1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. wokkeltje

    wokkeltje Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    geen dank(A)
     
  2. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey maqua,
    Ik heb prescies hetzelfde probleem zoals jij en heb en dezelfde router
    en dezelfde modem....
    Ik kan mij vrienden ook al niet joinen en zij mij ook niet...
    Maar via een andere vriend kunnen we wel bij elkaar spelen als hij de host is...

    Maar zou het niet aan de router kunnen liggen datie standaard de fire-wall erop zet
    en als die erop staat hoe haal ik deze er weer af???
     
  3. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: PRECIES HETZELFDE !

    jep, daar zat ik ook al aan te denken.. maar ik heb geen verstand van routers / firewalls, dus ik kan niet zeggen wat we anders moeten instellen :'-(
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ga (net als Maqua) naar de troubleshooter, connect en dru op Y. Noteer alle waardes.

    De router die je hebt, werkt goed met Live (heb hem zelf ook).

    @Maqua: Neem nou alsjeblieft van Fardo en mij aan dat het niet aan je router ligt! Het ligt aan je provider, dus bel ze op.
     
  5. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die test al zo vaak gedaan toen ik xbox live aan de praat wou krijgen
    (en nee het was geen probleem met mijn router... dat lag aan mijn ICS toen ik dat nog wou doen)

    maar ik zal even voor jullie kijken

    EDIT1: Ja met de router speel ik verder ook al goed xbox-live
     
  6. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry, het was niet tegen jullie gericht ofzo.. maar hij sprak mij aan in zijn mess. vandaar dat ik reageerde

    EDIT: Wat kan mijn provider voor mij betekenen dan? kunnen zij er wat aan doen volgens jou?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt dus gekeken? en je hebt de goede waardes? of wat bedoel je nu?

    @Maqua: als je opbelt naar je provider, kunnen zij de lijn testen. Daarom is het belangrijk dat je belt.
     
  8. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dankjewel.. wat moet ik zeggen? ik bedoel, ik weet niet wat het probleem eigenlijk is.. als ik aankom met een verhaal over halo snappen ze me vast niet
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zeg dat je een vermoeden hebt dat packets verliest.... dat niet al je data aan komt en je niet alle data kan ontvangen ... of ze dit willen meten ... je hebt alle kabels al vervangen ... maar nog steeds dezelfde resultaten (met speedtest)
     
  10. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Resultaat:
    1.00.5971.01
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-4840
    Z: 0000-0000
    L: 176ms (181ms) P: 15/25

    1.00.5971.01
    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT: 1

    Trouwens meerdere vrienden van mij hebben er ook last van
    ik zal hen nog wel eens vragen wat voor routers/verbindingen enz. zij heben

    EDIT: Hey maqua wat voor provider heb je dan... ik heb zelf planet...
    enne als je die ook hebt kun je me dan ook het tel van hun geven, want
    anders moet ik door een gogantische zooi spullen heen graaien :D
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2005
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb eigenlijk ook je NT MT IC waarden nodig.
    connect, Y, waardes, A, waardes. de laatste zijn ook belangrijk.

    Wat ik nu wel al kan zien is dat je erg last hebt van packet loss. Probeer het eens met andere kabels.
     
  12. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook planet.. *graait in grote hoop papier om zich heen*
     
  13. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    ok maar hoe kan ik deze waardes krijgen dan via mijn xbox?
    en hoe kan ik van die packet loss afkomen?
    En wat is packet loss?
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Waardes:
    Ga naar de troubleshooter; connect
    Druk op Y (deze waardes had je al)
    Druk op A (nieuwe waardes: NT,MT,IC) <--die moet ik ook nog hebben :)

    Packet loss wordt vaak veroorzaakt door slechte bekabeling in je thuisnetwerk. Dit is bij jou waarschijnlijk het geval.

    Packet loss (vertaling: pakket verlies;)) betekend dat er onderweg "ergens" pakketjes kwijt raken. In je netwerk wordt namelijk alles verzonden via pakketjes. Als deze pakketjes dus niet allemaal aankomen zijne r stukjes informatie weg. Hierdoor kun je bijvoorbeeld mensen niet zien of horen, of valt je verbinding steeds weg.
     
  15. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik het had gepost had ik er direct erna al een edit bij gedaan met devolgende gegens:

    1.00.5971.01
    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT: 1

    Ik heb wel een redelijk slechte kabel voor mijn xbox live...
    Maar hoe kun je je fire-wall van je router afhalen?
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik zal het hierna niet meer herhalen. Het ligt bij Maqua én bij jou niet aan de firewall. Je NT=1, wat betekend dat je xbox volledige toegang tot XboxLive heeft. Je kabel is bij jou het probleem. Probeer het dus met andere kabels.

    Jullie hebben allebei een DC-202 van Sitecom. Toevallig heb ik die ook ;). De poorten van die firewall zet je open door:
    type in je browser: 192.168.0.1
    Je komt in het setup-scherm; klik op Advanced
    Je ziet nu in beeld: Special applications staan. Klik erop.
    Je kunt nu in het scherm dat komt de poorten invoeren die opengezet moeten worden. dat zijn de volgende:
    TCP 3074
    UDP 3074
    UDP 88
    Succes.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    MT NT IC = 1 betekend OK aan de huidige situatie hoef je niets te doen

    Probleem Packet loss ... helaas betekend dit klagen bij de provider ... helpen ze niet ... andere provider nemen
     
  18. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo... volgens mij kan et ook aan de afstand naar de centrale liggen... als jij een hele snelle verbinding neemt.. belast die de lijn meer... dus al zit jij ver van de centrale... gaat hij steken laten vallen. kan de provider ook niks an doen
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt dat kan de packet loss ook verklaren ... maar dat betekend dus dat je moet klagen bij je provider ;)
     
  20. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn ip invoer (die ik in het boekje heb gevonden)
    moet ik een naam + wachtwoord invoeren
    waar moet dat van zij, want ik kom er niet doorheen?
     

Deel Deze Pagina