port Redirection Table".

    6: In deze tabel vul je drie regels in.

    -Servicename XboxUDP88, protocol UDP, public port 88, private IP 192.168.1.250 (als dat het IP adres is dat je in stap 3 hebt gekozen), private port 88.
    -Servicename XboxTCP3074, protocol TCP, public port 3074, private IP 192.168.1.250, private port 3074.
    -Servicename XboxUDP3074, protocol UDP, public port 3074, private IP 192.168.1.250, private port 3074.

    Niet vergeten om aand e rechterkant alle entries "active" te vinken.

    Vervolgens klik je onderin op Save Settings en klaar is je Vigor.

    Als je nu weer het diagnose scherm van je Xbox oproept zou je een keurige NT:1 in je 2e diagnose scherm moeten krijgen.

    Laat maar horen of het wel of niet gelukt is. Suc6.
     
  13. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    zo, de xbox is gelukt, maar nu wil k de router gaan verandere, heb ik passwoord en username nodig :mad: dat is allemaal gedaan door een gozer van me pa's werk, dus k ben nu druk aant rond belle!! gheghe
     
  14. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    oke.. ik heb nu alles zo ingesteld hoe het moet... maar de NT is nog steeds 3... :confused:
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dan heb je iets verkeerd gedaan.
     
  16. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hmzz... k ga alles nog maar eens checke...
     
  17. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap er egt geen konthaar van... alles staat zoals t moet staan...!!! moet ik niet ergens anders nog wat verandere?
     
  18. nickle

    nickle rainbow till I die

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe doe ik dit bij mijn Edimax Router..?
     
  19. mdebes

    mdebes X-Box Live!

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum, maar ik wel bekend met netwerkproblemen, daar het mijn werk is.

    Het probleem dat hier wordt beschreven kan aan het volgende liggen, als je ook verbindings problemen hebt (zoals meldingen dat je netwerkconnectie niet goed is en zo):

    Vermoedelijk gebruik je meerder PC's achter je internet-router, waaronder je x-box. Voor elke communicatie over TCP/IP (het internet protocol) wordt een bepaalde poort gebruikt. Dit kan een en dezelfde poort zijn voor zowel heen als terug communicatie (tx/rx (transmitting/receiving)) maar soms wordt er een andere poort gebruikt voor communicatie terug. Je Router bevat meestal een firewall, al dan niet ingesteld door je provider. Als extra beveiliging worden ook bepaalde poorten in principe gesloten, daar je ze zelden tot niet gebruikt en dus alleen maar het illegale gilde gelegenheid geeft tot inbreken.
    Om echter toch bepaalde info terug te krijgen zul je de juiste poorten open moeten stellen, en nog belangrijker moeten forwarden naar de afzender binnen je netwerk. Je moet je router dus vertellen dat wanneer je x-box een berichtje verstuurd, dat het antwoord op poort x-y-z weer terug moet naar je x-box en niet naar een willekeurige PC in jouw thuisnetwerk. Hoe je dit doet, is per router verschillend, maar moet niet moeilijk zijn als je een handleiding tot je beschikking hebt. Welke poort het is, kun je terugvinden in de netwerk instellingen-menu's van je x-box.

    Verder geven veel providers rooskleurige voorstellingen van snelheden op. De beloofde uploadsnelheid wordt veelal zelden gehaald, en zodra een PC in je netwerk mail ophaald oid, kan er al niet genoeg bandbreedte voor je x-box game meer over zijn.

    Een DNS probleem is het absoluut niet. DNS is alleen maar nodig bij de aanmelding op een gameserver. Daarna zorgt deze gameserver voor de overige verbindingen (dus van jou naar je vrienden.

    Die vrienden van jou, hebben die alleen maar problemen met spelen met jou? of met iedereen? Dat is cruciaal om het probleem te kunnen tackelen.

    Succes,

    en probeer wat meer informatie te vergaren over de instellingen/situatie van je vrienden...
     
  20. mdebes

    mdebes X-Box Live!

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, sorry,

    Ik had alleen pagina één gelezen en daarop gereageerd. Blijken er al 19 pagina's met oplossingen te staan..

    Nou ja, mijn oplossingsrichting wordt hierin ook beschreven... beter dubbel dan niet... :)

    Nogmaals excuses!

    PS. Werkt het nou?
     

Deel Deze Pagina