1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het alweer voor mekaar (volgens mij) *) !
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat werkt ook met een fatsoenlijke router, mits die router de mogelijkheid heeft om zgn 'static routes' in een routing table op te nemen.

    /edit: Voorbeeldje Vigor router. (ja, ja, ik heb nou eenmaal geen andere)

    Stel mijn IP adres is 194.78.240.39 en mijn buurman is 194.78.240.76.

    Main Menu, rubriek Advanced Setup, kies "Statis route setup".

    Kies een vrije entry en vul het volgende in:

    Status: Active
    Destination Ip Address: 194.78.240.76
    Subnet Mask: 255.255.255.255 [*]
    Gateway IP Address: 194.78.240.76
    Network Interface: WAN


    [*] Dus geen '0' in het subnet zetten, want het gaat alleen om dit ene IP adres en niet om een hele 24 bit klasse.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    _O_ Pejannl is back _O_
     
  4. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook het zelfde probleem in mm3. Ik zit nu in de setup van de router en dan DMZ. Daarna weet ik niet meer wat ik moet doen want ik heb hier echt geen verstand van.

    Dit staat er nu op m'n beeld scherm:

    DMZ(Demilitarized Zone)

    If you have a local client PC that cannot run an Internet application properly from behind the NAT firewall, you can open the client up to unrestricted two-way Internet access by defining a virtual DMZ Host.

    Enable dit hun je aan vinken
    IP Address of Virtual DMZ Host 192. 168. 1.hier achter kan ik nog iets invullen
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Daar moet je het nummer van de Xbox invoeren, het IP adres van de Xbox binnen het netwerk.
     
  6. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee bedankt dat IP adres moet ik dan maar ff zoeken. En dat enable zal ik wel moeten aanvinken denk ik.
     
  7. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb net speedtest gedaan omdat ik benieuwd ben of dat ik ook op live kon met mijn @home basisverbinding...

    Uitkomst: Download -> 39kb/sec, Upload ->7,3kb/sec, Ping 26ms

    Met name over de upload heb ik zo mijn erge twijfels! Alhoewel ik lees dat sommige anderen ook gewoon met basis online zijn... Waarom verhoogt @home die uploadsnelheid niet iets.

    In download zijn ze snel maar met upload moeten ze veel concurrenten achter zich laten...
     
  8. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    heeft iemand er nou een oplossing voor please ik ben een leek op router gebied maar heb gewoon een sweex routertje van 50 eurootjes please help
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie reactie van Pejannl

     
  10. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zei ook ben leek waar staat dat main menu en ik snap het niet helemaal kan het in lekk taal worden uitgelegd alstublieft
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb zelf geen sweex router ... raadpleeg de manual om te kijken hoe je je router kan instellen
     
  12. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan in dat menu komen door je browser op te starten en http://192.168.2.1 in de adresbalk te typen. Hoe het verder moet weet ik ook niet maar dat staat waarschijnlijk in de handleiding.
     
  13. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb dat probleem dus ook. maar nu lees ik over die dmz dingen dat je die op een vast ip adres moet zetten maar hoe kom ik aan dit adres en ik snap nog niet waar ik dat moet invullen ??

    zit dat bij netwerkverbindingen in windows xp en dan op je netwerk klikken?? en dan dat ip adres en subnet masker wat daar staat gebruiken om het vast te zetten??

    zo ja waar haal ik dan mijn dns vandaan??
     
  14. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wil dus je Xbox in de DMZ zetten en je hebt een Sweex router?

    Dan moet je eerst je Xbox een vast IP-adres geven.

    Start je Xbox zonder game in de lade, ga naar Xbox Live, ga dan naar network setup en dan naar IP adresses. Zet de instelling op manual. Vul dan bij IP-adress 192.168.2.2 in.
    Subnetmask is 255.255.255.0 en Gateway is 192.168.2.1

    Nu moet je even proberen te connecten met Xbox Live. Als dit lukt ga je naar je pc. Als dit niet lukt is het IP-adres waarschijnlijk al in gebruik. Verander dan je IP-adres naar 192.168.2.3 en probeer opnieuw verbinding te maken

    Daar start je je internet-browser op en je typt http://192.168.2.1 in de adresbalk. Je logt in in het menu van je router. Klik op General Settings en ga naar Firewall. Klik op DMZ. Selecteer Yes bij Enable DMZ. Vul op de bovenste regel bij client pc-adress 192.168.2.2 in, het IP-adres van je xbox dus. Klik op Apply.

    Als het goed is staat je Xbox nu in de DMZ. :)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  15. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    na het enable van dat de firewall uitstaat kon ik niergens dat ip adres invullen en ben dus weer gaan spelen eerst ging het goed maar na een tijd gebeurde het weer met een onbekende kan dit ook an hem liggen??
     
  16. Yoeri

    Yoeri Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toevallig ook de Vigor2600 en XS4all basic en precies hetzelfde probleem. Trouwens over die firmwareupgrade: NIET DOEN!!! het is een vastloper enz kijk maar op de nieuwsgroep van draytek
     
  17. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    gewoon je firewall in je router uitzetten dmz aan en klaar ben je
     
  18. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    kheb er tog nog langs van na mijn firewall in mijn router uit te zetten. en de dmz aan maar ik heb er na een tijd tog weer last van help : kheb een sweex router
     
  19. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet kunnen joinen server of ingaan op uitnodiging

    Hoi,

    Ik weet even niet of dit thuis hoort onder het kopje "Niet horen en zien van gamers" want als deze clancollega zelf op een server zit kan ik wel joinen.

    Het volgende is er aan de hand. Al vanaf dat ik in de the dutch ghost clan zit kan ik bij 1 persoon niet op zijn server komen. Wat ik ook doe, het lukt niet. Als ik al die verhalen hier hoor over... 'Het kan wel eens aan je router liggen..' dan denk ik... hmmm.. Maar waarom kan ik dan wel zijn ip pingen, traceroute doen.. MSN-en.. bestanden versturen..enz.. Ook heb ik ergens gelezen over een DMZ instelling op je router.. Nou, ik heb een UNEX IS050e cable router en ik weet niet echt hoe ik dat instel.. Iemand het zelfde probleem en daar een oplossing op gevonden??
     
  20. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    geeft die een of andere fout aan ofzo?
     

Deel Deze Pagina