1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja het hoor daar thuis ... probeer een van de genoemde oplossingen
     
  2. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees met grote vrees dat mijn probleem hier los van staat, want zoals ik al zei is het alleen bij het joinen. Als de bewuste gamer bij iemand anders in een server zit, kan ik hem wel horen en zien. Ook DMZ staat al aan. (Ik heb die gevonden). Ook dat helpt niet echt. Ook het feit dat de bewuste gamer inmiddels van provider heeft gewisseld zorgt ervoor dat het submask verhaal niet helemaal opgaat. Ook schreef ik al dat via de pc naar zijn ip geen enkel probleem is:). Misschien is mijn router niet helemaal best, en is het een id een andere te proberen.

    Gaarne weer in zijn eigen topic zetten graag.
     
  3. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien wel eerder gezegd, maar ik heb geen zin om alle 8 pagina's door te lezen, bij RTCW heb ik soms dat er in totaal bijvoorbeeld 10 spelers zijn, maar dat ik er maar 7 in de player-list zie :confused:. Best irri als je diegene wilt toevoegen een je Friendlist :).
     
  4. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je een router nodig om je probleem op te lossen want ik en mijn vriend gebruiken directe verbinding?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee zelfs een router lost dit probleem niet op, maar kan wel een workaround bieden (net als een ics verbinding) ... je kan ook contact opnemen met je internet provider en het probleem uitleggen ... mischien kunnen zij wat voor jullie betekenen
     
  6. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    is er al een oplossing voor?

    ik bedoel het niet zien en horen van personen?
     
  7. Venga

    Venga Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem..

    Ik weet niet of dit probleem er al in staat maar ik heb niet zoveel zin om dit hele topic door te gaan lezen :D.
    Maar goed.
    Een vriend van mij heeft live gokocht alweer een paar week geleden en toen gingen we in wolfenstein maar het probleem was we konden elkaar niet horen,we hebben alles geprobeert maar niks helpt.Is er een oplosing hier voor? BTW we hebben elkaar wel een keer gehoord,maar toen vielen we gelijk weer weg.
     
  8. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    moet je je router op dmz zetten
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ... en deze thread even doorlezen
     
  10. piantas

    piantas Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    eindelijk gelukt

    iedereeen hier bedankt ik heb alle oplossingen uit geprobeerd die hier zijn geroepen en kan me na uren knutselen nu verstaanbaar maken naar personen waar dat niet ging het is me gelukt doormiddel van poorten open te zetten en de dmz te enabelen nogmaals bedankt
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: eindelijk gelukt

    _O_ zo horen we het graag mensen die echt de threads door lezen :+ Veel plezier met liven piantas!
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Goed.

    Ik ben weer terug :) Nu dat ik beschik over tweemaal Rainbow Six 3 ben ik dit met de twee Xboxen gaan spelen. Ík hostte een game waar onder andere Toxic Timmie bij kwam. Met hem had ik vóórdat ik het DMZ inschakelde altijd problemen.

    Nu heb ik dus het volgende probleem, en ik weet niet of dat valt onder hetzelfde probleem als ik in het begin van dit topic had;

    Probleem 1 speelde zich nog dáárvoor af eigenlijk; Terwijl ik met Xbox1 was ingelogt op Timmie's server kon Xbox2 dat niet, die kreeg een connection failed bericht.

    Probleem 2 was dat wanneer ik zélf een spel creeerde en Timmie en een andere speler (K1xz) én Xbox2 daarbij kwamen niemand elkaar kon horen behalve ík. Ík moest als een soort spil fungeren voor het contact, en dat is niet echt gunstig in een cooperative game ;).

    Nu ben ik dus benieuwd naar wat Fardo, Pejannl of de andere netwerkexperts denken dat precies het probleem is hier en hoe dat misschien op te lossen is.

    Ik gebruik nog steeds de Draytek Vigor 2600, een Modem/Router/Switch die ik gebruik om 2 PC's en 2 Xboxen aan mijn ADSL Basic van XS4All te hangen.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    (Technisch verhaal achterwege latend...)

    Je hebt twee internet IP nummers nodig. Eentje voor de ene Xbox en eentje voor de andere. Aan elk IP nummer moet dan ook een aparte router hangen (of je moet een geavanceerde router gebruiken die het ene IP nummer matcht met de ene Xbox en het andere IP nummer voor de andere Xbox.

