1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, weer wat geleerd!!;)
     
  2. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weer wat dingen geprobeerd. arp -s <ip adres> <mac adres> hielp niet bij ons (moet dit trouwens het mac adres zijn van je router of van de netwerkkaart?). Ik dacht dat het misschien zou helpen omdat we in dezelfde straat wonen. We hebben wel een heel ander adres, de mijne begint met 212.xxx.xxx.xxx en die van hem met 86.xxx.xxx.xxx terwijl we dezelfde provider hebben en in dezelfde straat wonen.

    Wat heel vreemd is, is dat we wel bij elkaar kunnen joinen als we via iemand anders joinen, zelfs als deze persoon de party verlaat en een van ons party leader maakt. Als een van ons de party verlaat, kunnen we er niet meer in.

    Ik had ook nog 'route add <ip address> <gateway>' geprobeerd, maar dit lukte niet.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hong sifu wat waren jullie L: P: MT: IC: NT: waardes ook al weer

    arp etc... werkt alleen voor pc niet voor xbox'en ... het probleem ligt bij een van jullie en aan een van jullie routers.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2004
  4. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    MT, IC, NT alledrie op 1 bij ons allebei
    Bij mij:
    L: 154 (tweede poging 154)
    P: 20/22 (tweede poging 20/21)
    Bij m'n neef:
    L: 173 ms
    P: 20 / 24

    We hadden geprobeerd om de poorten 88 en 3074 naast bij special applications ook bij virtual server te openen, maar we krijgen bij het openen van 88 UDP een foutmelding:
    The public port number can not be 88 because it will have a collision with the Home Gateway web service.
    Moet ik bij private en public port allebei 88 invullen?
    We hebben deze poorten wel kunnen openen bij special applications.
    Thanks
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je neef heeft te veel last van packet loss ... hij moet hier wat aan doen ... als alles 1 is kan je nix meer doen... dan zijn je instellingen goed... echter kan je dit ook nog proberen

    De oplossingen

    ik heb nog iets gevonden in een ander forum

    Hier onder staan wel oplossingen gebruik maakt van ICS



    De Router oplossing

    /edit: Voorbeeldje linksys router.

    Stel mijn IP adres is 194.78.240.39 en mijn buurman is 194.78.240.76.

    Main Menu, rubriek Advanced Setup, kies "Statis route setup".

    Kies een vrije entry en vul het volgende in:

    Status: Active
    Destination Ip Address: 194.78.240.76
    Subnet Mask: 255.255.255.255 [*]
    Gateway IP Address: 194.78.240.76
    Network Interface: WAN


    [*] Dus geen '0' in het subnet zetten, want het gaat alleen om dit ene IP adres en niet om een hele 24 bit klasse.

    NB Bij sommige is een directe verbinding of je xbox plaatsen in de dmz zone al voldoende ... dit is een ander probleem ... de porten zijn dan niet goed geforward ... en sommige data komt dan niet aan (Xbox)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2004
  6. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn neef heeft zijn xbox al een keer direkt met zn modem verbonden, toen ging het perfekt. Dan ligt het dus echt aan de routers toch?

    We hebben alles al geprobeerd wat je gezegd hebt maar het wil nog steeds niet lukken. Die static route setup kan ik echter nergens vinden in mijn router instellingen.

    Nog een probleem: We willen met 2 xbox-en op dezelfde verbinding maar dit doet het ook niet helemaal goed. Soms kunnen zelfs niet 2 mensen inschrijven op 1 box. Als het al wel lukt, dan kunnen we van xbox 1 niet op xbox 2 joinen maar wel andersom, en dan kan xbox 2 wel xbox 1 horen, maar niet andersom. Ik heb xbox customer service gebeld, en ze hebben mij verteld dat ik de mac adressen van de xboxen in mijn router ergens moet invoeren, maar ik heb geen idee waar.

    Nog een probleem: als ik een tijdje idle ben, 5 minuten ofzo, dan wordt de Live verbinding verbroken, ik kan dan gewoon reconnecten, maar als ik bijvoorbeeld een nieuwe account wil aanmaken, duurt het invullen van gegevens zo lang dat de verbinding verbroken is op het moment dat ik de gegevens wil submitten. De enige oplossing was om de xbox direkt op de modem aan te sluiten. Het lijkt er dus op dat mijn router de verbinding verbreekt als er 5 minuten geen dataverkeer is ofzo.

    Is het misschien een verstandig idee om eeen andere router aan te schaffen?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je met 2 xboxe4n op Live wil, MOET je 1 xbox een static adress geven en in de DMZ zetten. Bij de andere kun je dan de poorten openen.

    Je hebt zo te zien ongeveer alles geprobeerd, dus ik raad je aan om het eens met een andere router te proberen. Leen er tijdelijk een en kijk of het dan wel goed gaat.
     
  8. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit met een probleem dat niet direct binnen deze thread valt, maar omdat Darkwing eerder iemand met eenzelfde probleem naar deze thread verwees vraag ik het maar hier. Ik heb problemen met het joinen van mensen. Vanavond waren we met zijn vieren online en ik had een party opgezet met Halo 2. Mijn broertje zit op dezelfde verbinding en kon mij wel joinen, maar twee anderen konden mij niet joinen en ik hen ook niet.

