1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat is standaart toch altijd Admin ... en 1234 ? Tenminste, bij mij wel iig.

En ik kon ze ook terug krijgen door de router te reseten ...

En nu ik hier toch ben, Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe pc gekocht ... Ik kon toen eerst niet op Live, maar na een boel geklooi ben ik er eindlijk op gekomen :) MAAR ... nu kan ik een groot aantal mensen dat ik altijd hoorde, niet meer horen ... ik heb toen de router gereset en de poorten opnieuw open gezet

TCP 3074
    UDP 3074
    UDP 88
    TCP 88 , als ik dat goed het begrepen ...

Maar ik kan nog stééds die lui niet horen :confused:

Weten jullie waar die aan kan liggen ?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat zijn je MT NT IC en P en L waarde ...?

Anders weet ik niet waaar het aan ligt... misschien packet loss... misschien ligt het aan hun instellingen

@ frank ... naar de support site gaan van je router ...of terug naar de winkel

Laatst bewerkt: 3 feb 2005
  3. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    MT: (0015 - 00F0) IC: (0015 - 00F0) NT : 2

Ik vind het wel raar ... want hij heeft het altijd goed gedaan ... maar sinds die nieuwe pc niet meer ...

Owja ... waar kan ik de P en L waarde vinden ? ... Connect > Y toch ?

Daar vind ik aleen een L .. maar ik weet niet zeker of dat het goede is ...

Laatst bewerkt: 3 feb 2005
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    NT: 2 is je probleem ... je hebt niet de juiste porten toegekend ... of je xbox geen statisch adres gegeven (wel een ip aan de poorten toegekend) ... probeer het ook eens met de dmz zone

5. frank1988

frank1988 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ok ik heb het nu gevonden maar er staat bij mij dit
    ID Service Ports Server IP Enable Use Rule#
    1 192.168.123.
    2 192.168.123.
    3 192.168.123.
    4 192.168.123.

en nog 16 van hetzelfde....
    sorry hoor maar ik wil gewoon niets fout doen, waar moet ik het prescies invullen
    en moet ik hem hierna rebooten?
    en zo ja, wat gebeurd er verder als ik hem reboot (want dan start ik hem toch opnieuw op?)

6. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat bedoel je nou precies met het stukje dat ik dikker heb gemaakt in je Quote :confused:

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    in je router heb je als het goed is een dmz zone .. hier moet je het vaste ip adres inzetten van je xbox .. het ip adres dat jij hebt toegekend aan je xbox

8. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg dit scherm als ik op special applications druk:

maar ik heb bijvoorbeeld helemaal geen starcraft geinstalleerd..
    1. zijn het voorbeelden en kan ik ze weghalen?
    2. wat moet ik wáár invullen?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm special applications is bedoeld voor je pc ... heb je een dmz zone? dat is makkelijker

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

heb je een dmz zone? Geef je xbox een statisch adres en stop dit adres in deze zone ... zie een paar pagina's terug hoe dit moet

11. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    ik probeer liever een keertje die poorten open te zetten

(dialpad, starcraft, paltalk? die dingen staan niet eens op mn computer volgens mij)

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Die dingen kun je verwijderen, staan ook neit aangevinkt dus ze staan niet open.

Ik heb het zo gedaan:
    XBOX1 TCP 3074-3074 3074-3074
    XBOX2 UDP 3074-3074 3074-3074
    XBOX3 UDP 88-88 88-88

Er staat nergens uitgelegd hoe het moet, maar het werkte zo :)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nogmaals wil je de lastige weg ... doe het met porten openzetten ... wil je het makkelijk zonder gevaar ... zet je xbox in de dmz zone

14. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Het zal wel aan mij liggen hoor ... Maar ik kan in mijn Sweex router echt geen DMZ Zone vinden hoor :confused:

K'weet niet hoor ... maar misschien heet het anders ofzo bij deze router ? Maar ik kan iig niets vinden dat op dmz zone lijkt

15. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik word nu echt helemaal paranoia van Live :{

Sinds die nieuwe pc kan ik bijna niemand meer normaal joinen :mad: Ik heb er zelf de ballen verstand van, dus ik kan er helaas weinig aan doen ...

En weet iemand misschien hoe ik in die zogenaamde DMZ Zone kom bij een Sweex router ?

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat komt dus door de firewall op je router. Je zal echt in het boekje moeten zoeken naar de DMZ zone. Zelfs een Sweex router moet er eentje hebben.

17. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Kort vraagje dan maar:

Is DMZ Zone > Demilitarized Zone ?

Zoja , dan heb ik het gevonden :)

En moet die Firewall in mijn router nou Enabled of Disabled zijn ?

EDIT:

"The Broadband router provides extensive firewall protection by restricting connection parameters, thus limiting the risk of hacker attack, and defending against a wide array of common attacks. However, for applications that require unrestricted access to the Internet, you can configure a specific client/server as a Demilitarized Zone (DMZ)".

Dat dikgedrukte gedoe, dat moet ik hebben hè ?

Laatst bewerkt: 6 feb 2005
  18. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router is tóch de schuld van mn problemen.. Ik heb mn provider gebeld en zij vonden niets.

Vandaag heb ik mn xbox met dezelfde kabels réchtstreeks op mn modem aangesloten (de router ertussenuit gehaald) en ik had géén problemen..

HELP! Wie kan mij helpen mn router goed in te stellen? Ik heb het ip van mn xbox al in de dmz zone gezet en de goede poorten opengezet (denk ik)

k ben ten einde raad.. :'-(

Maarten

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je packet loss hebt ... dan is het de schuld van je provider ... laten ze het dan doormeten ... probeer het ook eens direkt zonder router heb je dan nog steeds packte loss dan moet je zeuren bij je provider ... een provider zegt altijd dat het aan jouw ligt ... laat ze het dan maar bewijzen

20. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    ze hebben het bij deze bewezen.. ik heb nergens last van als ik mn xbox rechtstreeks vanaf mn modem verbind. (dus niet via mn router)

Deel Deze Pagina