1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bij een directe verbinding doe ej het volgende

    1 ) zet xbox uit
    2 ) zet modem uit
    3 ) sluit xbox aan op modem
    4 ) zet modem aan
    5 ) zet xbox aan
    6 ) gamen maar
     
  2. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem : Vriend van mij heeft Cistron ADSL - ik heb Speedlinq. Nu kunnen we wel met en tegen andere spelen maar niets tegen elkaar ? We kunnen elkaar wel ' invites' sturen en zien ook dat de ander Online is maar echt een spel starten - lukt niet!
    Nu heb ik dit pobleem al eens eerder gepost en dacht toen dat het kwam omdat we beide Speedling als provider hadden - maar dat is nu niet meer het geval en het probleem is er nog steeds.
    We hebben beide PC + Router + ADSL Modem + Xbox.
    Xbox aansluiten op Router is al dat ik gedaan heb - geen porten opengezet en/of instelleingen verandert. Gaat in mijn geval om een NETGEAR WGT 624 - ik heb al gekeken waar ik deze getallen om de porten open te zetten zou moeten invullen maar moet eerlijk zeggen dat de materie mij geheel onbekend is en ik dus niet weet waar en wat te wijzigen.
    HELP!
     
  3. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    nogmaals excuse dubbele posting
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  4. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry inernet liep vast
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  5. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo, ik heb even een vraagje, weet jij de oorzaak van het niet zien van bepaalde personen, bij mij vooral in RB6:BA??

    Gasten waar ik vaak mee speel kan ik gewoon mee lullen en ineens is het over, zij horen elkaar nog wel maar mij niet meer, dit gebeurt gewoon willekeurig, kan een uur goed gaan en dan ineens is het over.

    Heb deze draad al een beetje doorgespit maar kan zo snel niet hetzelfde probleem vinden, hoop dat je mij kan helpen!!

    Thankx!!
     
  6. LiZard

    LiZard Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    8) YESSSS hij doet het thx _O_ _O_ _O_ _O_ fardo _O_ _O_ _O_ _O_
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Ga naar de troubleshooter druk op Y vervolgens op A .... wat zijn de waardes van P: L: en MT NT en IC

    Waarsschijnlijk moet je je xbox in de dmz zone plaatsten (geef je xbox een statisch ip adres en presto)
     
  8. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Help!

    Ik en mijn neef willen bij elkaar in een party in Halo 2. We krijgen dan de melding dat er network problems zijn. We kunnen wel bij andere mensen joinen. We wonen bij elkaar in de straat en hebben dezelfde provider (multikabel), ik heb een upload rate van 1 mbit en hij van 300 nog wat.

    MT, IC en NT alledrie op 1, dit is bij ons allebei het geval.
    Bij mij (1e poging en 2e poging):
    L: 154 ms (2e keer 154)
    P: 20/22 (2e keer 20/21)

    Ik weet niet hoe hoog dit is bij mijn neef, ik zal vragen of hij het kan doorgeven.

    Extra info:
    Ik verbind mijn xbox met mijn pc via een crosscable, die weer verbonden is aan een router (edimax). Firewall staat uit, ik heb de benodigde poorten poorten opengezet. Ik kan gewoon op Live, maar niet met hem in 1 party, ik heb wel eerder met anderen in een party gezeten.
    M'n neef heeft dezelfde opstelling, maar dan van z'n router (ander merk) naar z'n pc wireless. Hij kan wel bij anderen joinen.

    Bij voorbaat dank!
     

  9. Dit heb ik ook met een maat van me, als ik dan me router er tussenuitgooi en terug ga naar een directe verbinding kunnen we elkaar wel weer joinen.
    Is dus denk ik toch iets wat met jouw router of die van je neef te maken heeft.
     
  10. jappe

    jappe Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook met een vriend van mij .
    Ooorzaak dezelfde provider met dezelfde (voor mij onbekende gegevens) ik heb hierover gebeld maar daar kunnen ze echt niks aan doen jammer maar wel pech.
    Oplossing een van jullie moet een andere provider zoeken.

    (dit was bij ons van @home)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heeft 1 van jullie een router?

    @Hong_sfu joij hebt geen problemen .. dus de oorzaak ligt bij je maat
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    vind je dat niet apart Fardo? een crosscable bij een router?

    denkd at Hong_sfu een gwone straight gebruikt...(wat dus ook moet)
    hebben jullie het alleen bij elkaar? nooit bij andere mensen?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah de meeste routers kunnen een crosscable converten ;) ... dus het maakt op zich niet uit welke kabel hij gebruikt ... hij kan wel op live komen, maar niet tegen een vriend spelen aangezien de waardes allemaal 1 zijn ... moet het probleem bijzijn vriend liggen (maar je hebt gelijk een normale utp is beter)
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    de waardes zijn bij allebei 1.
    mijn advies: probeer eens een normale kabel, en kijk of het bij hem nog allemaal hetzelfde is.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vermoed dat dat niet de oplossing is ...maar niet geschoten is altijd mis ... zou je neef hier ook kunnen posten en ook zijn P waarde willen posten?
     
  16. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er poorten die je moet openen als je halo 2/xboxlive goed wil spelen want ik en mij vriend kunnen vaak nie bij elkaar in een partie, maar dat is alleen als hij host of er al inzit en maar als ik er eerder inzit en hij komt erbij dan kan het wel
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    xbox in dmz zetten of de porten open die in Pejannl zijn sig staan
     
  18. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox en mijn pc zijn verbonden met een crosscable, de kabel van mijn pc naar de router is gewoon utp. Ik heb niet eerder het probleem gehad dat ik niet kan joinen bij iemand anders en hij ook niet (hoewel hij pas een paar dagen live heeft). Ik verbind mijn xbox soms ook direkt met mijn router (de utp van mijn router naar pc wordt dan router naar xbox), maar dit geeft geen verbetering.

    Fardo het ligt dus zeker weten niet aan mij?

    Ik heb hem al ge-emaild dat hij even de P en L waarden naar mij moet mailen dan post ik ze hier. Hij heeft een wireless router, heb je dan meer last van packet loss? We gaan ook proberen om de xbox direkt van de modem bij hem aan te sluiten. Als we resultaten hebben dan post ik het zsm.

    Alvast bedankt voor de reakties!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je op live kan en de waardes zijn allemaal 1 dan heb je alles goed ingesteld en dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je neef. Je hebt wel een aparte combi namelijk router + ics .... als je geld over hebt koop dan een switch en sluit je xbox en pc afzonderlijk aan op de router... zo heb je minder last van packet loss (lag)
     
  20. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft ook allemaal 1-en, maar ik weet nog niet zijn P en L waarden. Is een switch gewoon een router of is het iets anders? En is mijn packet loss hoog? 20/22 en 20/21 is toch goed?
     

Deel Deze Pagina