1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,
    ten eerste hoe zet ik mijn xbox in de router (hoe en waar ik de ip moet invullen...)
    en ten tweede waar kan ik die dmz-zone vinden, want ook al in het boekje gekeken, maar staat er niets over in...
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik denk dat de setup-schermen van sitecom routers wel ongeveer gelijk zijn, dus ik neem aan dat het hetzelfde is als bij mij.
    type het adres van je router in.
    Ga naar naar de PC-database. Hier staat een lijstje van de voor hem bekende netwerkapparaten (ook de xbox).
    Klik op het IP van de xbox (waarschijnlijk met "unknown" als naam)
    ga naar advanced administration. Geef daar je xbox een Fixed IP-adress.
    Zoek naar de DMZ zone. Zet daar het IP van de xbox in.

    en klaar is frank :)
     
  3. SchaduwmaN

    SchaduwmaN Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus ook dat klote probleem met een vriend van mij aka spinnenman ik kan hem soms niet joinen alleen als iemand erbij is wel maar dan horen we elkaar soms niet echt vaag ik snap niet echt wat ik moet doen ik heb die poorten open gegooid denk ik maar dat helpt niet :confused:
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ga naar de troubleshooter, connect en druk dan op Y.
    Noteer alle waardes. Druk op A en noteer weer alle waardes. Aan die waardes kunnen we bepalen of er iets aan de hand is, of dat het misschien aan Spinneman ligt.
     
  5. SchaduwmaN

    SchaduwmaN Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Network configration
    -Automatic

    Ip adres: 192.168.2.101

    Subnetmask: 255.255.255.0

    gateway: 192.168.2.1


    DNS Servers:

    configration: manual

    primary dns: 213.51.129.37

    alternative dns : 213.51.144.37


    PPPOE Settings : Off

    Advanced : staat niets


    dit is alles hoop dat je er wat mee kunt

    en die router van een vriend staat goed ingesteld het ligt aan mij want ik heb dat wel is meer dat ik mensen niet hoor of niet kan joinen hij heeft het alleen bij mij gek genoeg :confused:
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Haha, niet die waardes ;). Dit zijn je instellingen.

    Je zat wel goed though. Druk op CONNECT. laat hem connecten, en druk dan meteen op Y, die waardes meot ik hebben.
    Druk op A, er komen nieuwe waardes; Ook belangrijk.
     
  7. garvin2000

    garvin2000 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    To: Frank1988, I have the same problem.

    Hi, Frank, this is Garvin from Shanghai. I broght the Router in EHV last week, and found that Xbox can't be recognized by WL-145. my Xbox MAC can be right displayed when I connect it on a NetGear router, it display 00.00.40.00.00 when connect to WL-145. I guess you must have the same problem as me. and there maybe only very few person has this 2 product at same time. I tried to contact Sitecom Technical support but it's difficult to access sitecom website here(always reply a error message from the page). can you contact Sitecom about the problem? it might be the only solution for us.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    euh ik snap er even niets meer van? Heb je het probleem nog steeds Frank? ... of is het opgelost ... wat zijn de IC, MT en NT waardes?
     
  9. garvin2000

    garvin2000 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi, Fardo, are you talking to me ? I don't understand Dutch... would you put your question in English? it would be nice. thanks in advance.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oh sorry no problem ... could you go to the trouble shoot page of your xbox ... No disc in xbox --> exit live --> normal dashboard --> network --> run test --> pres y --> what are your L en P values? --> press A --> what are your mt nt en ic values

    thnx
     
  11. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb WEER sinds een week dat ik niet meer met een vriend van mij uit de buurt kan Joinen/gamen! Dit is nu al de derde keer dat we dit hebben!! We hebben allebei @home, Router verbindng (poorten staan open, Xboxin DMZ). Ik wordt hierdoor echt isneidig op dit Live geklooi!!

