1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En kan je ook poorten 'redirecten' zeg maar? Zoals Pejannl eerder aangaf maar ik nog niet heb getest }:]
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat voor abbo's hebben jullie van @home ... toch geen basis hoop ik? Welke spellen hebben jullie hier last van?

    @home basis,
    Download snelheid: 39.0Kbyte/s (312.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 8.0Kbyte/s (64.0Kbit/s)
     
  3. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ghehe, luilak, ik weet niet eens hoe dat moet man!:confused: :{ :)
     
  4. Eeks

    Eeks see more

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben beiden @home breedband.
    We hebben er last van bij elk spel dat we over live spelen: rtcw, demo's, uc.
     
  5. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen DMZ poort op mijn E-tech router, Penjall wat heb ik voor andere alternatieven?

    Hoe kan ik poorten op mijn router 'openzetten'? (als dat wel een optie is) Kan het ook liggen aan mijn firewall en hoe deactiveer ik die (gedeeltelijk, want helemaal deactiveren lijkt mij geen slim plan)
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat om het doorvoeren van data van bepaalde poorten naar een vast IP adres (geloof ik )
     
  7. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het aan mijn firewall ligt, want daar staat mijn IP van mijn Xbox als veilig, en de beveiliging nu op laag.

    Trouwens, hoe komt het dat het probleem niet bij andere games opduikt?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het ligt aan je firewall ... welke games op jouw xbox doen het dan wel? Ik heb het niet over pc games

    en ehm wat zijn jouw internet snelheden
     
  9. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt iig niet aan internetsnelheden (gewoon een adsl mxtream planet abbo) en dat weet ik om de volgende reden:

    Eerst had ik ICS en toen kon ik nog wel alle personen uit me friendslist horen en zien, sinds mijn router (en eventueel bijkomende firewall) heb ik dat probleem wél; een enkel kan ik nu niet meer zien of horen in MotoGP.

    Ik speel verder nog Ghost Recon en *kuch Whacked (kliene broertje's game) maar die heb ik veels te kort gespeeld om die problemen te kunnen opmerken.

    Hopelijk zijn we nu een stap dichter bij de oplossing.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je dit al geprobeerd

    Problemen met het aanmaken van een account (door jouw Firewall)?

    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

    Mocht je nog problemen hebben verander dan de MTU (Maximum Transmission Unit) setting van jouw router. Op de administrative pagina van jouw router (of andere admin tool) verander de MTU naar 1465 of groter.
     
  11. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn MTU staat standaart op 1492, dat is dus groter dan 1465, aan mijn MTU ligt het probleem dus ook niet.

    Echter wat je bedoelt met UDP en dergelijke snap ik niet, ik heb ook geen problemen met het aanmaken van een account dus dat begreep ik even niet, en ik snap nu ook niet hoe en wat ik moet wijzigen. Aan de firewall van mijn pc ligt het trouwens ook niet, want mijn pc staat vaker uit dan aan wanneer ik aan het racen ben.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het ligt dan aan je router en udp heeft met port forwarding te maken ... de porten moeten opengezet worden in je router (welke een ingebouwde firewall heeft)
     
  13. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat was duidelijk, maar HOE ZET IK ZE OPEN dan?:'-(

    Alvast alwéér bedankt_O_


    edit: Aha, ik heb een lange tijd rondgesnuffelt in mijn router en ik denk dat ik wat zie.

    Of moet ik dit doen (ik moet wat invullen bij 'from' en 'to':


    Virtual Server Configuration

    ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address

    --------------------------------------------------------------------------------

    - Use the following form to delete above Virtual Server port ID, below fields "End ID" must >= "Start ID"

    Delete ID Rang - from - to



    Maar ik denk dat ik hier iets moet doen:


    - Use the following form to add special port range that you want to be opened for your special application, below fields "End port" range must >= "Start port"

    ID - Start Port - End Port - Port Type - Host IP Address
    TCP
    UDP
    - Use the following form to add special port that you want to be opened for your special application."

    ID - Public Port - Private Port - Port Type - Host IP Address
    TCP
    UDP



    Bij port type kan ik kiezen tussen TCP en UDP, waarvan ik denk dat ik UDP moet kiezen. Het ID staat standaart op 1. Maar wat moet ik invullen bij 'start port' en 'end port'? En wat bij 'host IP adress'?
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm dat hangt van je router af ... pak je manual van je router ga naar het menu en zet daar de porten open ... ligt niet aan de firewall op je pc want daar kijkt de xbox niet naar alleen naar de firewall van je router dus
     
  15. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Je was iets eerder dan mijn edit, lees en adviseer!;)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Use the following form to add special port range that you want to be opened for your special application, below fields "End port" range must >= "Start port"

    ID - Start Port - End Port - Port Type - Host IP Address
    TCP
    UDP


    Hier vul je je gegevens in .. noteer het ip adres van je xbox .. vul die in bij id
     
  17. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus bij ID vul ik in 10.0.0.6

    Start port 4
    End port 4

    Port Type doe ik UDP

    En wat moet ik invullen bij host IP Addres?



    Ik ga het gewoon proberen, vertel jullie mijn bevindingen wel.

    edit: het ziet er goed uit, even kijken op Live of het werkt...

    edit2: Het werkt niet:mad:
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  18. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo?....help me!:mad:
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    host ip ... moet je het ip adres van je xbox invoeren .. ID mag je leeg laten ... ehm ... kan je ook ergens dmz vinden
     
  20. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt ID heb ik gewoon leeg gelaten en bij het Host IP mijn IP van mijn Xbox ingevuld, was dat vergeten te editten...(sorry)

    DMZ is onvindbaar op mijn router. Kortom: ik weet het niet meer:)
     

Deel Deze Pagina