1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien heeft Pejannl andere Firmware geinstalleerd dan Wouter ... beide data en laatste firmware noteren?
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb 2.3.1 van de 2600, dat is de firmware zoals destijds geleverd. De meest up-to-date versie is 2.3.6 maar heb ik nog niet geinstalleerd.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb zowel de 2.2 (eergisteren) als de 2.3.6 (momenteel) getest, maar kan helaas nog geen 'tegenpartij' vinden die me problemen wil geven.

    PS: Kun jij zonder te stotteren "Tatushki" zeggen?... :D
     
  4. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hetzelfde probleem, ik kan bepaalde mensen niet horen, terwijl andere mensen hem wel kunnen horen. Zodoende hoor ik dus halve gesprekken. Zeer irritant.
    Ik heb HCCnet ADSL 768 down / 128 up. Verder een Repotec Router welke enigszins op een Sitecom lijkt qua firmware.
    Met de MotoGP Demo heb ik ook wel dat ik bepaalde mensen niet zie of dat mijn rank niet klopt. Maar soms werkt het ook weer wel.. ?

    Ik had het idee dat alles via de MS server loopt, dus je krijgt niet voor elke speler een extra datastroom door een of andere poort die dan dicht staat oid. Bij Gamespy moet je ook bepaalde poorten openzetten omdat het anders niet werkt, maar dan werkt het OF wel OF niet, en niet bij sommigen wel en anderen niet...
    Verder vraag ik me af of het wel veilig is om je DMZ aan te zetten richting je Xbox.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Helaas. De spelgegevens worden rechtstreeks tussen de spelers onderling uitgewisseld. Dat is nou net het vervelende.

    Als een Xbox data naar jou stuurt die "zonder iets op te vragen" binnen komt dan weet je router, afhankelijk van het type router, niet waar die data naartoe moet. Hij gooit de data dan weg met als gevolg dat jij de bewegingen en de spraak die van die andere Xbox af komen niet kunt zien/horen.

    Ik zal je het technisch achterliggende verhaal besparen, maar neem maar van mij aan dat het optreedt bij een bepaalde combinatie van routers en spel-opbouw aan weerszijden.

    Tsja, eer je dat ontdekt hebt...

    Anyway, je kunt het probleem op een aantal manieren oplossen. De eenvoudigste manier is om je XBox als een DMZ server in je router te zetten. Ik deel je vraagtekens omtrent de veiligheid daarvan.

    Het alternatief is te zorgen dat jouw router het verkeer voor de drie Live poorten/protocollen doorvoert naar je Xbox. Het gaat hier om TCP poort 88, TCP poort 3074 en UDP poort 3074.
     
  6. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk daar heb ik wat aan! Ik heb net de firmware van m'n router geupdate en ga straks ff die poorten openzetten richting m'n Xbox, kijken of dat gaat werken. Nee, ik doe het morgen wel, eerst slapen! Morgen weer naar werk...

    Trouwens, waar betaal ik MS dan voor, als het toch een soort P2P netwerk is? Ik dacht dat ze een heel serverpark te onderhouden hebben? Alhoewel, als host hoef je denk ik niet zo'n hele vette verbinding te hebben, zoals dat bij Gamespy en XBConnect wel zo is. Dus die servers van MS doen wel 'iets'....
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat dacht je van Downloadable Conent? Je Gamertag?

    Er zijn wel aparte live serversde meeste games zijn idd p2p ... maar er zijn ook open MS servers ...straks betaal je voor de extra features ... zoals (eigen webpage/msn service xbox/moblie service) etc ...Xbox live staat nog in de kinder schoenen ;)
     
  8. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat anders hoor maar wat me opvalt is dat veel mensen met Hccnet deze problemen hebben :) (heb zelf ook Hccnet)

    Ik weet niet of het nou daar aan ligt maar het viel me gewoon op.

    ps:

    ik gaan morgen op vakantie dus euh ben zeker wel 3 weekies niet op ut forum :p
     
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zowel HCCNet als de fabrikant van m'n router een email gestuurd over Xbox LIVE compatibiliteit. Wacht nog op antwoord.

    edit:

    HCCnet heeft mij verzekerd dat HCCNet ADSL (Basic?, in ieder geval 768 Down en 128 Up) geschikt is voor Xbox Live.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2003
  10. RAPPE