    Kan iemandmij helpen?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je daat werkelijk dmz goed heb staan ... dan moet je klagen bij je provider ...

    wat zijn jou en zijn waardes

    ga naar trouble shoooting druk op Y ... noteer L en P waarde druk op A Noteer MT NT IC waardes ... deze waardes moeten op 1 staan ... is dit niet het geval dan heb je dmz niet goed ingesteld
    -------------------
    MT:
    NT:
    IC:

    L :
    P:
     
  13. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat in mijn lijst:

    1.00.5971.01

    W: 0000-000B
    X: 0000-F021
    Y: 00AB-4840
    Z: 0000-0000
    L: 193 ms (198 ms)
    P: 20/20

    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 1 (0015 - 00F0)
    NT: 1

    Ik weet 't verder ook niet :confused:
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan heb jij geen problemen... alles is perfect ... wat zijn de waardes van jouw kennis
     
  15. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het niet liggen aan bepaalde poorten die ik open moet zetten?
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, daar kan het niet aan liggen want je diagnose resultaten geven al aan dat je router Xbox Live volledig ondersteunt.

    Er zijn twee zaken interessant. Eerstens heeft Fardo je nog gevraagd naar de troubleshooting waarden van de Xbox van je vriend. Ik vermoed overigens dat die ook wel in orde zullen zijn omdat je vriend zijn Xbox eveneens in de DMZ heeft staan.

    Ik zou wel een willen weten wat de IP instellingen van jullie internet verbindingen zijn. Niet alleen die van jou posten, want dat is zinloos. Kijk in je router en schrijf je IP adres, netmask en gateway op. Het zelfde voor de router van je vriend. Als je die gegevens hebt moet je ze eens hier plaatsen.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  17. Dolfhin

    Dolfhin Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb exact hetzelfde probleem als veel van jullie beschrijven in deze thread, het verschil is echter dat ik X-Link draai en geen Xbox Live. De laaste tijd is het echter een STUK beter.

    Wat ik veranderd heb? De port is nu geforward (daarvoor was het netwerk wel te bereiken), Anymous WAN request zijn nu toegestaan (Linksys WAG 54G V2.) en in de BIOS heb ik een aantal veranderingen gedaan die te maken haden met PCI kaarten (helpt niks, maar ik was hopeloos) en toen ik een paar dagen geleden Xlink weer opstarten om eens de nieuwe Halo 2 maps te proberen leek alles te werken.

    Of het zo voor eeuwig blijft vraag ik me af maar ik geniet er maar van zolang het werkt.

    Overgings heb ik nog wel dat sommige mensen raar klinken door de Headset.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    (eventueel firewall uitzetten op je pc).. als mensen raar klinken door de headset komt dit door Lag ... nadeel van tunnels ... ook kan het voorkomen dat je verbinding gewoon goed is en dat zij problemen hebben.

    Ik neem aan dat je ook Halo 2 hebt ... dus heb je de recente update van live gehad... ga dan ff naar de dashboard ... networksettings (je hoeeft namelijk geen live abo te hebben om te testen)

    en test de connectie druk op y --> noteer de L en P waarde --> druk op A --> wat zijn je MT NT en IC waaardes

    als je NT waarde geen 1 is ... ligt het aan je Firewall
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2005
  19. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat in mijn lijst:

    1.00.5971.01

    W: 0000-000B
    X: 0000-F021
    Y: 00AB-4840
    Z: 0000-0000
    L: 193 ms (198 ms)
    P: 20/22

    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 1 (0015 - 00F0)
    NT: 1



    In de lijst van mijn vriend:

    1.00.5971.01

    W: 0000-000B
    X: 0000-00F1
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000
    L: 169 ms (183 ms)
    P: 20/24

    MT: 1
    IC: 1
    NT: 1
    Ik weet 't verder ook niet |:- |:- |:- |:- |:- |:-
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jij en je vriend hebben last van packet loss ... 20/22 en 20/24 ... de rest is allemaal goed. Jij en je vriend moeten of kabels gaan vervangen of klagen bij je provider. Een andere oplossing is er niet

    tevens wilt Pejannl jullie ip adressen weten ....
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005

Deel Deze Pagina