[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan kloppen de gegevens bij van de 2 niet ... of ligt de oorzaak bij jullie provider... de enige oplossing is dan je provider bellen
     
  2. Capt Keyes NL

    Capt Keyes NL Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Sunshine_Boy

    Sunshine_Boy Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo: het lukt me niet om een verbindig te krijgen, heb nooit verbindig gehad met Live en dus ook geen gamertag...
     
  4. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste xbwérs,

    Ik speel met een maat van me heel vaak Splinter Cell op live. Echter ben ik een van de weinigen die hij kan joinen. Wij hebben wel dezelfde provider namelijk planet interenet. Een paar andere mensen die ook planet hebben kan hij volgens mij wel joinen.

    Ik heb echter nergens last van. Ik weet dat hij een router gebruikt en zal nog uit zoeken wel type. We hebben de ballen verstand van internet en dergelijke dus hoe het aub zo simpel als mogelijk.

    Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt. (welke gegevens moet ik allemaal achterhalen zodat iemand mij kan helpen?)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ga naar trouwbleshooter ... druk op Y (als er connected wit xbox live staat) ... noteerL en P waarde ... druk op A (noteer de MT NT IC waarde) ... als een van deze waardes geen 1 is heb je een probleem en moet je deze oplossen ;)
     
  6. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Fardo ik heb dus een probleem maar weet niet ik ik het moet oplossen :'-(

    De MT NT IC waardes zijn allemaal 1
    L waarde = 178
    P waarde = 19/25

    Gisteren konden wij bv ook niet meer bij elkaar in de server. Hiermee bedoel ik dat als hij een game host bij SCPT ik niet hem kan joinen (game session no longer available) en vica versa. Wij konden wel samen bij iemand anders zijn room.

    Toen ik en hij een paar keer de modem gereset hadden en de kabels erin/uit getrokken hadden kon het weer. Maar normaal heeft hij dus heel vaak het probleem dat hij sommige hosts niet kan joinen. Ik heb normaal nooit ergens last van.

    Iemand (fardo ;) ) enig idee WTF hier aan de hand is?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jij hebt last van Package loss ... kabels vervangen en daarna gaan klagen bij je provider

    slecht 19 packages komen aan van de 25 die verstuurt zijn .... Dit probleem kan veroorzaakt worden door slechte bekabeling ... of ....slechte bekabeling van je provider
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Hen je al een starter Kit of een actuele game ?
     
  9. Sunshine_Boy

    Sunshine_Boy Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, heb een starter kit gekocht.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waar gaat de installatie mis? ... wat voor foutmelding krijg je? Heb je ook een actuele game bijv star wars battlefront, fable ... daar zit namelijk de goede dash bij ...
     
  11. Sunshine_Boy

    Sunshine_Boy Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat fout bij stap 4. Router is goed ingesteld, wanadoo heeft ook niets vreemds kunnen vinden. Ik snap niet waarom ik die optie niet heb om de MT, NT en IC waardes vast te stellen. Het meest recente spel dat ik heb is RSC2...
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat de update nog niet geinstalleerd is ... vandaar de vraag recente game ...dan heb je die waardes wel .... maar wat staat er bij die foutmelding ... dus de exacte foutmelding .... welke provider heb je etc.
     
  13. Sunshine_Boy

    Sunshine_Boy Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Provider is wanadoo, zij hebben eea nagekeken en niks geks kunnen vinden. Foutmelding: "Could not connect to Xbox live."
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er verder bij de beschrijving? Heb je je wel kunnen registreren ... welke modem heb je? Heb je met een directe verbinding het zelfde probleem?
     
  15. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke bedankt Fardo,

    Ik zal het doorgeven aan die vriend van me. Mijn P is 20/22 .......... Moet ik hier ook iets aan laten doen of is dit nog wel oke?

    Wij hebben trouwens allebij Panet internet. Dus het zal wel niet aan zijn provider liggen geloof ik dan toch? Zijn kabel naar zijn xbox is wel veel langer dan die van mij.......... ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  16. LiZard

    LiZard Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    gateway subnetmask pppoe ?

    hallo allemaal ik ben nieuw op de forum,
    kan iemand mij mischien vertellen hoe ik achter de gateway, subnetmask, pppoe kan komen of wat ik daar moet invullen want ik ben radeloos :confused:
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    theoretisch heb je ze niet nodig .. pas als je problemen hebt ... wat voor foutmelding heb je?
     
  18. LiZard

    LiZard Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat network error kan de dhcs ofzo en pppoe niet vinden en dan staat er een stukje over de modem ff op nieuw starten 2 minuten uit laten en dan weer aan doen... ik weet niet of je er wat aan hebt....
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe heb je je xbox aangesloten? een directe verbinding? welke provider heb je? heb je je modem aan en uitgezet als je een directe verbinding probeert ... etc.
     
  20. LiZard

    LiZard Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me xbox met directe verbinding, provider: quicknet, en nee ik heb hem nog niet uit en aan gezet dus dat doe ik nu ff :)
     

Deel Deze Pagina