    Met inkomend verkeer is dat niet zo moelijk; dat kun je al met een simpel Linux doosje oplossen. Met name het matchen van *uitgaand* IP verkeer zal lastig worden.

    Anders gezegd: Vergeet het maar.
     
  14. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik en een vriend van mij spelen veel samen op live hij woont bij mij in de straat.
    Het ging altijd zonder problemen maar nu kunnen we elkaar amper joinen en dan geeft live troubleshoot aan en soms join ik hem maar kunnen we elkaar niet horen..
    Hij heeft niet echte een goede connectie soms werk zijn live niet eens maar meestal wel nu dus ook alleen we zouden elkaar toch gewoon moeten kunnen joinen en probleemloos kunnen horen.
    Weet iemand hier iets meer van???
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de thread al doorgelezen ... kan je meer info geven welke provider ... wel of geen router ... welke modem enz.
     
  16. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    jah wel wat gelezen maar niet de hele thread maar welke router je hebt maakt geen fuck uit.
    Hij deed het gewoon altijd en nu opeens niet en ik hoor dat er meer mensen hier opeens last van hebben vooral bij rbs3.
    Hij heeft btw een zender wat zwaar klote is maar binnekort krijgt hij zijn zijn moeder adsl dat is wel beters.
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Vriend, schrijf eens jouw netwerkgegevens op, en meld ook de netwerkgegevens van jouw straatmaat erbij. Ik bedoel dus Ip adres, netmasker en gateway. Het beste gebruik je gewoon het invulformulier uit onze FAQ, want ik wil nog wel wat meer informatie over je setup, zoals bijv welke provider je hebt.

    Waarom? Omdat Fardo waarschijnlijk gelijk heeft en je provijdert gewoon pasgeleden zijn instellingen veranderd heeft. (En ja, om het op te lossen maakt het wel degelijk uit welke router je hebt).
     
  18. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    hm ik zal het eens aan mijn broer vragen heb er niet veel verstand van routers enzo..hij komt vanavond thuis ik post de netwerkgegevens dan wel even.
    THNX
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey,

    Ik heb dit probleem dus ook en ik heb de thread voor de helft ofzo door gelezen maar aangezien ik er allemaal niks van snap vraag ik bij deze of iemand me duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen.

    Mijn setup:

    Router: Draytek Vigor 2200E
    ADSL: Xs4all Basic
    Firmware Router: V.2.3.6

    Alvast Bedankt!
     
  20. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik had ook het probleem dat ik niet tegen mensen kon spelen die vlakbij in de buurt wonen. Maar sinds gister is dat probleem opgelost, tenminste met 2 friends uit mijn friendlist die ik normaal gesproken nooit kon zien en horen, nu lukt dat dus wel. Ik heb het volgende gedaan.

    Ik zal eerst even uitleggen wat voor provider, modem etc ik heb.

    Provider: Hccnet (plus abbonement)
    Modem: Alcatel Speedtouch Home
    Router: Edimax BR6000+

    Nu had ik al vaker problemen met die router en was er ook niet echt tevreden over, de bedoeling was dat we een geheel nieuwe router zouden kopen totdat ik de volgende site tegenkwam:

    http://www.xs4all.nl/~verduijn/adsl-tweak.htm

    Op deze site wordt er uitgelegd hoe je het ADSL modem kunt Tweaken. Het alcatel speedtouch Home adsl modem is eigenlijk ook een router, deze functie is door KPN uitgeschakeld.
    D.m.v. het tweaken kan je het ADSL modem weer als router laten werken.

    Na een aantal uurtjes kloten was het gelukt om het modem succesvol te tweaken nu is het modem een: ADSL Modem/Router geworden. Het modem maakt gewoon verbinding met het internet. Achter het modem heb ik een switch hangen om het zaakie te verdelen o.a. naar de xbox.

    Die edimax router mag met pensioen, dit werkt vele malen beter:). Ik merk het vooral met XBoxlive, kan bijna met iederen spelen en de melding: "Gamessession no longer available" heb ik niet meer gehad.

    Die twee friends hebben trouwens een Draytek router en ik dacht Xs4all. Friend nr 1 heeft zijn xbox in de DMZ mode gezet, friend nr 2 heeft dat dacht ik niet.


    :+
     

Deel Deze Pagina