1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke bedankt voor de tip, ik zal het nog een keer proberen. Maar het kan dus niet dat de kabels van mijn modem naar de NT1 of splitter niet goed zijn en deze vervangen moeten worden?

    Een vriend van me heeft ook planet en kpn en die heeft hetzelfde probleem, kan dus idd goed aan kpn liggen.

    Weet je toevallig of ik via een website kan aantonen dat ik package loss heb? Zodra ik over mijn xbox begon zie die vent dat ik allemaal rare dingen aan het doen was :{ . Zeg ik tegen die kerel, ik mag toch gvd zelf wel weten wat ik met mijn internet doe :) , beetje vreemd maar ja.

    Als ik mijn contract opzeg dan heb ik echter wel een probleem aangezien we dan niet meer kunnen telefoneren. Of bedoel je dat je dan gewoon bij Tele2 een abbo moet afsluiten?

    Alvast bedakt Fardo.

    (PS ik zal even zoeken naar die uitspraak, lijkt me interessant)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik bedoel bij planet je contract op zeggen ;) ... ik ga even op zoeken hoe je packet loss kan meten .. er zijn handige websites voor ..
     
  3. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog tips voor Fardo?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee het probleem is dan nog niet verholpen, omdat je de beveiliging dan nog steeds het zelfde hebt staan ... je moet deze instellingen dus aanpassen

    Waarsschijnlijk ligt het aan je router of heb je geen statisch adres aan je xbox toegekend
     
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dus ADSL van Planet. Namelijk ADSL comfort

    Mijn snelheden:

    down: 320 KByte
    up: 13.1 KByte
    connex: 370.0

    Dit is toch belachelijk laag of ben ik nou gek?

    Ik heb de test bij nuria gedaan en daar komt hetvolgende uit.

    surfen: 6,9
    downloaden: 8
    gamen : 2,6
    uploaden: 1,4

    Dit zijn als het ware schoolcijfers. Hij kan het in hemelsnaam dat mijn ping en opload zo slecht zijn? Heeft dat zeker ook met dat packageloss te maken. Ik zal die flikkers maar weer eens bellen.
     
  6. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    sorry dubbel post :{

    Ik heb net die teringflikker van 2'de lijn Planet gesproken. Na 1 uur te hebben rond gekut en modems gereset is mijn ping nog steeds klote. Mijn up is nu wel weer redelijk. Volgens hem zit ik ook in een geel gebied van de kpn. Dit houd in dat daar slechte bekabeling ligt.

    Niemand kan er dus zogenaamd iets aan doen, het is waarschijnlijk gewoon slechte bekabeling. Ik heb trouwens nog steeds last van package loss, ligt allemaal niet aan planet :{

    Ik kan mijn abbo opzeggen zegt die gozer tegen me, maar dan zal het probleem bij een andere provider voordoen volgens hem. Als ik die gast na een uur ouwehoeren om zijn naam vraag. Wil die zijn achternaam niet geven :{ , Ik zei, ik bel toch niet met de zwarte markt, je werkt daar toch gewoon? Toch wou die zijn achternaam niet geven, voornaam was Gyros, net echt.

    Omdat er in mijn modem settings staat: 768 up/ 3200 down komt alles volgens hem mijn modem binnen. Die kutjanus houd me volgens mij gewoon voor de gek :mad: Ik kan proberen abbogeld terug te krijgen door een brief te sturen maar dat is ook nog maar de vraag.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  7. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook ADSL comfort van Planet! Ik ga die test ook ff doen (nuria, ik weet niet welke andere test je hebt gedaan)
     
  8. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ;( Ik heb nog steeds dit probleem. Ik hoor nu al 3 mensen niet meer. Vreemd genoeg allemaal ADSL gebruikers net als ik. Kabel gebruikers hoor ik prima. Ik weet het niet meer. Andere netwerkkaart geprobeerd, firewalls uitgezet, statische routes aangemaakt, UPNP aan gedaan, porten open gezet.... het helpt niet.

    Waarom kan ik toch geen users verstaan :X
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ga naar trouble shooter ... druk op y ... noteer l en p waarde druk op a noteer NT MTen IC waarde ... anders kan ikniet helpen :)
     
  10. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje.... done. Dit zijn de gegevens:

    1.00.5971.01
    W:0000-000B
    X:0000-000D
    Y:00A8-4800
    Z:0000-0000
    L:171 Ms P: 20/20

    a gedrukt.... en dan dit:

    MT:1 (0015-00F0)
    IC1: (0015-00F0)
    NT1
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jouw waardes zijn perfect ... het ligt aan je medespelers .. Kan je meten als het probleem zich weer voor doet?
     
  12. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok,... zal ik doen. Kan het voorkomen dat NT soms op 3 gaat staan? Dat heb ik namelijk al eens gezien maar meestal is het NT1. Bedankt voor je advies en ik zal vanavond (na een avond Far Cry) posten wat de waardes zijn en wat de eventuele waarden van die ander Live user zijn.

    Thanks :)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT3 betekend dat er poorten dicht staan .. en dat is vaak de reden waarom je mensen niet kan horen of zien .. je moet dan je xbox een stattisch adres geven en deze bijv in je dmz van je router plaatsen
     
  14. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Net weer getest.... hij kan andere vrienden (kabel) wel joinen maar mij niet. Mijn NT stond op 1 en die van hem op 2. Is 2 hetzelfde dan 3. Staan er dan ook porten dicht?

    Zo ja... moet hij dan poorten 88 en 3074 opengooien naar het IP adres van de router?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb daar staan ook poorten dicht en die moeten open gezet worden .. ja die poorten moeten open staan
     
  16. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey Fardo, had je toevallig nog een site gevonden die je packet loss kan meten? Ik heb trouwens even gezocht naar die uitspraak van deombudsman maar kon het niet zo gouw vinden heb je toevallig een link?

    Ook wil ik de kabels vervangen van mijn splitter naar NT 1 enz. Wat voor soort kabels zijn dat want het zijn geen normale utp kabels.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  17. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey Fardo,

    Excuses voor de dubbelpost maar ik dacht dat je het mischien vergeten was. Weet je nog een goede website waarop ik het kan meten?

    Weet jij welke kabels ik moet vervangen van mijn splitter/NT 1 Dit zijn geen gewone UTP kabels namelijk. Ik probeer eerst dit nog even voordat ik stappen onderneem tegen planet.

    Die kerel zegt trouwens dat ik wel mijn abbo kan afzeggen en hij denkt niet dat ik geld terug kan krijgen. Heb je mischien een linkje van dat artikel in de ombudsman?

    Alvast bedankt.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nope ik ben nog aan het zoeken

    helaas nog steeds niet gevonden :eek:
     
  19. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt Bizar is dit, ik heb via ispmonitor heb ik dus geen packet loss. Die maat van me heeft met dit programma ook in eens geen packet loss meer.
     
  20. Sixkillers NL

    Sixkillers NL Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ik heb laast een tijdje mijn xbox niet gebruikt. En nu kom ik xboxlive niet meer op.

    Mijn gegevens:

    W: 0000 -000B
    X: 0000- F001
    Y: 0088 - 1C40`
    Z: 0000 - 0000
    L -
    P -

    MT - 1
    IC - 1
    NT - 0

    Als ik probeer te connecten dan doet hij dus alles goed behalve bij het vierde bolletje zegt hij, could not connect to xboxlive.

    Weet iemand waar dit aan ligt?
     

Deel Deze Pagina