    RAPPE Guest

    Beste X-BOX LIVE vrienden,ik kan jullie helaas niet helpen met bovenstaand probleem,ik weet wel dat meer mensen hier last van hebben,als ik van iemand hoor hoe ze het opgelost hebben laat ik dat direct weten.Ik heb zelf een ander probleem wat misschien wel dezelfde oorzaak heeft;alles werkt in principe perfect op 1 ding na,als ik door iemand uitgenodigd wordt uit mijn vriendelijst(b.v om motogp te spelen)kom ik maar zelden in dat spel terecht,er staat altijd:"this game session is no longer availleble"terwijl die gene wel degelijk aan het spelen is,maar als diegene wat mij heeft uitgenodigd zelf het spel host kom ik er wel via optimatch,en als ik mensen uitnodig komen ze ook niet bij mij en bij anderen kunnen ze gewoon joinen.Ik heb een adsl-basic verbinding van xs4all en mijn x-box live loopt via pc,ik ken mensen met precies de zelfde aansluiting als ik maar die hebben dit probleem niet,als iemand hier een oplossing voor heeft laat het ff weten.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je de thread doorleest zie je dat Pejannl het probleem omschrijft en een mogelijke oplossing bied... hopelijk kom je zo een stapje verder ...
     
  12. RAPPE

    RAPPE Guest

    Ik heb de thread doorgelezen maar zij werken allemaal met routers en instelbare modems,ik heb gewoon een usb modem waar je niets aan kunt instellen.Mijn x-box krijgt de verbinding via de netwerkkaart van de pc,misschien weet iemand of ik beter een ander modem moet proberen,maarja dan moet ik wel zeker weten dat het werkt want die krengen kosten wel een paar centen.HELP ME PLEASE!!Dit probleem bederft de lol van online gamen behoorlijk,het leukste is toch dat je met je vrienden samen kunt spelen en elkaar kunt uitnodigen,dat werkt bij mij dus niet.Ik dacht eerst dat het misschien komt omdat x-box live inderdaad nog in de kinderschoenen staat en dit een kinderziekte is maar anderen hebben hier geen last van.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik bedoelde deze opmerking van Pejannl ... Het maakt in dat geval niet uit of je wel of geen router hebt


    welke OS gerbuik je? Bij welke Provider zit je? Wat voor connectie heb je? Wat heeft je vriend voor os/provider/connectie?
     
  14. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, die poorten openzetten helpt niet. DMZ lijkt beter te gaan maar nog niet 100%. HCCNet zegt dat mijn ADSL Xbox LIVE compatible is...

    Misschien ligt het aan die andere personen... ?
     
  15. RAPPE

    RAPPE Guest

    Wat bedoel je met os? Bij speedtest kreeg ik het volgende resultaat:download:85.3 kbyte/sec,upload:12.3 kbyte/sec,connection:205.0 conn/min,ping:55.0ms.mijn provider is xs4all,en aan de provider van mijn vrienden ligt het niet want ik heb het probleem bij iedereen. :confused:
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met OS bedoel ik Operating System ... windows 98/me/xp/linux/enz

    wie is iedereen? en welke provider hebben ze?
     
  17. RAPPE

    RAPPE Guest

    ok,ik gebruik windows 98 en met iedereen bedoel ik echt iedereen die in mijn vriendenlijst staat,dat zijn mensen met alle denkbare aansluitingen ,os,providers enz.ik heb bijna 50 mensen in de friendslist staan en ik kan bij niemand joinen als ze me uitnodigen en zij niet bij mij,voor de rest doet alles het perfect.
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Probeer dan maar eens om Sygate te gebruiken ipv Internet Connection Sharing. Ik heb al eens eerder gezien / gehoord dat dat beter gaat dan ICS van Win98.
     
  19. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Eej , mag ik een vraagje stellen wat een beetje hier over gaat...
    Ik heb ook de Vigor 200e maar ik heb nog nooit nieuwe fireware eroverheen gezet, hoe moet ik dit doen ?? en is dit noodzakelijk...
    Ik heb ook af en toe problemen met xbl met spelers...

    kzit op @home met 1024 up en 156 down

    Robbiegeurts1987@hotmail.com als je nu nog op msn bent....

    ---> ALVAST BEDANKT !!! <---
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat gaat hier helemaal niet over en valt ook niet onder het bestek van dit forum. RTFM.
     

Deel Deze Pagina