1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Draytek Vigor 2600 ADSL Modem/Router ja.

Nu staat er op die link die jij gaf idd ook iets met DMZ, ik heb hier bij mijn router de mogelijkheid een "DMZ Host Setup" in te stellen - Moet dat dan het IP adres zijn van de Xbox?

2. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0

YEP

(DMZ: Demilitarised Zone oftwel verbinding zonder firewall regels enzo)

3. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben die andere gasten toevallig ook ADSL via KPN?

Ik heb namelijk ooit gehoord dat het mogelijk is dat mensen die dezelfde provider gebruiken elkaar vaak niet kunnen zien.

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee!

De Vigor 2600 draait met de zelfde software als mijn Vigor 2200E. Je hebt geen DMZ settings of wat dan ook nodig. Je hebt ook niets met een bep IP nummer nodig. De Vigor draait out-of-the-box met XBox Live en er hoeven geen speciale zaken ingesteld te worden.

Er zijn een aantal mogelijkheden:

1: Je vriendje zit binnen het zelfde subnet. Met name op @Home krijg je dan problemen omdat die sufkezen van @homo onderling connecten in hun routers uitgeschakeld hebben. Op @Home staat beschreven hoe je dat kunt oplossen (en als je de zoekfunktie gebruikt vind je dat ook hier op het forum; gepost door ome Pejannl).

2: De verbinding tussen die ander en jij is gewoon suf. Dat kan zomaar zijn. Bij MechAssault is het een hele tijd voorgekomen dat je wel een game kon starten, maar dan na de start vielen er gewoon twee of drie spelers weg alvorens de game startte. Met name als je team-play doet wil dat wel eens kut wezen, want dan zit je ineens in een "vier tegen twee" spel. Niet erg leuk, dus.

Je speelt overdag, dus ik vermoed dat je tegen landgenoten speelt. Het subnet probleem zou dan kunnen optreden. Het connectie probleem zou dan eigenlijk geen issue moeten zijn.

Suc6.

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Aanvulling: Op de Vigor kun je zien welk IP nummer je speelmaten (playmates, dus) hebben. Ga hiertoe naar diagnostics - NAT sessions en zoek de connecties die jouw Xbox heeft opgebouwd.

Als er een IP nummer tussen zit dat de eerste 3 getallen het zelfde heeft als jouw internet IP nummer dan zit je met gebakken peren.

Oplossing: Provider bellen en zeuren dat je met je PC geen files met je vriendje kunt uitwisselen. (Niet praten over de Xbox want dan zeggen ze "Dat ondersteune we nie. Bel maar met Maaikrosof.") Doe ze er dan wat aan? Als er maar genoeg mensen bellen wel!

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    En ik kwam nu juist naar dit topic toe om te melden dat het instellen vand e Xbox in de DMZ perfect werkt en nu iig de problemen met Liquid niet meer bestaan :)

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dan zit er een bug in MM3. (!)

Stoer!

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat betwijfel ik, maar zou ik nog even écht moeten testen met KingTuur op MotoGP2 bv.

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Achtergrondinformatie...

Zo zou het moeten werken:

1. Iemand start een game als host. De XBox meldt dit aan de M$ Live server(s).

2. Mensen joinen een game. Men meldt zich aan bij de M$ Live servers.

3. De host start de game. Zijn Xbox geeft dat door aan de Live server en die meldt dat weer door aan de individuele deelnemers. Op dit moment worden de IP nummers van de deelnemende Xboxen gedistribueerd.

4. Elke Xbox meldt zich aan bij de andere deelnemers...

Oh, fock, jij hebt gelijk, denk ik.... Euh... Kom ik nog op terug - Effe over nadenken en wat info zoeken.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik weet idd dat dat zo werkt - Daarom kan je dus inderdaad individuele problemen hebben.

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ok, vervolg...