    Toen heb ik dus mijn broertje party-leader gemaakt en was alles weer oké, maar op het moment dat ik party-leader ben kan alleen mijn broertje mij joinen.

    Ik denk dat jullie nog wat technische details nodig hebben, maar aangezien ik nogal een n00b ben op dat gebied moeten jullie maar even zeggen wat je wil weten, dan stuur ik de mensen die daar verstand van hebben hier in huis er wel op uit om dat op te zoeken :p
     
  9. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Diegene die niet kan joien krijgt dan een soort berichtje: unable to join because we're having network problems.
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ga met beide xboxen naar de troubleshooter, connect. Druk dan op Y en noteer alle waarden. Dus als
    - xbox1 aan, 2 uit
    - xbox2 aan, 1 uit
    - xbox1 aan, 2 aan.

    Waarschijnlijk hebben de 2 xboxen een conflict. Dit betekend dat je een xbox een statisch IPadres moet geven, en dan in de DMZ zone moet zetten. De andere xbox laat je zo staan, en je zorgt dat de goede poorten open staan.

    Noteer eerst de waarden maar:).
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    .... en het kan aan je router liggen ... zie mijn reacie in meerdere xbox'en op live en de router thread ... dus mijn vraag is "Welke router heb jullie"
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76

    Die reactie dus, dan houden we het probleem in een thread. Dat is overzichtelijker voor iedereen:).
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Damm ... heb ik echt "heb jullie" gezegd ... damm ... te veel wijn gedronken gister
     
  14. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Hier gaat ie dan, heb alles maar opgeschreven, weet niet wat je precies moet hebben :p, dus kijk maar wat je kan gebruiken.

    De router is overigens een Linksys WGA54G. Ik (dus degene die problemen had met joinen en waar anderen niet bij konden joinen) heb ook een draadloze netwerkadaptor, zelfde merk en modelnummer. Mijn broertje (de tweede Xbox), heeft gewoon een 'vaste' verbinding tussen zijn Xbox en de router.

    Nog even voor de duidelijkheid Xbox 1 is mijn Xbox, en Xbox 2 die van mijn broertje.

    Xbox 1 aan, xbox 2 uit
    W: 0000-000B
    X: 0000-F00I
    Y: 00A8-4860
    Z: 0000-0000
    L: 165 ms (166ms)
    P: 19/25
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC (0015-00F0)
    NT: 1

    Xbox 1 uit, xbox 2 aan
    W: 0000-000B
    X: 0000-F00I
    Y: 00A8-4860
    Z: 0000-0000
    L: 164 ms (165ms)
    P: 20/22
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 1

    Xbox 1 en 2 aan
    Waarden Xbox 1
    W: 0000-000B
    X: 0000-F00I
    Y: 00A8-4860
    Z: 0000-0000
    L: 165ms (166ms)
    P: 20/23
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: (0015-00F0)
    NT: 1

    Waarden Xbox 2
    W: 0000-000B
    X: 0000-F00I
    Y: 00A8-4860
    Z: 0000-0000
    L: 164ms (165ms)
    P: 20/25
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 1

    Veel plezier dermee :p
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt last van slechte bekabeling of packet loss P: 20/25 en P: 19/25 zijn geen goede waardes ...kortom kabels vervangen ... en als je dan nog problemen hebt klagen bij je provider ... omdat je draadloos bent .... de bron beter verbinden ... je verliest veel data ... misschien nog een wireless hub er tussen zetten om het signaal te versterken
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2004
  16. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Thanks, zal even kijken hoe oud de kabels zijn die we hebben, volgens mij was het één of ander restant ergens vandaan. Wat betreft de package loss tussen mijn netwerkadaptor en router. Ze staan hemelbreed 4 meter en een gipsblokken muur van 15 centimeter uit elkaar, vreemd dus dat je daar package loss hebt :confused:.

    Ik denk dat ik sowieso mijn wireless netwerk adaptor nog maar een keer opnieuw configureer, of hoe dat heet, met de CD die je erbij kreeg. Hielp een paar maanden terug ook toen ie het niet goed deed.

    Maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden _O_

    BTW: wat zijn dan wel goede waardes, weet ik dat voor de volgende keer :p
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    p: 20/20 1 of 2 er boven is okay
     
  18. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo thanks SIC en Fardo voor alle hulp tot nu toe. Ik ga proberen mijn xbox een static IP te geven, (ik neem aan gewoon iets van 192.168.2.102? De range is van 192.168.2.100~192.168.2.200), ik heb alleen mijn firewall uitstaan, dus waar moet ik het dan invullen? DMZ is toch alleen als je een firewall hebt? Of moet ik dan mijn firewall aanzetten en dan in DMZ plaatsen?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Noope dmz is een zone van je router ..... of werk je met ics?
     
  20. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan ik alleen bij DMZ komen als ik mijn firewall aan heb staan... voor de zekerheid nog ff checken als ik thuis kom.

    Wat is ICS?
     

Deel Deze Pagina