1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    [Live] Je ziet niet al je tegenstanders?

Hoi, ik heb een probleempje met Live, en na veel zoeken heb ik de oplossing gevonden. Hierbij mijn probleem + oplossing, misschien hebben jullie er wat aan.

Vanaf de eerste dag dat ik Midtown Madness 3 speelde zag ik vaak dat een paar auto's stil blijven staan gedurende de hele ronde. Ik kon ze ook niet horen. Oftewel, op een of andere manier kreeg ik geen gevens door van die spelers.
    Maar in het echt zitten ze gewoon echt te spelen en rijden ze door de stad en lullen ze!

Dus als diegene een hunter is zag ik ze stilstaan, maar in feite zaten ze bijvoorbeel achter me aan. Maar ik zag dat niet, dus 'opeens' werd ik hunter.
    Als ik dan bijvoorbeeld hunter was kon ik die mensen tikken waar ik ze zag staan---> stil bij de start dus. Maar ik het echt reden ze gewoon rond! Dus zij dachten ook zovan "huh?!?! ik wordt opeens hunter terwijl niemand me tikt".

Hierna ben ik ook vaak voor cheater uitgescholden.

Na veel geprobeer ben ik erachter gekomen dat als ik mijn router ertussenuit haalde, alles gewoon normaal was. Het lag dus aan de router.
    Dus nadat ik dut uitgevonden had, wist Microsoft ook wat er aan de hand was. De MTU setting van de router moest op 1492 gezet worden. Ik dus kijken... kon ik dat niet veranderen.

Toevallig had mijn vader net een nieuwe router gekocht waarbij dat wel kon. Dus ik de MTU setting verandert naar 1492, en alles was normaal!

Ik hoop dat ik anderen die dit probleem ook hadden geholpen heb, want Microsoft had voorheen ook geen goede oplossing.

Succes, en game on!

2. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    jaja je bent gewoon een cheater:eek:

3. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    He biscuit vuile cheater ;). Als wij dat zeggen is het maar een grapje hoor!

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    thnx for the info biscuit _O_

5. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn MTU staat standaart op 1492 dus daar kon het niet aan liggen. Nu is er een kleine kans dat 'ie het alsnog gaat doen want ik ben vergeten de settings op mijn Virtual Server vergeten op te slaan op mijn modem:{ |:- |:-

Jullie horen nog van mij|:-

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik wacht af :)

7. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb volgens mij dezelfde router als jou
    toch? En ik heb hetzelfde probleem van af en toe mensen niet zien/horen.
    Verder heb ik Zonnet Family, 512/128 en WinXP.

Ik zie dat je al heel wat hebt geprobeert, is al iets gelukt?
    Over dat DMZ. Dat heb ik wel gevonden. Ik weet alleen niet hoe en wat je dat moet instellen.
    Bij Admin Privilege klikken op Misc Configuration dan staat er tussen 'DMZ' die je kan enablen (staat bij mij nu op disalbe) en daaronder DMZ HOST IP (waar je ip moet invullen en nu 0.0.0.0 bij mij staat)

Laatst bewerkt: 20 jul 2003
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dmz "enable"zetten ... en bij ip het ip adres van je xbox

9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    pejannl is er niet zo enthousiast over:eek:
    Is dat omleiden niet beter?
    Ik zal de komende dagen iig dat met dat DMZ even testen.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klopt het is niet de "beste"oplossing wel het makkelijkste .... in de DMZ zone zet je alle porten open ... maar ach je kan nog niet inbreken op je netwerk via een xbox ... dus ik schat de gevaren niet zo erg hoog in

11. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ga het vanavond gelijk testen.

12. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook dat van DMZ ge-enabled alleen kan ik pas over 7 dagen kijken of het werkt want mijn xbox is tijdelijk weg voor reparatie in Duitsland.

Nadat ik de settings op de Virtual Server had opgeslagen heb ik niet echt meer last gehad van het probleem, zelfs nu ik MM3 heb. Echter, betrouwbaar is dat want ik heb die (korte) tijd bijna alleen met bekende vrienden gespeeld (ivm de gamekings Finales) en niet zomaar wat ge quick-matched, dus ik had ook niet veel kans om het probleem te krijgen. Kortom: jullie horen nog van mij:D

Enneh T-box, zo een router heb ik ook, maar zo te zien ga je hem verkopen:)

edit: het werkt perfect, ik heb nu nergens meer last van!

Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  13. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    In de DMZ plaatsen werkt perfect! Ik heb nergens last meer van!!

xbox op vast ip zetten op je router en datzelfde IP invullen bij DMZ en klaar ben je!

14. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Naast het niet zien of horen van personen, heeft iemand ook wel last van vervormde spraak? Net alsof er iemand vanuit de onderwereld een bericht door wil geven ofzo?
    MEt DMZ zie ik wel meer mensen, maar horen lijkt nog niet optimaal. Met MotoGP zie ik ook wel eens een stipje op de kaart heen en weer flitsen, net alsof iemand heel erg hard dwars door/over de track rijdt...

Ik gebruikt ADSL/MxStream/HCCnet en een Repotec Router.

15. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat is mijn oude usb modem, niet mijn nieuwe router.
    interesse?*)

Ik heb nog geen problemen ondervonden overigens met de nieuwe 'dmz instellingen'. Werkt goed tot nu toe

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik heb nog iets gevonden in een ander forum

Hier onder staan wel oplossingen maar ik vben bang dat dit alleen kan werken als je gebruik maakt met ICS

17. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook :mad: !

Heb MTU al op 1492 gezet en dat heeft geen effect. Nu ben ik hier bezig met DMZ. Er staat zijn aanvink vakje en dan Enable DMZ, using heb ik keuze uit twee IP adressen dus ik kan niks invullen er staat unknown (192.168.0.:cool: en van mijn computer is precies hetzelfde alleen het laaste cijfer is 1 zit ik nu met de gebakken peren ??? Of kan ik nog iets anders doen ?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    staat je xbox dan wel aan?

19. [JP]

[JP] G-Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat dmz ook geprobeert maar werkt niet, wel gek ik kan nie met twee vrienden spelen die 3 km van mij wonen, en zij kunnen ook niet met elkaar spelen en zij wonen naast elkaar :confused:

20. martijn_h

martijn_h sorry voor spelfoute

Leuk Bevonden:
    0
    wo ik heb ook adsl-basic en ik wou ook met een router werken werk nu met een usb modem en netwerk kaartje in comp en heb nergens last van dus ik hou het maar zo8)

Deel Deze Pagina