4. Elke Xbox meldt zich bij de andere deelnemers. Afhankelijk van de methode waarop NAT in jouw router (en in die van de andere spelers) is geimplementeerd kan het zomaar zijn dat je met bepaalde spelers niet kunt connecten. Hun IP pakketjes komen wel aan bij je router maar die weet vervolgens niet wat ie er mee moet doen. (Staat een heel interessant technisch verhaal over NAT implementaties op www.xbox.com, maar ik ben het niet helemaal eens met de te gemakkelijke methode waarmee M$ de problemen afwimpelt).

Als je problemen hebt met inkomende connecties...

You don't have the proper ports opened on your router. Forward ports 88(TCP) and 3074(UDP & TCP) and enable Port Triggering on your router for the same ports. Even better, is to put your Xbox in the DMZ. If you don't know how to do these things, you need to read your device manuals and maybe contact your hardware's manufacturer for support.

Persoonlijk hou ik niet zo van DMZ configuraties. Dat maakt je namelijk afhankelijk van de kwaliteit van je software leverancier. Aangezien de Xbox draait met een (uitgeklede) versie van Windows heb ik er geen voldoende vertrouwen in dat het ding bug-free is.

Beter is dus om de inkomende IP poorten naar je Xbox te leiden. Dat betekent dat je in je NAT setup de genoemde poorten naar het lokale IP adres van je Xbox moet omleiden.

Wouter, is het veel gevraagd als ik je verzoek om dat eens te testen?

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik wil d'r best wel even naar kijken, kan het alleen niet altijd testen omdat ik daar dus afhankelijk ben of personen waarmee ik die problemen heb online zijn of niet :)

De poorten die moeten worden gestuurd richting de Xbox, zijn dat die 88 en 3074 die daar boven staan? En blokkeer ik daar niet evt mogelijkheden van aangesloten PC's mee?

13. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ik had vandaag effe dat DMZ ingesteld in mijn router, nu kan ik al tegen iemand spelen waar het normaal niet tegen kon, dus het gaat al vooruit :), maar ik kan nog steeds niet tegen mn buurjongen spelen, hij heeft een Draytek router en ik heb een Edimax br6004 + (hebben ook lopen kloten met DMZ en andere mogelijkheden maar zonder resultaat :'-( )

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zitten jouw buurjongen en jij bij de zelfde provider? Zo ja, als hij zijn PC aan zet en jij de jouwe, kunnen jullie elkaar dan wel pingen?

Als jullie op het zelfde subnet zitten dan kan het zijn dat onderlinge communicatie niet werkt.

Vraag hem eens wat zijn IP nummer is en meld dan ook wat jouw IP nummer is.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb gisteravond een half uurtje zitten MM3-en maar heb niets gemerkt van niet-werkende spelers. (Ik heb geen DMZ config en geen poorten geforward).

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja kan kloppen, niet heel veel mensen hebben dit probleem.

17. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ok :)

Zijn IP nummer is : 192.168.1.11
    Mijn IP nummer is : 192.168.168.253

(dit zijn de xbox ip nummers)

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit zijn interne ip nummers (niet de goede)

Je moet het ip nummer noteren welke jouw modem heeft verkregen van je isp (internet service provider) ...

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja, dat eerste IP is een intern adres dat de router geeft aan de aangesloten apparaten.

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Da sjnap ik, Wout. Het probleem wordt veroorzaakt door een specifieke combinatie van hardware aan jouw kant en aan de andere kant.

Aangezien jij en ik nagenoeg de zelfde router hebben (Vigor) en dat ding in Nederland redelijk veel wordt gebruikt ben ik benieuwd of ik 1: het voor elkaar krijg om het zelfde probleem te krijgen, en 2: het probleem dan ook nog eens op een elegante manier kan oplossen. (Dus niet met DMZ configuraties).

/edit: Ik heb zojuist uitvoerig zitten MM3-en (wat een leuk spel!) met de poort configuratie ingeschakeld. Dus niet DMZ, wel poorten doorsturen.

Deel Deze Pagina