1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Probeer eens de "quick and dirty" oplossing en plaats je Xbox in de DMZ.

    Ga naar "Advanced Setup" -> "NAT Setup" -> "DMZ Host Setup". Zet daar het IP adres van je Xbox en check 'm op "enable". Niet vergeten om op "apply" of "save" of zoiets te drukken!

    Kijk nu nogmaals in je diagnose scherm. Als je weer NT:3 krijgt heb je gewoon het verkeerde IP adres gebruikt...
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het zelfde. Duh!

    Je NAT setup vind je bij de Edimax onder het kopje "NAT".

    De virtual server kun je vervolgens instellen bij het kopje "Virtual Server".

    Staat allemaal keurig in het boekje van de Edimax.
     
  3. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    oke!!! dankje RESPECT PEJANNL!!!!!!!!!!!!!!


    RESPECT!! HET HEEFT GEHOLPEN!!!!!
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dank je dank je... Rustig maar.... Ik vind het leuk dat je dat zo enthousiast meldt...

    Maar om de vreugde te temperen... Je signature wordt een beetje opzichtig zo... Maak je hem een beetje normaler, please? O-)
     
  5. markie52

    markie52 Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    zo beter..? _O_ _O_
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een probleem met mijn router, dat heb ik wel vaker, alleen ik weet niet wat ik er aan moet doen. Als ik wil connecten krijg ik vaak game session no longer available. Ik heb een repotec router met chello basic. Ik ga niet alle 21 pagina's doornemen met reacties zoals je zult begrijpen. We zitten nu met die xbox challenge en dat levert me wat problemen... Ik heb mijn routerfirmware al geupgrade, dat helpt wel, maar t komt soms toch nog voor.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  7. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    kan iemand mij helpen hoe kan ik er voor zorgen dat mjin xbox in DMZ staat en dat dan mijn pc zeg maar ook geen last heeft van de firewall met games?
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ga het antwoord niet 21 keer schrijven, zul je begrijpen. |:-
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat ligt er aan hoe je de zaak aangesloten hebt, evt welke router je hebt, en welke games je wilt spelen.

    Het is het handigste om, als je het boekje niet kunt lezen, de helpdesk van de routerfabrikant te bellen. Die kunnen de specifieke instellingen voor hun produkten zo uit de mouw schudden.
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Daar dit probleem toch wel redelijk veel voorkomt en storend wordt (een maatje van me heeft Xbox Live gehaald maar ik kan gewoon niet met hem spelen :'-() is het misschien handig (opbouwende kritiek?) om een nieuw topic (tweede deel) te starten met in de openingspost het probleem uitgelegd met direct een lijst met oplossingen. Dat scheelt de bezoeker zoekwerk, de moderator/kenner uitlegwerk en beide heel veel irritatie :).

    Overigens zie ik nu dat mijn router mijn Xbox een ander IP heeft gegeven :eek: Eerst was het altijd .13, nu zie ik dat het .18 is geworden. Vandaar dat ik het probleem al weer een tijdje heb :eek:.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  11. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat zou inderdaad wel handig zijn. Trouwens, die DMZ instelling vind ik ook nogal vaag. Ik heb namelijk 2 xboxen hier staan en ik kan maar 1 dmz ingeven. En bij dat dmz komt een of ander vaag adres te staan.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Of er moet een Xbox Live Faq komen met alle problemen en oplossingen ... maar ja wie ben ik :+
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Zeker. Ik wou dat we een redakteur hadden met voldoende kennis die zoiets op zich kon nemen en daar voldoende tijd voor had.

    Het is enorm veel werk om een goede FAQ te schrijven en hem bij te houden.

    Kijk maar naar bijv de nieuwe FAQ van Fardo. Hij is nog niet eens klaar en nu al achterhaald omdat er al heel veel nieuwe dingen op Xbox Live zijn.

    -----

    Kritiek terzijde leggend: Je hebt natuurlijk gelijk, Wouter, maar dat betekent dat je voor elk topic binnen een forum een vaste redakteur nodig hebt die er tenminste een dag per week aan kan wijden om voor zijn subrubriekje een FAQ bij te houden. Voor Xboxworld.nl zou dat een stuk of vijf extra redakteuren betekenen. (Xbox Algemeen&Hardware, Games, LAN/LIVE networking, LAN/LIVE Gaming zijn allemaal topics waar je minstens een echte redakteur op zou willen/moeten zetten).

    Genoeg offtopic. Als je hierover wilt discussieren kunnen we dat in het daartoe bestemde forum doen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Klopt een faq moet je kunnen updaten ... de faq bij xbox arena werkt daardoor nog niet ... maar ach ik kan blijven dromen ... en voor je het weet komen dromen uit <zingt> :D
     
  15. SiCcMaDe_iGoR

    SiCcMaDe_iGoR Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    o......k.....

    Zou iemand alsjeblieft nu 1x kort en bondig alles op een rijtje willen zetten van wat je moet doen, als je hetzelfde probleem als wouteR had aan het begin van deze thread??

    Hopelijk wel,

    want ik wordt absoluut gestoord van dit probleem.

    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wouter heeft het opgelost door zijn xbox in de dmz zone te zetten ... maar er bestaad geen universele oplossing :{ ... dus probeer eerst alle mogelijkheden in deze thread .. daarna kunnen we gaan troubleshooten
     
  17. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Na de hele threat te hebben doorgelezen, ben ik ook weer wat wijzer geworden, en alles staat bij mij in de Sitecom router ook zodanig ingesteld, alle waardes zijn 1 (NT MC, IC)
    Heb net een vraag gesteld in het verkeerde topic denk ik, maar toch voorzien van antwoord van Fardo, maar het blijft raar dat je soms een game wil hosten, en maar tot 4 cq 5 spelers kan komen en als je eroverheen gaat, de game een melding geeft wat te maken heeft met netwerk condities. Volgens Fardo zou dit te maken hebben met evt slecht netwerkcode van de game zelf

    Mijn ISP is Mulikabel
    abbo is XL-erate, met DL 5120Kbits/sec en UL is nu nog 768Kbits, maar wordt 1024 Kbits
    Dus aan die snelheden zal het niet liggen!!!
     
  18. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig iets van het feit als je rechtstreeks op de xbox zit met je modem, en je NT waarde is 3 waar ligt dit dan aan...een maatje van me heeft dus dit probleem
     
  19. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook het probleem dat ik niet iedereen kan horen, in RainbowSix3. Ik zit bij planet adsl met 130kb/s down en 40kb/s up. Ik kan niet altijd dezelfde mensen niet horen. Ik ben een noob op routergebied, maar doe mijn best (om mijn router niet te vern**ken ;) ) Ik heb een Belkin router/modem, ik weet niet meer precies welke. In de tread heb ik dit vaak gezien:

    Moet ik dit in de application gateways instellen? Ik heb ergens voor xbconnect al dingen ingesteld daar, te weten TCP en UDP 8602
    thanx

    edit: het is deze routermodem
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat juist is. Ik vermoed eerder dat je maatje een Speedtouch 510 of zoiets heeft en dat jullie je niet realiseren dat dat behalve een modem ook meteen een router is.

    Bij een échte directe verbinding (dus Xbox aan modem zonder tussenkomst van andere hardware) hangt je Xbox volledig transparant aan het internet en krijg je dus altijd NT:1 en IC:1.

    NT:3 doet vermoeden dat er een router tussen zit. Pleur de Xbox in de DMZ (of beter: redirect de in mijn sig genoemde poorten naar je Xbox) zodat de NT verandert in 1. Klaar is je mamaatje. ;)
     

Deel Deze Pagina